انویدیا GeForce MX350 و MX330 را معرفی کرد؛ گرافیک پایین‌رده برای لپ‌تاپ‌های ۲۰۲۰

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا گرافیک‌های پایین‌رده‌ی GeForce MX350 و MX330 را در سکوت خبری برای استفاده در لپ‌تاپ‌ها معرفی کرد.
تبلیغات

انویدیا در ۵ سال گذشته تسلط خوبی بر بازار گرافیک لپ‌تاپ‌ها داشته است. اگر لپ‌تاپ شما مک‌بوک نباشد و از گرافیک مجتمع با پردازنده نیز استفاده نکند، به‌احتمال زیاد تراشه‌ی گرافیکی آن ساخت انویدیا است. این موضوع حتی در لپ‌تاپ‌های پایین‌رده که از پردازنده‌های گرافیکی پایین‌رده استفاده می‌کنند نیز صدق می‌کند. پردازنده‌های گرافیکی پایین‌رده یا entry-level که به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا تنها اندکی بهتر از گرافیک‌های مجتمع اینتل باشند، اگرچه نقش مهمی در دنیای لپ‌تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه بازی می‌کنند، اما چندان توجه بازار (یا حتی خود انویدیا!) را به‌خود جلب نمی‌کنند. 

هفته‌ی گذشته انویدیا با معرفی گرافیک‌های GeForce MX350 و MX330 مبتنی برمعماری پاسکال، پردازنده‌های گرافیکی موبایل پایین‌رده‌ی خود را برای استفاده در لپ‌تاپ‌هایی که قرار است در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شوند، به‌روزرسانی کرد.

متاسفانه انویدیا مدتی است که اطلاعات بسیار اندکی از جزئیات سخت‌افزار جدید خود ارائه می‌دهد. مشخصات رسمی منتشرشده اطلاعاتی از سرعت کلاک، تعداد هسته‌های کودا، واحدهای رندر خروجی (ROP) و حتی معماری پردازنده‌ی گرافیکی ارائه نمی‌دهد (هرچند با تقریب خوبی می‌توان مطمئن بود که معماری پاسکال است). درعوض انویدیا مجموعه‌ای از مشخصات بسیار ابتدایی مانند استفاده از حافظه‌ی گرافیکی GDDR5، پشتیبانی از قابلیت GPU Boost و دایرکت ایکس ۱۲ را تأیید کرده است. 

این درحالی است که انویدیا برای ارائه‌کردن مقیاسی از قدرت پردازشی پردازنده‌های گرافیکی جدید، بار دیگر از مقایسه‌ی آن‌ها با گرافیک‌های مجتمع اینتل استفاده کرده است. به‌گفته‌ی انویدیا سری MX300 قدرتی برابر با iGPUهای نسل ۱۱ آیریس پلاس که در پردازنده‌های Core i7-1065G7 اینتل یافت می‌شوند دارد. پردازنده‌ی گرافیکی مذکور، قوی‌ترین iGPU موجود در پردازنده‌های ۱۵ واتی سری U اینتل است.

MX330

MX350

هسته‌های کودا

۳۸۴

۶۴۰

واحدهای رندر خروجی (ROP)

۱۶ (؟)

۱۶ (؟)

نوع

حافظه

گرافیکی

GDDR5

GDDR5

پهنای باس حافظه

۶۴ بیت

۶۴ بیت

رم ویدیویی

بیشتر از ۲ گیگابایت

بیشتر از ۴ گیگابایت

GPU

GP108

GP107

فرایند ساخت

۱۴ نانومتری

سامسونگ

۱۴ نانومتری سامسونگ

زمان عرضه

02/12/2020

02/12/2020

NotebookCheck ادعا می‌کند درست مشابه گرافیک‌های پیشین سری MX انویدیا، MX350 و MX330  هردو توان حرارتی برابر با ۲۵ وات دارند. البته سازندگان لپ‌تاپ‌ها بسته به نیاز خود می‌توانند سرعت کلاک گرافیک را تغییر دهند که این کار باعث تغییر توان مصرفی حرارتی گرافیک می‌شود. انتظار می‌رود بسیاری از لپ‌تاپ‌های پایین‌رده‌ای که در سال جاری معرفی خواهند شد، به این دو پردازنده‌ی گرافیکی مجهز شده باشند.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ‌تاپ‌‌های اداری و گیمینگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق لپ‌تاپ‌های ایسوس، لپ‌تاپ‌های ایسر، مک‌بوک‌های اپل، انواع لپ‌تاپ لنوو و محصولات دل و اچ‌پی و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات