مدیرعامل سافت‌بنک: هوش مصنوعی انسان‌گونه ۱۰ سال دیگر از راه می‌رسد

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
گروهی از افراد روی صندلی دربرابر هوش مصنوعی
مدیرعامل سافت‌بنک معتقد است هوش مصنوعی‌ای که در همه زمینه‌ها از هوش انسانی بهتر باشد، ۱۰ سال آینده از راه می‌رسد.
تبلیغات

ماسایوشی سان، مدیرعامل سافت‌بنک، در کنفرانسی جدید گفت که هوش مصنوعی انسان‌گونه (AGI) ۱۰ هزار برابر هوشمندتر از انسان خواهد بود. سان به پیشرفت سریع هوش مصنوعی مولد اشاره کرد و به گفته‌ی او هوش مصنوعی همین حالا در برخی زمینه‌ها از هوش انسانی هم فراتر رفته است.

مدیرعامل سافت‌بنک در کنفرانس جدید گفت گفت: «این اشتباه است که بگوییم چون هوش مصنوعی توسط انسان ساخته شده است، نمی‌تواند باهوش‌تر از انسان باشد.» ماسایوشی سان از چند سال پیش درمورد هوش جامع مصنوعی و توانایی‌های آن صحبت می‌کند؛ اما این اولین بار است که جدول زمانی مشخصی برای توسعه‌ی آن ارائه می‌دهد.

به‌گزارش رویترز، ماسایوشی سان ایده‌ی هوش مصنوعی پیشرفته‌ی انسان‌گونه را در کنفرانس جدید مطرح کرد و گفت این هوش مصنوعی در ۲۰ سال آینده محقق می‌شود و ۱۰ هزار برابر هوشمندتر از انسان خواهد بود.

مدیرعامل سافت‌بنک از شرکت‌های ژاپنی خواست که در پروژه‌های هوش مصنوعی قدم بگذارند و از تکنولوژی روز هوش مصنوعی عقب نمانند.

رنه هاس، مدیرعامل ARM، از طریق تماس ویدئویی در کنفرانس سافت‌بنک حضور داشت و از بهره‌وری طرح‌های شرکتش صحبت کرد. او معتقد بود که این طرح‌ها برای تقویت هوش مصنوعی مورد توجه قرار خواهند گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات