خودروهای وارداتی خاص به چه دلیلی در ایران گران‌ تر هستند؟

دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
خودروهای وارداتی خاص در ایران نسبت به دیگر نقاط دنیا گران‌تر هستند و این گرانی در برخی مواقع به بیش از سه برابر قیمت جهانی می‌رسد. نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل دلایل این گرانی را توضیح داده است. همراه زومیت باشید تا از دلیل گرانی خودروهای وارداتی خاص در ایران نسبت به دیگر نقاط دنیا آگاه شوید.
تبلیغات

خودروهای وارداتی خاص مانند پورشه، مرسدس بنز، آئودی، بی ام و، لامبورگینی و دیگر برندهای مشابه در بازار ایران نسبت به دیگر نقاط دنیا گران‌تر است.

در مواردی چون مرسدس بنز اس ۵۰۰ یا بی ام و آی۸، این گرانی قیمت اتومبیل در ایران به حدود ۲ تا ۴ برابر قیمت جهانی نیز می‌رسد.

غلامحسین قاسمیان نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل  در باره گران بودن بیش از حد خودروهای وارداتی خاص در ایران نسبت به دیگر کشورهای جهان گفت:«یکی از دلایل افزایش قیمت خودروهای وارداتی در ایران دریافت تعرفه بالای گمرک است که امیدواریم با کاهش تعرفه واردات خودرو شاهد ارزان شده قیمت خودروهای وارداتی باشیم.»

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل افزود:«قیمت برخی خودروهای خاص مانند بنز و پورشه تابع عرضه و تقاضا بوده و مشتریان خاص خود را دارد به همین دلیل نمی‌توان قیمت ثابتی را برای آنها اعلام کرد.»

او در مورد حال و هوای بازار خودرو در سال ۱۳۹۵ توضیح داد:«بازار خودرو در سال ۹۵ تا کنون تعطیل بوده است و امیدواریم از هفته آینده بازار خودرو رونق پیدا کند. در شب عید بازار هیچ تغییری نکرد و رکود همچنان بر بازار حاکم بود و این رکود تا کنون ادامه داشته است. امیدواریم وضع بازار خودرو در سال ۹۵ بهتر شود و به همین حال باقی نماند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات