نگاهی به سابقه کاری لوریس بیکوکی؛ راننده برجسته بوگاتی، پاگانی و کونیگزگ

پنج‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
اگر یک چیز در بسیاری از خودروهای سوپر اسپرت محبوب دنیا مشترک باشد، آن لوریس بیکوکی است؛ مردی که در تولید آن‌ها نقش پررنگی ایفا کرد است.

بسیاری از مهندسان برای بیش از یک شرکت خودروسازی کار کرده‌اند؛ اما تعداد کمی از آن‌ها سابقه‌ی کاری خوب و عالی همانند لوریس بیکوکی دارند. این مهندس ایتالیایی با شرکت‌های بزرگی مانند لامبورگینی، پاگانی، کونیگزگ، کی تی ام و دالارا همکاری کرده است. حضور او در شرکت بوگاتی در دو دوره مختلف بوده است. هنگامی‌که بوگاتی EB110 را معرفی کرد، این شرکت به‌تازگی از مشکلات مختلف رهاشده بود. بیکوکی در این پروژه به‌عنوان راننده آزمایش اصلی همکاری می‌کرد. او همین سمت را در زمان تولید بوگاتی ویرون و شیرون نیز عهده‌دار بود.

بیکوکی می‌گوید:

او در ابتدا در بخش انبار قطعات شرکت لامبورگینی مشغول به‌کار شد. بعد از دانشگاه وارد بخش تحقیق و توسعه شرکت شد. سپس به‌عنوان راننده آزمایش خودروها انتخاب شد و روی مدل‌های کانتاش و دیابلو کار خود را آغاز کرد؛ اما زمانی‌که پائولو استانزانی، مدیر واحد تحقیق و توسعه لامبورگینی به بوگاتی پیوست، سریعاً به لوریس بیکوکی که همکار او بود، پیشنهاد کار در بوگاتی را داد. بیکوکی در این مورد می‌گوید:

بیکوکی ۶۰ ساعت در هفته و به مدت ۶ سال در بوگاتی مشغول بود و ده‌ها هزار کیلومتر را با مدل‌های مختلف رانندگی کرد. او می‌گوید که ورشکستگی شرکت در سال ۱۹۹۵ ویرانگر بود.

بعد از آن بیکوکی شروع به کار روی EB110 کرد. او شرکتی را پیدا کرد که در انبارش برخی از قطعات موردنیاز وی را داشت. سپس با همکاری یوآخن داور این کار را ادامه داد و نسخه‌های محدودی از آن را تولید کرد. یوآخن داور همچنین از مهارت بیکوکی برای تست پورشه ۹۶۲ استفاده کرد. سپس او یک تماس بسیار مهم از هوراچیو پاگانی، همکار سابق خود در لامبورگینی دریافت کرد که زندگی او را تغییر داد. آن‌ها دوستان بسیار نزدیکی بودند، پاگانی به او گفت که قصد دارد خودروی شخصی خود را بسازد.

بیکوکی به گروه کوچک پاگانی و مکانیک او ریمو پیتزیناردی پیوست. آن‌ها شروع به کار روی خودروی زوندا کردند که ایده‌ی آن بعد از دیدن نمونه اولیه کونیگزگ cc8s در نمایشگاه خودروی پاریس در سال ۲۰۰۰ شکل‌ گرفته بود؛ سپس به سوئد نقل‌مکان کرد؛ در آنجا همکاری را با چند مکانیک خبره، دو مهندس و کریستین فن کونیگزگ آغاز کرد. 

مهارت بیکوکی در رانندگی با سوپراسپرت‌های قدرتمند بسیار خوب و موردتوجه شرکت‌های مختلف بود. شرکت بوگاتی در زمان طراحی و تولید ابرخودروی مشهور ویرون از او درخواست همکاری کرد. بیکوکی با قبول این درخواست ترجیح داد به‌عنوان یک راننده آزمایش مستقل شناخته شود تا اینکه قرارداد ثابت و مشخصی با یک شرکت داشته باشد.

این امر باعث شد تا بیکوکی هم‌زمان در بوگاتی و کونیگزگ، راننده‌ی آزمایش خودروها باشد. لوریس بیکوکی می‌گوید:

پروژه‌های دیگری که لوریس با آن‌ها همکاری داشته، شامل خودروی KTM X-Bow و Dallara Stradale و همچنین مشاوره‌هایی در مورد سوپر اسپرت Zenvo TSR-S به‌خصوص در مورد بال عقب آن بوده است. لوتوس نیز برای تولید مدل‌های جدید از همکاری او بهره برد، هرچند این مدل‌ها به نتیجه‌ی نهایی نرسیدند. بیکوکی می‌گوید:

او اخیراً همکاری با یک شرکت برای تولید سوپراسپرت الکتریکی قدرتمند را قبول نکرده است؛ زیرا خودروهای الکتریکی جذابیت زیادی برای او ندارند. هرچند خودروهای الکتریکی به‌سرعت در حال فراگیر شدن هستند ولی بیکوکی طرفدار خودروهای الکتریکی نیست.

بسیاری از شرکت‌ها هنوز هم به تخصص و مهارت‌های او نیاز دارند. او در حال حاضر دوباره با لامبورگینی همکاری می‌کند. همچنین دوره‌های آموزشی را برای رانندگان آزمایش برگزار می‌کند؛ اما او هنوز هم یک آرزوی بزرگ‌تر دارد. آرزوی بزرگ لوریس بیکوکی، تولید خودروی شخصی خود است؛ هرچند که در نظر او این کار هنوز یک رؤیای بزرگ است ولی در حال کار روی آن است. او امیدوار است که این اتفاق رخ دهد.

خودروهای برجسته درنگاه لوریس بیکوکی

بوگاتی EB110:

پاگانی زوندا:

KTM X-Bow:

دلارا استراداله:

مطالب مشابه

نظرات

درخواست ناموفق بود