۱۳ خودروی قابل اعتماد بازار آمریکا

شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
به نظر می‌رسد هنوز هم خودروهای ژاپنی مطمئن‌ترین خودروهای بازار هستند. در این مقاله ۱۳ خودرو قابل اعتماد را به شما معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

 با افزایش حساسیت خریداران به مشکلاتِ تجهیزات خودرو مانند اتصال بلوتوث و سیستم‌های فرمان صوتی، مفهوم قابل اعتماد بودن خودرو در سال‌های اخیر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. در رده‌بندی قابلیت اعتماد وب‌سایت JD Power، مشکلات مربوط به سیستم‌های الکترونیکی، ۲۰ درصد گزارش‌های مردم را تشکیل می‌دهد.

البته هنوز هم مشکلات مکانیکی است که بزرگ‌ترین دردسرها، از ماندن در جاده‌ تا رفتن به تعمیرگاه‌ را برای کسانی که قصد دارند مدت طولانی از خودرو استفاده کنند، ایجاد می‌کند. خودروهای این فهرست بر اساس نتایج نظرسنجی قابلیت اعتماد وب‌سایت JD Power معرفی می‌شوند. در این نظرسنجی ۳۵ هزار نفر که ۳ سال است مالک خودرو هستند، مشارکت داشتند.

رتبه‌بندی JDP بر اساس قابلیت اعتماد کلی شامل، مشکلات مربوط به بدنه و فضای داخلی و تجهیزات و مکانیکی است؛ تمرکز ما در این فهرست، مورد اعتماد بودن قوای محرکه، شامل مشکلات پیشرانه و جعبه‌دنده و در کل مشکلاتی است که به تجربه رانندگی ضربه وارد می‌کنند (مشکلات مربوط به ترمز و صدا و لرزش). این ۱۳ خودرو در بخش به‌اصطلاح «حلقه‌ی نیرو»، بر اساس مدل‌های سال ۲۰۱۴، سطح ۵ ستاره را دریافت کرده‌اند.

JDP نیز بر مدل‌های اصلی و رایج تمرکز کرده است که قطعاً شامل خودروهای اسپرت و لوکس با مقدار فروش پایین نمی‌شود؛ همچنین این فهرست فقط بر اساس مدل سال ۲۰۱۴ خودروها تنظیم شده است و مدل‌های جدید را در بر نمی‌گیرد. 

۱. بیوک Verano

بیوک ورانو

سدان کامپکت بیوک، بالاترین امتیاز را در قابلیت اعتماد قوای محرکه و اطمینان کلی از JDP دریافت کرده است؛ همچنین بر اساس گزارش وب‌سایت کانسومر ریپورتز، قابل اعتماد‌ترین خودرو است. متأسفانه مدل ۲۰۱۶، آخرین مدل از بیوک ورانو بود.

شورلت کامارو

۲. شورولت Camaro

JDP به مدل‌های اسپرت کوپه و کروکی کامارو، امتیاز کامل قابلیت اعتماد کلی و قوای محرکه می‌دهد؛ ولی این خودرو در مورد قابلیت اعتماد تجهیزات و گجت‌ها فقط ۳ ستاره دریافت می‌کند. کانسومر ریپورتز نیز مشکلات تجهیزات الکترونیکی کامارو را تأیید می‌کند. مدل ۲۰۱۶ کامارو کاملا دوباره طراحی شده است که کانسومر ریپورتز این مدل را کاملا تأیید می‌کند.

شورلت سونیک

۳. شورولت Sonic

خودروی کامپکت شورولت سونیک در قابلیت اعتماد کلی، قوای محرکه و تجهیزات الکترونیکی، نمره کامل را از JDP دریافت می‌کند؛ ولی در مورد قابلیت اعتماد بدنه و فضای داخلی ۴ ستاره می‌گیرد. در گزارش کانسومر ریپورتز، سونیک مدل ۲۰۱۴، در بخش تجهیزات الکترونیکی امتیاز کامل و در مورد مشکلات مکانیکی امتیاز متوسط رو به بالا می‌گیرد.

هوندا سیویک

۴. هوندا Civic

هوندا سیویک سدان و کوپه از JDP در بخش تجهیزات داخلی ۴ ستاره دریافت می‌کند. مدل ۲۰۱۷ سیویک از کانسومر ریپورتز پایین‌ترین امتیاز را در بخش تجهیزات الکترونیکی می‌گیرد. مدل ۲۰۱۴ در بخش مشکلات مکانیکی از JDP امتیاز متوسط دریافت می‌کند.

لکسوس ES

۵. لکسوس ES

سدان ES لکسوس که تقریبا تجربه رانندگی لوکس دارد، در بخش‌های قوای محرکه، بدنه و فضای داخلی و قابلیت اعتماد کلی، از JDP امتیاز کامل می‌گیرد؛ ولی در بخش تجهیزات داخلی ۴ ستاره دریافت می‌کند. کانسومر ریپورتز نیز در بخش تجهیزات الکترونیکی و قابلیت اعتماد کلی به ES امتیاز کامل می‌دهد.

لکسوس GS

۶. لکسوس GS

سدان GS در بخش‌های قوای محرکه، بدنه و فضای داخلی، تجهیزات داخلی و قابلیت اعتماد کلی از JDP و کانسومر ریپورتز امتیاز کامل می‌گیرد. این مدل در سال ۲۰۱۶ بهبود پیدا کرد که البته هر دو مدل ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ مورد تأیید کانسومر ریپورتز هستند.

مزدا ۳

۷. مزدا 3

مدل‌های سدان کامپکت و هاچ‌بک مزدا ۳ از JDP در بخش قوای محرکه امتیاز کامل، ولی در بخش بدنه و فضای داخلی و تجهیزات داخلی امتیاز پایینی می‌گیرد. کانسومر ریپورتز نیز در بخش‌های تجهیزات الکترونیکی و رنگ و فضای داخلی اشکالاتی به مزدا ۳ وارد می‌کند؛ ولی در بخش مشکلات مکانیکی، به آن امتیاز کامل می‌دهد.

مرسدس بنز E-Class

۸. مرسدس‌بنز E-Class

سدان لوکس مرسدس در بخش‌های قوای محرکه و بدنه و فضای داخلی از JDP امتیاز کامل، ولی در بخش قابلیت اعتماد کلی و تجهیزات داخلی امتیاز پایین‌تری می‌گیرد. کانسومر ریپورتز به مدل ۲۰۱۴ به‌طور کلی ۴ ستاره می‌دهد و تجهیزات داخلی و الکترونیکی را در حد متوسط می‌داند. البته مدل ۲۰۱۶ دوباره طراحی شد که باز هم هر دو مدل ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ توسط کانسومر ریپورتز توصیه می‌شوند.

نیسان ورسا

۹. نیسان Versa

یکی از ارزان‌ترین سدان‌های بازار آمریکا، نیسان ورسا است که در بخش قوای محرکه از JDP امتیاز کامل و در بخش‌های بدنه و فضای داخلی، تجهیزات داخلی و قابلیت اعتماد کلی امتیاز پایین‌تری می‌گیرد. مدل ۲۰۱۴ توسط کانسومر ریپورتز مورد بررسی قرار نگرفته است.

تویوتا آوالون

۱۰. تویوتا Avalon

سدان راحت و جادار تویوتا آوالون در بخش‌های قوای محرکه و قابلیت اعتماد کلی از JDP امتیاز کامل، ولی در بخش‌های بدنه و فضای داخلی و تجهیزات داخلی با ۳ ستاره، پایین‌تر قرار می‌گیرد. کانسومر ریپورتز مدل ۲۰۱۴ را بسیار قابل اعتماد می‌داند؛ ولی به مشکلات تجهیزات الکترونیکی و بدنه نیز اشاره می‌کند.

تویوتا کمری

۱۱. تویوتا Camry

سدان معروف تویوتا که چندین خودرو در این فهرست بر اساس این مدل ساخته شده‌اند در تمام بخش‌ها از JDP و کانسومر ریپورتز امتیاز کامل می‌گیرد. البته کانسومر ریپورتز به تجهیزات الکترونیکی کمری ایرادات کوچکی وارد می‌کند. مدل ۲۰۱۸ کمری کاملا از نو طراحی شده است.

تویوتا کورولا

۱۲. تویوتا Corolla

اگر محبوب‎ترین سدان کامپکت تویوتا در فهرست نباشد حتما تعجب خواهیم کرد. کورولا در بخش‌ قوای محرکه امتیاز کامل، ولی در بخش‌های بدنه و فضای داخلی، تجهیزات داخلی و قابلیت اعتماد کلی امتیاز کمتری می‌گیرد. کانسومر ریپورتز به مدل ۲۰۱۴ امتیاز کامل می‌دهد و البته به مشکلات کوچک در تجهیزات الکترونیکی و بدنه آن اشاره می‌شود.

تویوتا پریوس وی

۱۳. تویوتا Prius V

استیشن پریوس وی، بهترین مدل در بین مدل‌های برقی و هیبرید پریوس است که به خاطر مشکلات الکترونیکی از JDP امتیاز کامل نمی‌گیرد. کانسومر ریپورتز نیز قابلیت اعتماد کلی پریوس وی را تحسین می‌کند؛ ولی به دلیل مشکلات الکترونیکی و بدنه، امتیاز کاملی به آن نمی‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات