سهم گوشی‌های 5G از بازار در انتهای سال ۲۰۲۰ به ۱۵ درصد خواهد رسید

شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مؤسسه‌ی استراتژی آنالیتیکس در پیشبینی خود از آینده‌ی حوزه‌ی 5G، رشد پرشتاب آن را پیش‌بینی کرده است.
تبلیغات

مؤسسه‌ی استراتژی آنالیتیکس، مؤسسه‌ی آماری مستقل جهانی، پیش‌بینی کرده است در سال ۲۰۲۰، حوزه‌ی 5G پرشتاب‌ترین رشد را در بین تمامی بخش‌های صنعت گوشی‌های هوشمند تجربه خواهد کرد و تعداد گوشی‌های 5G عرضه‌شده با رشدی ۱۰ برابری درمقایسه‌با سال قبل به ۱۹۹ میلیون دستگاه خواهد رسید. این رقم معادل ۱۵ درصد از کل بازار گوشی‌های هوشمند است و در‌مقایسه‌با سهم ۱ درصدی این حوزه در سال ۲۰۱۹ رشد پرشتابی را نوید می‌دهد.

در این گزارش، پیش‌بینی شده است کشورهای چین، ایالات‌متحده، کره‌جنوبی، ژاپن و آلمان سهمی ۹۰ درصدی از این بازار را به‌خود اختصاص خواهند داد. سایر نقاط جهان، ازقبیل هند و اندونزی در‌مقایسه‌با کشورهای پیشرفته‌تر اندکی عقب مانده‌اند و تا یکی‌دو سال آینده سهم چندانی از بازار 5G نخواهند داشت.

بازار گوشی‌های 5G به‌سرعت در حال رشد است؛ اما نگرانی‌های ایجادشده براثر بحران ویروس کرونا و در پی آن رکود اقتصاد جهانی باعث محدودشدن تقاضا برای گوشی‌های 5G شده است. در‌حال‌حاضر، شیوع بیماری کووید۱۹ باعث محدودشدن تولید گوشی‌های هوشمند در کارخانه‌های واقع در قاره‌ی آسیا و مختل‌شدن زنجیره‌ی عرضه‌‌ی محصولات شرکت‌ها شده است. همچنین، این مسئله در بعضی بخش‌های چین باعث شده است مشتریان کمتری برای خرید دستگاه‌های 5G به فروشگاه‌ها مراجعه کنند.

به‌گفته‌ی این مؤسسه‌ی آماری، انتظار می‌رود در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ شاهد رشد کمتر از انتظار در فروش گوشی‌های مجهز به نسل پنجم فناوری ارتباطی باشیم؛ اما در نیمه‌ی دوم سال با مهار ویروس کرونا و رفع محدودیت‌های عرضه و تقاضا با رشد پرشتاب در این حوزه مواجه خواهیم بود و کمبودهای ۶ ماهه‌ی نخست جبران خواهند شد.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی موبایل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.  شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی، گوشی هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات