فورد F150 ونوم، وانت ۷۷۵ اسبی هنسی رونمایی شد

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت آمریکایی هنسی از نسخه‌ی ۷۷۵ اسب بخاری وانت فورد F-150 رونمایی کرد. این تیونر نام محصول جدید خود را فورد F-150 ونوم گذاشته است.
تبلیغات

هنسی در بازار خودروهای قدرتمند نام بسیار معروفی است. محصولات آفرودی این شرکت همیشه با مشخصه‌هایی چون قیمت بالا، قدرت بالا و توانایی‌های حرکتی بالا شناخته می‌شوند. نام ونوم در بین محصولات هنسی بیشتر برای ابرخودروی ونوم شناخته می‌شود که توانسته رکورد سرعت ۴۳۴ کیلومتر بر ساعت را بشکند. نسخه‌ی جدیدتر این ابر خودرو با نام ونوم F5 نیز پس از آماده شدن برای تست به حداکثر سرعت ۴۸۳ کیلومتر بر ساعت دست پیدا خواهد کرد. چنین مشخصاتی هیچ سنخیتی با فورد F-150 ندارند؛ اما هنسی تصمیم گرفته نام ونوم را روی جدیدترین فورد F-150 تیونینگ شده‌‌اش بگذارد. 

Hennessey Venom 775 Ford F-150

وانت هنسی ونوم یک پیکاپ با موتور سوپرشارژر دار ۷۷۵ اسب بخاری است. هنسی این محصول را براساس مدل ۲۰۲۰ فورد F-150 ساخته است. تیونر در مرحله‌ی نخست اقدام به نصب یک سوپرشارژر بزرگ روی پیشرانه‌ی ۴ لیتری V8 فورد F-150 کرده است. پس از نصب سوپرشارژٰر روی پیشرانه و انجام یک سری تغییرات دیگر جهت کالیبره کردن موتور با سوپرشارژر، هنسی موفق به بیرون کشیدن ۷۷۵ اسب‌بخار قدرت از موتور فورد شد. 

Hennessey Venom 775 Ford F-150

به‌گفته‌ی این تیونر تگزاسی، این میزان قدرت برای دستیابی فورد F-150 ونوم به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در عرض ۴ ثانیه کفایت می‌کند. فورد F-150 ونوم مسافت یک چهارم مایل یا همان ۴۰۰ متر را نیز در ۱۲.۱ ثانیه طی می‌کند. چنین عددی برای یک خودروی اسپرت کوچک عدد متوسطی است ولی برای یک وانت بزرگ با رینگ‌های ۲۰ اینچی و تایرهای آفرودی ۳۵ اینچی زمانی بسیار عالی محسوب می‌شود. 

Hennessey Venom 775 Ford F-150

پکیج ونوم برای فورد F-150 چیزی فراتر از افزایش قدرت موتور است. هنسی اقدام به نصب کیت افزایش ارتفاع ۶ اینچی روی این خودرو کرده است. برای مهار کردن خودرو نیز هنسی متکی به کالیپرهای ترمز ۶ پیستونه‌ی برمبو در جلو است. فورد F-150 ونوم برای تردد در مکان‌های تاریک نیز هیچ مشکلی ندارد چون هنسی روی سپر جلوی این خودرو ۵ چراغ LED قدرتمند تعبیه کرده است. 

در بخش ظاهری پکیج ونوم ۷۷۵ نیز خریداران مواردی مانند تودوزی سفارشی، کاپوت جدید با ورودی هوای رم، سپر عقب جدید و رکاب جانبی تا شونده به‌صورت برقی را دریافت می‌کنند. هنسی کلیه‌ی قطعاتی را که روی فورد F-150 نصب کرده به مدت ۳ سال یا ۳۶ هزار مایل گارانتی می‌کند. 

Hennessey Venom 775 Ford F-150
Hennessey Venom 775 Ford F-150
Hennessey Venom 775 Ford F-150
Hennessey Venom 775 Ford F-150
Hennessey Venom 775 Ford F-150

در خصوص قیمت پکیج ونوم ۷۷۵، هنسی مدل پایه‌ی این پکیج را به قیمت ۵۳ هزار و ۳۰۰ دلار عرضه می‌کند. آپشن‌های اضافی پکیج نیز ۱۶ هزار و ۳۰۰ دلار قیمت دارند که در صورت سفارش تمامی آن‌ها قیمت نهایی پکیج به ۶۹ هزار و ۶۰۰ دلار می‌رسد. حال باید این مبلغ را به قیمت پایه‌ی یک فورد F-150 مدل ۲۰۲۰ نیز اضافه کنید تا به‌راحتی به قیمت تمام شده‌ی بالای ۱۰۰ هزار دلار برسید. 

جان هنسی مدیر شرکت تیونینگ هنسی در مورد این خودرو گفته است:

در شرکت هنسی پرفورمنس، ما همچنان به تولید محصولات رقابتی قدرتمند ادامه خواهیم داد. مدل ونوم ۷۷۵ مثال خوبی است که نشان می‌دهد یک فورد F-150 خوب باید چه مشخصاتی داشته باشد. 

هنسی قصد دارد تنها ۱۰۰ دستگاه فورد F-150 ونوم تولید کند و همه‌ی آن‌ها به‌طور ویژه در Brown Lee Ford به فروش خواهند رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات