گزارش‌هایی از جداشدن لایه‌های نمایشگر یکی از گوشی‌های موتورولا ریزر

پنج‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
به‌گزارش یکی از کاربران موتورولا ریزر، لایه‌های صفحه‌نمایش گوشی تاشدنی او بدون هیچ دلیلی از هم جدا شده‌اند.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد گوشی‌های تاشدنی هنوز مشکل دوام‌پذیری دارند. هنوز دو هفته از زمان عرضه‌ی گوشی هوشمند تاشدنی موتورولا ریزر سپری نشده که یکی از دارندگان این گوشی مشکلی درباره‌ی جداشدن لایه‌های صفحه‌نمایش گزارش کرده است؛ مسئله‌ای که نه‌تنها جلوه‌ای زشت به گوشی موتورولا بخشیده، بلکه بر عملکرد صفحه‌ی لمسی تأثیر گذاشته بوده است.

گوشی جدید تاشدنی موتورولا از زمان عرضه، در بررسی‌ها نتایج ضعیفی از خود نشان داده است و خبر جدید درباره‌ی کنده‌شدن لایه‌ی رویی محصول یادشده ضربه‌ی دیگری بر شهرت ریزر وارد خواهد کرد. دارنده‌ی گوشی تاشدنی مذکور، ریموند وانگ، گوشی ۱۵۰۰ دلاری موتورولا را چندر روز پیش خریده بود.

وانگ در مقاله‌ی خود در وب‌سایت Inputmag می‌نویسد در زمانی درحدود ۴۵ دقیقه هنگام حرکت با قطار، لایه‌های صفحه‌نمایش موتورلا ریزر در محل تاشدگی ازهم جدا شده‌اند. وانگ می‌گوید در تمام این مدت گوشی در جیب جلو شلوار جین او و در حالت بسته بوده است و در هیچ جای دستگاه، اثری از آسیب ناشی‌ از ضربه به‌چشم نمی‌خورد.

همان‌گونه که در تصاویر مشاهده می‌شود، جداشدن صفحه سبب ایجاد حباب افقی بزرگی بین صفحه‌نمایش و لایه‌ی پلاستیکی شده است. درحالی‌که قسمت‌های پایین و بالای صفحه‌نمایش هنور کار می‌کنند، سطح خم‌شده در وسط گوشی عملا دربرابر لمس واکنش نشان نمی‌دهد. هنوز دلیل وقوع این حادثه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. وانگ می‌گوید ریزر او هرگز روی زمین نیفتاده است و هرگز مرطوب یا خیس یا حتی در نزدیکی آب نبوده است.

وانگ این ایده را مطرح می‌کند شاید جداشدن لایه‌های صفحه‌نمایش به‌دلیل تغییرات دمایی زمانی رخ داده که او گوشی را پس از استفاده در دمای زیر صفر درجه در خارج از خانه داخل آپارتمان گرمش برده است.

موتورولا ریزر

موتورولا پیش از عرضه‌ی گوشی تاشدنی خود در ویدئویی با عنوان مراقبت از ریزر گفته بود چین‌ها و تاخوردگی‌های صفحه‌ی پلاستیک این دستگاه عادی هستند؛ ولی بررسی‌کنندگان نظر دیگری دراین‌باره دارند. به‌محض عرضه‌ی ریزر، وب‌سایت CNET گوشی تاشدنی یادشده را درون دستگاهی با نام فولدبات قرار داد تا وعده‌ی موتورولا مبنی‌بر دوام‌پذیری آن تا ۱۰۰ هزار بار بازو‌بسته‌شدن را راستی‌آزمایی کند؛ اما مکانیسم لولا پس از گذشت حدودا چهار ساعت و ۲۷ هزار بار تاشدن از کار افتاد. موتورولا به این آزمایش اعتراض‌ و اشاره کرد ماشین FoldBot شرکت SquareTrade برای آزمایش ریزر طراحی نشده است؛ بنابراین، هر آزمایشی که با این‌ دستگاه انجام شود، فشار ناخواسته‌ای به لولا می‌آورد و به گوشی اجازه نمی‌دهد مطابق‌ با پیش‌بینی باز‌و‌‌بسته شود.

همچنین، پیش‌تر وب‌سایت iFixit با کالبدشکافی ریزر، آن را پیچیده‌ترین گوشی‌ای خواند که تابه‌حال باز و مونتاژ کرده است. بااین‌حال، آزمایش‌های اخیر روی رقیب ریزر، گلکسی Z Flip، حاکی‌ از آسیب‌پذیری شیشه‌ی فوق‌باریک (UTG) روی صفحه‌نمایش این محصول است و نشان می‌دهد گوشی تاشدنی سامسونگ نیز از آنچه پیش‌تر تصور می‌شد، شکننده‌تر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات