برنهارد هایل، رئیس بخش انتقال قدرت در دایملر (شرکت مادر مرسدس بنز) در گفتگو با پایگاه کارادوایس در روز فناوری مرسدس بنز در اشتوتگارت هفتهی گذشته گفت که هنوز هم پتانسیل بسیاری برای بهبود پیشرانههای احتراق داخلی (ICE) وجود دارد:
وی در صحبتهای خود هنگام پردهبرداری از پیشرانهی دیزل OM654 که در سری جدید E کلاس به کار گرفته خواهد شد، تصریح کرد که ایجاد بهبود در این پیشرانهها هنوز هم امکانپذیر است.
بر پایهی گفتههای هایل، هنوز هم سرمایهگذاری در فناوری پیشرانههای احتراق داخلی بسیار معقول و توجیهپذیر است؛ حتی اگر چنین به نظر برسد که پتانسیل خودروهای الکتریکی و خودروهای پلاگین برای استفاده در آینده به طور قابل توجهی در حال افزایش است، باز هم اهمیت پیشرانههای احتراق داخلی پابرجا خواهد بود. وی در ادامهی صحبتهای خود چنین گفت:
تا هنگامی که موتورهای احتراق داخلی به کتابهای تاریخی ملحق شوند هنوز زمان بسیار زیادی مانده است. هایل در این مورد گفت:
دایملر به زودی کارگذاری فیلترهای ذرات را روی وسایل نقلیهی بنزینی خود آغاز خواهد کرد. تفاوت بین بهرهوری بنزین و دیزل در میزان انتشار گاز CO2 در آینده احتمالا کمتر خواهد شد. با این حال هایل باور دارد که پیشرانههای دیزلی به عنوان انتخابی کارامدتر باقی خواهند ماند. هایل همچنین اظهار کرد که:
مرسدس بنز طی سال های آینده مبلغی به میزان ۱۴.۵ میلیارد یورو را به تحقیق و توسعه اختصاص خواهد داد. گفتنی است که بیش از نیمی از این مبلغ برای جریان فناوریهای سبز صرف میشود. هر چند که این شرکت اذعان میکند، بازگشت سرمایه گذاری در فناوریهای سبز، بیش از هر چیز دیگری به خریداران بستگی دارد.
نظرات