سامسونگ الکترونیک به‌صورت مستقل از سامسونگ دیسپلی نمایشگر تاشو تولید خواهد کرد

جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود اینکه بخش سامسونگ دیسپلی یکی از بزرگ‌ترین سازندگان نمایشگرهای تاشو است؛ سامسونگ الکترونیک می‌خواهد برای محصولات خود نمایشگر تاشو تولید کند.
تبلیغات

سامسونگ شامل بخش‌های متعددی می‌شود؛ برای مثال می‌توان به سامسونگ الکترونیک اشاره کرد که سازنده گوشی‌های هوشمند سری گلکسی است یا سامسونگ دیسپلی را نام برد که وظیفه ساخت نمایشگر برای تلفن‌های هوشمند، تلویزیون، نمایشگر و محصولات دیگر را به عهده دارد.

با این حال به‌نظر می‌رسد که سامسونگ الکترونیک می‌خواهد نمایشگرهای تاشوی مورد نیاز برای محصولات و گوشی‌های هوشمند سری گلکسی را تولید کند و نیازی به نمایشگرهای ساخت سامسونگ دیسپلی نداشته باشد. چنین اقدامی گویا باعث خواهد شد که هزینه تولید محصولات نهایی سامسونگ الکترونیک کاهش یابد.

رسانه کره‌ای ETNews گزارش داده است که بخش موبایل سامسونگ الکترونیک با چندین شرکت و کارخانه سازنده نمایشگرهای تاشو ارتباطات برقرار کرده است و می‌خواهد با کمک آن‌ها تولید نمایشگرهای تاشو را شروع کند. هدف اصلی سامسونگ الکترونیک این است که با تولید پنل، رقابت میان عرضه‌کنندگان نمایشگرهای تاشو را وسعت ببخشد و آن‌ها را به عرضه چنین محصولاتی با قیمت‌های رقابتی وادار سازد.

گلکسی زد فلیپ / Galaxy Z Flip

از میان محصولات فعلی سامسونگ می‌توان به گلکسی زد فلیپ اشاره کرد که از نمایشگری تاشو برخوردار است. نمایشگر گلکسی زد فلیپ به‌قدری نازک است که هنگام تاشدن، آسیب نمی‌بیند. با این حال، سامسونگ الکترونیک معتقد است که سامسونگ دیسپلی قادر به ارائه نمایشگری با ضخامت بیشتر نیست که هنگام تاشدن شاهد آسیب دیدن آن نباشیم.

از نظر قیمت نیز هر نمایشگر تاشو برای گلکسی زد فلیپ در حدود ۴۰ دلار هزینه دارد؛ درحالی‌که نمایشگرهای معمولی تنها ۲ دلار قیمت دارند. هدف اصلی سامسونگ الکترونیک کاهش هزینه تولید نمایشگرهای تاشو تا حد ممکن است. چنین اقدامی به بخش سامسونگ دیسپلی نیز کمک می‌کند که روی سفارشات دیگر تمرکز کند.

گلکسی زد فلیپ / Galaxy Z Flip

در حال حاضر سامسونگ دیسپلی برای شرکت‌های مختلفی پنل نمایشگر تولید می‌کند که برای مثال می‌توان به پنل‌های استفاده‌شده در سری پی ۴۰ هواوی اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات