نامه حمایت وزیر صنعت معدن از خودروسازان داخلی در شورای رقابت پاره شد

چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نامه‌ی حمایتی وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان که برای شورای رقابت ارسال کرده بود توسط اعضای شورای رقابت پاره شد. محمد علی مددی عضو شورای رقابت اعلام کرد که اعضا از توصیه‌های محمد رضا نهمت زاده ناراحت شدند و نامه را پاره کردند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

محمد علی مددی عضو شورای رقابت در مورد جلسه‌ی دیروز شورای رقابت گفت:«محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت روز یکشنبه‌ی این هفته طی نامه‌ای به شورای رقابت توصیه‌هایی در حمایت از خودروسازان مطرح کرده است در حالی که اعضای شورای رقابت با توجه به شرح وظایف‌شان و اینکه شورای رقابت یک شورای فراقوه‌ای است، نیازی به توصیه از سوی هیچ فرد و مقامی ندارند.»

نماینده‌ی کمیسیون اقتصادی مجلس در شورای رقابت ادامه داد:«هر یک از اعضای شورا در جلسه‌ی مذکور نظرات خود را درباره‌ی اظهارات وزیر صنعت مطرح کردند. اعضای شورا نسبت به گفته‌ها و توصیه‌های نعمت زاده موضع‌گیری کرده و اعلام کردند که با توجه به شفافیت قانون و وظایف شورا در قانون مربوطه، وزیر صنعت نمی‌تواند توصیه‌ای داشته باشد یا اینکه اظهار نظر خود را بخواهد به جای قانون اعمال کند.»

این عضو شورای رقابت اعلام کرد:«اگر وزیر صنعت، معدن و تجارت احساس می‌کند که قوانین نیازمند اصلاح است یا اینکه مسائل و قوانینی باید شفاف سازی شود، بهتر است که این اصلاحیه ها را به دولت ارائه دهند و در نهایت از سوی دولت به صورت مصوب به شورای رقابت ارسال شود، این در حالی است که این نظرات اگر نیاز به اجرایی شدن دارد، باید به صورت قانون تکلیف شود تا قابلیت اعمال داشته باشد.»

به گفته محمد علی مددی، وزیر صنعت، معدن و تجرات در نامه‌ی خود به شورای رقابت ضمن حمایت از خودروسازان، به اعضای شورا بر این که خودروسازان برای بیشتر شدن تولید باید مورد حمایت قرار گیرند و هرگاه که خودروسازان مورد حمایت قرار گرفته‌اند، تولید آنها نیز بیشتر شده است، توصیه کرده است. نعمت زاده در این نامه حمایت همه جانبه از جمله قیمت خودرو را به اعضای شورای توصیه کرده بود.

این عضو شورای رقابت در پاسخ به اینکه نامه‌ی وزیر صنعت، معدن و تجارت را در اختیار رسانه‌ها قرار دهید، گفت:« اعضای شورا نامه وزیر صنعت را پاره کرده و دور انداختند. این اولین بار نیست که وزیر صنعت،معدن و تجارت از خودروسازان داخلی حمایت می‌کند و همیشه این کار را انجام داده؛ در حالیکه اینگونه اقدامات دخالت در کار شورا است و باید از اظهارات غیر کارشناسی و نادرست دوری کرد.»

به گفته عضو شورای رقابت،  دیروز درباره‌ی قیمت‌گذاری جدید خودرو در سال ۹۵ تصمیم گیری نشد و رسیدگی به مسائل خودرو در کار نبود . قرار است که در جلسه هفته‌ی آینده شورا تصمیمات جدیدی درباره‌ی قیمت خودرو صورت گیرد.

قبل از این موضوع نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت با رد مصوبه‌ی شورای رقابت مبنی بر انحصاری بودن بازار خودرو و ادامه‌ی قیمت‌گذاری براساس دستورالعمل این شورا، گفته بود که خودروسازان تعیین‌کننده قیمت خودرو خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات