پایان راه برای هوندا CR-Z

پایان راه برای هوندا CR-Z

 CR-Z هیچ‌گاه نتوانست موفقیتی در فروش بدست بیاورد. حال هوندا نسخه‌ی خاصی از این خودرو را در بازار ژاپن و با نام «آخرین برچسب آلفا» معرفی کرده است که به شایعات در خصوص توقف تولید آن قوت بخشیده است. با زومیت همراه باشید.

ظاهرا کوپه-هاچ‌بک هوندا CR-Z از ابتدا نفرین شده بود. این خودرو که خبر از آینده‌ی خودروهای کوچک اسپرت می‌داد، هیچ‌گاه نتوانست موفقیتی در فروش تجربه کند. حال اخیرا هوندا نسخه‌ی خاصی از CR-Z را با نام «آخرین برچسب آلفا» معرفی کرده است که در حال حاضر تنها در بازار ژاپن به فروش خواهد رسید و برنامه‌ای برای عرضه‌ی آن در سایر نقاط جهان در نظر گرفته نشده است. CR-Z تنها خودروی هیبریدی مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی در جهان است تا در کنار کاهش مصرف سوخت، جذابیت رانندگی را برای سرنشینان به ارمغان بیاورد. 

از امکانات ویژه‌ی این نسخه‌ از CR-Z می‌توان به رینگ‌های سبک وزن ۱۷ اینچی، پلاک‌های «آخرین نسخه‌ی آلفا» روی بدنه و داخل کابین، رنگ‌های سفارشی بدنه و طرح خاص و متفاوت داشبورد اشاره کرد. در بخش قوای محرکه نیز این خودرو از همان پیشرانه‌ی خطی چهار سیلندر ۱.۵ و متصل به موتور الکتریکی بهره می‌برد که در نهایت توانایی تولید ۱۳۰ اسب بخار توان و ۱۲۷ تا ۱۴۰ پوند فوت گشتاور، بسته به سفارش جعبه‌دنده‌ی دستی یا نمونه‌ی خودکار ضریب متغیر CVT، را دارد.

هنوز سرنوشت CR-Z در سایر بازارهای جهانی مشخص نیست. هوندا در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای عرضه‌ی نسل دوم این هاچ‌بک که در سال ۲۰۱۰ معرفی شده بود، ارایه نکرده است. 

هوندا CR-Z

منبع motortrend

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید