هواوی میت ایکس 2 از طراحی تاشو به سمت داخل استفاده خواهد کرد

شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
برخلاف هواوی میت ایکس که از طراحی تاشو به سمت بیرون استفاده می‌کرد، میت ایکس ۲ شبیه به گلکسی زد فولد ۲ به سمت داخل تا خواهد شد.
تبلیغات

گوشی‌های هوشمندی که طراحی تاشو دارند اصولا در دو مدل طراحی و ساخته می‌شوند. مدل اول در محصولاتی مانند هواوی میت استفاده شده که گوشی هوشمند به سمت بیرون تا می‌شود و درواقع نمایشگر بین دو بدنه متصل به یکدیگر مخفی نمی‌ماند؛ اما در مدل دوم که اخیرا در گلکسی زد فولد ۲ استفاده شد، گوشی به سمت داخل تا شده و نمایشگر ثانویه در میان دو بدنه قرار می‌گیرد.

اخبار و شایعات نشان می‌دهند که هواوی میت ایکس ۲ طراحی کاملا متفاوت نسبت به نسخه پیشین دارد و از طراحی تاشو به سمت داخل استفاده خواهد کرد. این موضوع را راس یانگ، تحلیلگر شرکت دیسپلی سرچ اعلام کرده است که در زمینه تحلیل بازار نمایشگرها و محصولات مرتبط با آن فعالیت دارد.

به گفته راس یانگ، هواوی در میت ایکس ۲ از پنل‌های منعطف ساخت سامسونگ استفاده خواهد کرد که البته فاقد لایه‌ی شیشه‌ای بسیار نازک خواهد بود که در میت ایکس استفاده شد. چنین اقدامی کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد و به کاهش هزینه تولید میت ایکس ۲ کمک خواهد کرد؛ زیرا نمایشگر در حالت تا شدن گوشی هوشمند، بین دو بدنه مخفی می‌شود و احتمال خراش برداشتن یا آسیب رسیدن به نمایشگر بر اثر ضربه مستقیم تقریبا وجود ندارد.

توییت ایوان بلاس در مورد هواوی میت ایکس 2

در صورتی که گفته‌های راس یانگ صحت داشته باشند، هواوی اولین شرکتی خواهد بود که از نمایشگرهای منعطف سامسونگ برای تولید گوشی تاشو استفاده خواهد کرد. شرکت چینی با وجود اینکه توانسته موفقیت‌های بسیاری در زمینه فروش گوشی هوشمند کسب کند بااین‌حال، ضربات سنگینی بابت تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ی دولت آمریکا متحمل شده است.

با وجود اینکه هواوی در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ توانسته بیشترین فروش در بازار گوشی هوشمند را داشته باشد و از سامسونگ نیز پیشی بگیرد؛ اما اوضاع برای شرکت چینی در زمینه تولید تراشه کرین چندان هم مساعد نیست. گفته می‌شود سری میت ۴۰ آخرین پرچم‌داران هواوی هستند که از تراشه‌های کرین استفاده می‌کنند. باید دید شرکت چینی چه برنامه‌هایی برای آینده دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات