پنج دروغ صنعت تناسب اندام برای درآمدزایی بیشتر

اغلب اوقات، تبلیغات گمراه‌کننده‌ای درباره‌ی تناسب‌ اندام منتشر می‌شوند که اغلب آن‌ها صرفا جنبه‌ی درآمدزایی دارند و تأثیر چندانی بر سلامتی و تناسب‌اندام نمی‌گذارند.

قطعا شما هم در مقطعی از زندگی کالاهای بیهوده و بی‌استفاده خریده‌اید؛ چیزهایی که به آن‌ها نیاز ندارید، از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، نتیجه‌بخش نیستند و اصلا ارزش صرف هزینه را ندارند. صنعت تناسب‌اندام یکی از صنایعی است که نقش زیادی در گمراه‌کردن و جذب پول افراد دارد. برای مثال، ممکن است محصولات تناسب‌اندامی را خریده باشید که برخلاف ادعای شرکت مرتبط، هیچ نتیجه‌ی مثبتی نداشته باشند یا ممکن است بنابر توصیه‌ی یکی از دوستانتان، محصولی پروتئینی خریده باشید؛ اما به‌نتیجه‌ی دلخواه نرسیده‌اید.

گاهی در تله‌های درآمدزایی شرکت‌های تناسب‌اندام می‌افتید و بدتر از همه ممکن است مزایای محصول صرفا پوششی برای درآمدزایی و فروش بیشتر باشند و تأثیر چشمگیری نداشته باشند. درادامه، به پنج دروغ متداول صنعت تناسب‌اندام اشاره شده است که با آگاهی از آن‌ها دیگر محصولات غیرضروری را نمی‌خرید.

۱. وعده‌های غذایی نباید بزرگ باشند

یکی از توصیه‌های متداول در سال‌های اخیر، کوچک‌کردن وعده‌های غذایی روزانه و مصرف مکمل برای اجتناب از افزایش وزن بوده است. این توصیه صرفا یکی از دروغ‌های شرکت‌های تناسب‌اندام برای فروش مکمل‌ها و نوشیدنی‌ها و دیگر جایگزین‌های غذایی است. صرف‌نظر از اینکه سه وعده‌ی غذایی بزرگ یا شش وعده‌ی کوچک در روز داشته باشید، نوع غذایی که می‌خورید، اهمیت بیشتری دارد. مصرف موادی مثل گرانولا یا مکمل‌های غذایی در هر وعده می‌تواند شما را خسته و گرسنه و بدخلق کند.

اگر برای وعده‌های بیشتر زمان ندارید، می‌توانید سه وعده‌ی بزرگ میل کنید. شش وعده در روز لزوما تأثیری بر تناسب‌اندام نمی‌گذارد؛ درنتیجه در این دام نیفتید. پول خود را پس‌انداز کنید و تمرکز خود را بر مقدار و نوع غذا قرار دهید، نه زمان‌بندی‌ آن. سعی کنید غذاهای متعادل و سالم مثل سوپ توفو یا نخودفرنگی بخورید.

۲. باید پس از ورزش شیک پروتئین بنوشید

شیک پروتئین یکی از محصولات رایجی است که شرکت‌های تناسب‌اندام برای درآمدزایی خود تبلیغ می‌کنند و آن را تنها راه مناسب متعادل‌سازی عضلات پس از تمرین‌های ورزشی می‌دانند؛ اما این مسئله حقیقت ندارد. پودرها و شیک‌های پروتئینی درصورت داشتن موادمغذی سالم و تنها درصورت نیاز شخص به پروتئین بیشتر، می‌توانند مکمل‌های پروتئینی غنی باشند؛ اما اغلب آن‌ها سالم نیستند. پودرها و شیک‌های پروتئینی گران‌قیمت هستند؛ پس عجیب نیست که شرکت‌های تناسب‌اندام نوشیدن شیک‌ها را توصیه کنند و نیروی آن را به قدرت ملوان زبل تشبیه می‌کنند.

شیک‌های پروتئین برای شرکت‌های تناسب‌اندام مانند معادن طلا هستند. بسیاری از این محصولات حاوی مقدار زیادی قند هستند که می‌توان در نوشابه هم پیدا کرد. بسیاری از افراد به‌تصور نوشیدن پروتئین، درواقع قند می‌نوشند. حتی درصورت مصرف شیک‌های پروتئینی، سعی کنید پودرهای سالم وگان با موادمغذی زیاد و قند کم را مصرف کنید. درضمن، هیچ‌وقت این محصولات را جایگزین وعده‌های غذایی کامل نکنید.

۳. برای تناسب‌اندام به مربی خصوصی نیاز دارید

استخدام مربی خصوصی بسیار پرهزینه است؛ به‌همین‌دلیل، اینفلوئنسرهای تناسب‌اندام آن را توصیه می‌کنند. هیچ‌کس برای سالم‌ماندن یا تناسب‌اندام به مربی خصوصی نیازی ندارد؛ فقط باید غذای خوب بخورید و حرکات صحیح را انجام دهید تا احساس خوبی داشته باشید. اگر فکر می‌کنید نبود مربی خصوصی شما را از رسیدن به زندگی سالم بازداشته است؛ پس مشکل را باید در جای دیگری جست‌وجو کنید.

مربی خصوصی دقیقا چه زمانی مؤثر خواهد بود؟ اگر برای تناسب‌اندام اهداف مشخصی داشته باشید؛ ولی از تجربه‌ی زیادی برخوردار نیستید، مربی خصوصی متخصص و بادانش می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. درهرصورت نباید مربی خصوصی را به بهانه‌ای برای جدی‌نگرفتن ورزش در باشگاه تبدیل کنید؛ بنابراین، با اعتماد‌به‌نفس به باشگاه بروید و آماده‌ی تمرین شوید.

۴. کاهش وزن پنج کیلوگرم در پنج روز

قطعا شعارهای این‌چنینی را زیاد دیده‌اید: کاهش وزن x کیلوگرم در x روز؛ اما این فقط حقه‌ای تبلیغاتی است. برای کاهش وزن پنج کیلوگرم در یک هفته، به سوزاندن ۳۵ هزار کالری نیاز دارید؛ البته متغیرهای دیگری هم بر وزن شما تأثیر می‌گذارند. درنتیجه این شعارها نه واقعی هستند، نه حتی سالم.

رژیم کراش یکی از راه‌های سریع برای کاهش وزن است؛ اما روش پایداری نیست. افراد معمولا هرچه بیشتر ناامید شوند، بیشتر به محصولات رژیمی تمایل پیدا می‌کنند. برای مثال، برخی افراد از شربت‌های بدون قند شرکت‌های تناسب‌اندام استفاده می‌کنند؛ زیرا بنا به توصیه‌ی این شرکت‌ها، باید از مصرف قند پرهیز کنند. بنابراین، به‌جای اینکه در دام شرکت‌های تناسب‌اندام بیفتید، روشی آهسته و پیوسته را آغاز کنید. اگر هدفتان کاهش وزن است، به صبر فراوان و کاهش کالری نیاز دارید. بدین‌ترتیب، حداقل به نتایج پایداری خواهید رسید.

۵. لاغر و استخوانی بودن به‌معنی سالم‌بودن است

صنعت تناسب‌اندام از نارضایتی افراد از بدن خود سوءاستفاده می‌کند؛ درنتیجه همیشه ظاهر افرادی را تبلیغ می‌کند که رسیدن به آن برای افراد عادی دشوار و دور از دسترس است. برای مثال، ورزش‌کار المپیکی را درنظر بگیرید. این ورزش‌کاران معمولا عضلات برآمده‌ای دارند و حتی ۱ درصد هم چربی ندارند؛ اما این افراد روزانه چندین ساعت ورزش می‌کنند. ازاین‌رو، وضعیت فیزیکی آن‌ها برای بسیاری از افراد دور از دسترس است.

استخوانی‌نبودن یا نداشتن شکم‌های چندتکه به‌معنی مشکلات سلامتی نیست؛ بنابراین، اگر باز‌هم به بدن خود احساس بدی پیدا کردید، بدن خود را به‌خاطر سلامتی‌تان ستایش کنید و اجازه‌ ندهید صنعت تناسب‌اندام از احساس ناامنی و نارضایتی شما به سود برسد.

نتیجه‌گیری

با اینکه تعداد برندهای خوب و سالم تناسب‌اندام کم نیستند، بسیاری از این برندها صرفا می‌خواهند پول شما را از چنگتان دربیاورند. به‌یاد داشته باشید صرفا با یک محصول نمی‌توانید به نتایج دلخواه خود برسید؛ بلکه باید تلاش کنید و به فرایند خود اعتماد داشته باشید. دراین‌صورت، می‌توانید بدون صرف هزینه‌های هنگفت، بدنی سالم و متناسب داشته باشید.


منبع medium

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید