فیلم های جذاب سال ۲۰۱۹ که احتمالا تماشا نکردید

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سال ۲۰۱۹ فیلم‌های تحسین‌شده‌ی مختلفی داشت؛ اما گاهی برخی از این آثار از دید بینندگان دور مانده‌اند. در این مقاله، می‌خواهیم از فیلم‌هایی بگوییم که احتمالا در سال ۲۰۱۹ تماشا نکرده‌اید.
تبلیغات
مقاله‌های مرتبط:

    با پایان سال ۲۰۱۹ و آگاهی از بهترین فیلم‌ ها در ژانرهای مختلف، اکنون نوبت به فیلم‌هایی رسیده است که هرچند ارزش تماشا داشته‌اند، به‌دلایلی از نگاه بسیاری از بینندگان دور مانده‌اند. به‌همین‌دلیل نیز در زومجی، به‌سراغ ۱۳ فیلم رفته‌ایم که احتمالا فرصت نکرده‌اید در سال ۲۰۱۹ آن‌ها را تماشا کنید؛ فیلم‌هایی که البته در ژانرهای مختلف ازجمله فیلم اکشن، فیلم کمدی، فیلم عاشقانه یا فیلم ترسناک قرار می‌گیرند. 

    البته در‌این‌میان فیلم‌هایی مثل Atlantics و Domino یا حتی The Nightingale که زومجی پیش‌تر در قالب مقالاتی گوناگون آن‌ها را معرفی کرده است، با اینکه لیاقت حضور در فهرست را دارند، برای جلوگیری از تکرار مکررات در این‌ مطلب دیده نمی‌شوند. همچنین، از‌آنجا‌که مشغول صحبت درباره‌ی فیلم‌هایی دیده‌نشده و هم‌زمان لایق تماشا برای درصد مناسبی از مخاطبان هستیم، معرفی مفصل آثاری همچون The Day Shall Come و Girls of the Sun و Under The Silver Lake را اینجا نخواهید دید که گاهی در این نوع مقالات قرار می‌گیرند؛ چرا که آن‌ها در گروه فیلم‌هایی ساخته‌شده برای تعداد بسیار بسیار محدودی از بینندگان طبقه‌بندی می‌شوند و صرفا افراد علاقه‌مند به تماشا حداکثر فیلم‌های ممکن در طول یک سال، بعضا خود‌به‌خود به‌سراغ آن‌ها خواهند رفت.

    فیلم Tigers Are Not Afraid

    Tigers Are Not Afraid -۱۳

    ایسا لوپز در فانتزی ترسناک سینمایی خود به‌سراغ استفاده از ایده‌هایی رفته است که سرشار از تازگی و کشش به‌نظر می‌رسند. فیلمی که با استفاده از مدل داستان‌گویی در زیرژانر خود، به زندگی دختری کم‌سن‌وسال می‌پردازد که در چرخه‌ی مواجهه با خلاف‌کاری‌های گوناگون و اعمال خشونت‌آمیز گیر افتاده است. شخصیت اصلی داستان Tigers Are Not Afraid فردی رنج‌کشیده است که می‌خواهد در اولین زمان ممکن خود و کودکان دیگر ساکن در خیابان را که مثل خودش هستند، به زندگی بهتری برساند. نکته‌ی عجیب و متمایزکننده‌ی روایت داستان در فیلم نیز چیزی نیست جز آنکه Tigers Are Not Afraid هم‌زمان با بیان قصه از زاویه‌ی دید یک کودک، در لحظات لازم ابایی از به‌تصویرکشیدن سکانس‌های خشونت‌آمیز هم ندارد. تازه در عین آنکه فیلم در بسیاری از دقایق می‌توانست صرفا به ملودرام احساسی تبدیل شود، سازندگان آن همیشه موقع درگیرکردن احساسات مخاطب توجه لازم را به ردنکردن برخی از خطوط قرمز کرده‌اند؛ ازاین‌رو، Tigers Are Not Afraid تقریبا از ابتدا تا انتها اثری است که حداقل به اهداف خود می‌رسد و حرف‌های مدنظرش را بیان می‌کند.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات