مرسدس بنز انرژی رقیب جدید پاوروال تسلا

شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مشکل اصلی خودروهای الکتریکی برد کم آن‌ها و پیشرفت نه چندان مطلوب تکنولوژی باتری‌ها است. مرسدس بنز انرژی از ارتقاء سیستم‌های ذخیره ساز انرژی سخن به میان آورده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

دایملر، شرکت مادر مرسدس بنز، از تکنولوژی باتری‌های لیتیوم یونی به همراه سیستم‌های جدید ذخیره ساز انرژی ایستگاهی رونمایی کرده است. در نمایشگاه سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی که در مونیخ آلمان بر پا می‌شود، از سیستم‌های ذخیره‌ساز جدید مرسدس بنز که با انرژی تجدید پذیر تلفیق شده است، رونمایی می‌شود. این تکنولوژی انرژی خود تولید خانه‌های شخصی را تا ۶۵ درصد افزایش می‌دهد.

مشابه سیستم ذخیره ساز انرژی اخیر نیسان در کشور انگلیس و دیوارهای انرژی (Powerwall) تسلا که قابل سفارش در کشور استرالیا است، مرسدس بنز از متخصصان خودرویی خود در تکنولوژی باتری‌سازی استفاده کرده است تا کاربرد صنعت خودروسازی را در استفاده از لوازم خانگی گسترش دهد.

هر کدام از ماژول‌های باتری ظرفیتی معادل با ۲.۵ کیلو وات دارد. با استفاده از ترکیب هشت ماژول باتری می‌توان یک سیستم ذخیره ساز ۲۰ کیلوواتی در اختیار داشت. مقر اصلی شرکت انرژی مرسدس بنز GmbH در شهر کامنز (Kamenz) آلمان واقع است که با ۵۰ کارمند کار خود را آغاز کرده است. دایملر قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی این تعداد کارمند را دو برابر کند و تا انتهای سال ۲۰۱۷ به ۲۰۰ کارمند برساند.

مرسدس بنز باتری

هارالد کروگر (Harald Kroger)، مدیر توسعه الکترونیک و رانندگی الکتریکی دایملر AG، اظهار کرده است که همکاری با شرکت سازنده باتری به نام Accumotive می تواند موجب گسترش و توسعه تکنولوژی باتری را برای ذخیره سازی انرژی در کاربری خودروهای بی‌شمار مرسدس بنز شود. کروگر در ادامه گفت: "با همکاری شرکت Accumotive توانسته‌ایم دانش مربوط به سیستم‌های باتری با بازده بالا را توسعه دهیم. با استفاده از این دانش کسب شده می‌توان با توجه به خواست مشتری تنوعی بزرگی در محصولاتمان حاصل کنیم و گستره آن‌ها را در صورت لزوم افزایش دهیم. این محصولات قابلیت استفاده در مدل‌های مختلف خودرو را دارد. Accumotive می‌تواند با موفقیت برای تمامی خودروهای مدل ۲۰۱۷ باتری تولید کند."

دایملر در فکر گسترش این تکنولوژی به خارج از مرزهای کشور آلمان است. این شرکت قصد دارد تا شریک تجاری مناسب برای این تکنولوژی بدست آورد. همکاری با مرکز تحقیقات و توسعه مرسدس بنز در سیلیکون ولی کالیفرنیا موجب راهیابی سیستم‌های ذخیره ساز تولیدی شرکت انرژی مرسدس بنز انرژی GmbH به بازارهای جهانی می‌شود.

اولین نمونه از این محصول در کشور آلمان تا ماه آوریل ارائه می‌شود و در قدم بعدی در نقاط مختلف اروپا شاهد رونمایی از این محصول خواهیم بود. در قدم آخر نیز راه‌یابی به بازارهای جهانی آخرین هدف شرکت مرسدس بنز انرژی GmbH خواهد بود.

مرسدس بنز باتری
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات