سونی و فیسبوک به‌دلیل نگرانی‌های ناشی از ویروس کرونا از شرکت در 2020 GDC انصراف دادند

یک‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی و فیسبوک به‌دلیل نگرانی‌های موجود بابت شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت کارکنانشان، از شرکت در همایش سالانه‌ی توسعه‌دهندگان بازی انصراف دادند.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد تأثیر منفی شیوع جهانی ویروس کرونا بر دنیای تکنولوژی، تنها به لغو کنگره‌ی جهانی ختم نمی‌شود و دامنه‌ی تأثیر این ویروس روزبه‌روز در حال گسترش است. فیسبوک به‌تازگی اعلام کرده است از حضور در همایش سالانه‌ی توسعه‌دهندگان بازی انصراف می‌دهد؛ همایشی که قرار است ۱۶ مارس (۲۶ اسفند) در سان‌فرانسیسکو آمریکا برگزار شود. بدین‌ترتیب در این نمایشگاه، باجه‌های واقعیت مجازی Oculus و بخش گیمینگ فیسبوک را شاهد نخواهیم بود.

فیسبوک به تمامی کارکنانش توصیه کرده است از شرکت در این نمایشگاه خودداری کنند. سخن‌گوی فیسبوک دراین‌باره در بیانیه‌ای چنین گفته است:

باتوجه‌به خطرهای روزافزون بیماری کووید۱۹، فیسبوک به‌دلیل نگرانی از سلامت کارکنان و شرکای توسعه‌دهنده و عموم شرکت‌کنندگان، در همایش GDC امسال شرکت نخواهد کرد. درعوض، قصد داریم آخرین دستاوردهایمان را ازطریق ویدئو اعلام و جلسات پرسش‌و‌پاسخ را نیز به‌صورت آنلاین برگزار کنیم. علاوه‌بر‌این در هفته‌های آتی، می‌خواهیم از راه دور جلساتی با شرکای GDC خود میزبانی کنیم.

سونی که به‌تازگی از حضور در رویداد سالانه‌ی PAX East 2020 بوستون آمریکا نیز انصراف داده است، اندکی پس از فیسبوک، در بیانیه‌ای از لغو حضورش در کنفرانس GDC خبر داد. بیانیه‌ی این شرکت بدین‌شرح است:

به‌دلیل نگرانی‌های مربوط به شیوع بیماری کووید۱۹ که با نام کرونا نیز شناخته می‌شود، وادار شدیم تصمیم دشواری اتخاذ کنیم و از شرکت در همایش توسعه‌دهندگان بازی انصراف دادیم. باتوجه‌به تغییر روزانه‌ی وضعیت شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های جهانی وضع‌شده برای مسافرت، احساس کردیم این بهترین تصمیم است. ما از لغو حضور خود در این همایش بسیار متأسف هستیم؛ اما در‌حال‌حاضر، سلامت و ایمنی کارکنان ما در سرتاسر جهان بزرگ‌ترین نگرانی ما به‌شمار می‌رود. امیدواریم در سال‌های آتی بتوانیم در این همایش حضور پیدا کنیم.

شیوع بیماری مرگبار کووید۱۹ در سطح جهان تاکنون تأثیرات وسیعی بر دنیای تکنولوژی گذاشته است. تابه‌حال به‌دلیل نگرانی‌های ناشی از شیوع این بیماری، کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا لغو شده است و بسیاری از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه دستاوردها و محصولات جدیدشان را به‌صورت آنلاین معرفی کرده‌اند. افزون‌براین، تولید گوشی‌های آیفون دراثر اختلالات ایجادشده در روند فعالیت کارخانه‌های واقع در چین با مشکلاتی مواجه شده است و اپل از کمبود گوشی‌ آیفون برای پاسخ‌گویی به تقاضای جهانی خبر داده است. انتظار می‌رود تا وقتی گسترش این بیماری مهار شود، بازهم شاهد انصراف شرکت‌ها از حضور در همایش‌های جهانی باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات