افزایش چشمگیر کاربران استیم با شیوع بیماری کرونا

سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شیوع بیماری کرونا باعث شده است که مردم در خانه بمانند. حال به‌نظر می‌رسد این خودقرنطینگی به افزایش آمار کاربران فعال استیم کمک بسیاری کرده است.
تبلیغات

گسترش بیماری کرونا سبب شده است که بسیاری از مردم در خانه بمانند. شرکت‌های بزرگ دنیا نیز از این اقدام استقبال کرده‌اند و از کارکنان خود می‌خواهند که به‌صورت دورکاری از خانه فعالیت کنند. حال به‌نظر می‌رسد بسیاری از افرادی که در خودقرنطینگی به سر می‌برند، انجام بازی‌های ویدیویی را به‌عنوان سرگرمی اولشان انتخاب کرده‌اند.

این موضوع را مسئولان استیم تأیید کرده‌اند. به‌گفته مقامات استیم، طی هفته گذشته آمار کاربران آنلاین از مرز ۲۰ میلیون نفر عبور کرده است. اصولا شبکه استیم روزهایی در سال دارد که آمار کاربران فعال به رقم بسیار بالایی می‌رسد؛ اما چنین روزهایی مصادف با عرضه بازی محبوب یا فروش بازی‌ها با تخفیفات قابل‌توجه همراه هستند. افزایش آمار کاربران فعال استیم در هفته گذشته مصادف با روز خاصی نبوده است و مقامات استیم، شیوع بیماری کرونا و درنتیجه خودقرنطینگی کاربران را دلیل اصلی افزایش آمار کاربران فعال می‌دانند.

در روز یک‌شنبه، ۲۵ اسفند، آمار کاربران فعال شبکه استیم برابر با ۲۰،۳۱۳،۴۵۱ نفر بوده است که رکورد بی‌نظیری محسوب می‌شود. در لحظه آمارگیری نیز ۶/۴ میلیون نفر در حال انجام بازی‌های ویدیویی بوده‌اند. درنتیجه بسیاری از افرادی که به شبکه استیم متصل بودند به انجام بازی نمی‌پرداختند و احتمالا به‌دنبال خرید، گفت‌وگو با یکدیگر یا مرور فهرست بازی‌های جدید بودند.

در ۱ ژانویه ۲۰۱۸ آماری ثبت شد که طبق آن، ۷/۲ میلیون نفر به‌صورت هم‌زمان در حال تجربه بازی‌های ویدیویی بودند. با وجود اینکه آمار منتشرشده از حضور بیست میلیونی کاربران در شبکه استیم خبر می‌دهد؛ اما موفق به شکستن رکورد مرتبط با اجرای بازی هم‌زمان نشده است.

در میان بازی‌های انجام‌شده در ۲۵ اسفند، بازی Counter Strike: Global Offensive بیشترین گیمر را داشته است و آمار افرادی که در حال تجربه این بازی بودند ۱،۰۲۴،۸۴۵ نفر اعلام شده است. بازی PUBG میزبان۵۱۵،۰۵۰ نفر و بازی Dota 2 نیز میزبان ۷۰۱،۶۳۲ نفر بودند.

شبکه استیم / Steam

انتظار می‌رود که آمار اعلام‌شده، تنها نقطه شروعی بر افزایش کاربران استیم باشد. در حال حاضر مدارس در بسیاری از کشورها تعطیل شده‌اند و بعید به‌نظر می‌رسد که به‌زودی شاهد بازگشایی آن‌ها باشیم. این یعنی تعدادی بسیاری از نوجوانان، زمان خود را با انجام بازی Fortnite سپری خواهند کرد. Epic Games سازندگان بازی Fortnite نیز انتظار می‌رود که به‌زودی آمار گیمرهای این بازی را اعلام کند.

تقریبا می‌توان گسترش بیماری کرونا را دلیل اصلی افزایش آمار گیمرها در طول هفته گذشته دانست. مسئولان حوزه بهداشت و درمان از مردم خواسته‌اند با رعایت فاصله از دیگران، مانع گسترش بیماری کرونا شوند.

متاسفانه متخصصان تشخیص داده‌اند که بسیاری از نوجوانان بدون آنکه متوجه شوند، امکان ابتلا به بیماری کرونا را دارند. زمانی نیز که این نوجوانان به میان جمعیت بروند، امکان انتقال بیماری به افراد ضعیف و سالخورده افزایش می‌یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات