سفر به شهرهایی که با کم‌ترین هزینه‌ها همراه است

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
دور تا دور دنیا شهرهایی می‌توان پیدا کرد که در عین زیبایی و داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان، ارزان نیز هستند.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومیت بازنشر شده است.

حتما داستان‌ها و برنامه‌ریزی‌های زیادی درباره سفر در سال جدید شنیده‌اید و احتمالا با خود فکر کرده‌اید که این کارها برای پولدارها است. اما واقعا این‌طور نیست. پروازهای ارزان قیمتی که شما را از کشور خارج می‌کنند، هزینه کمتری نسبت به رفتن به جاهای نزدیک به خانه برایتان دارند. تنها کافی است سری به کجارو بزنید تا یک بلیط هواپیما با قیمت مناسب پیدا کنید.

گاهی متوسط هزینه‌ی روزانه در کشورهای خارجی بسیار کمتر از چیزی می‌شود که فکر می‌کنید. در ادامه با ۱۰ کشور ارزان دنیا آشنا می‌شویم که راحت‌تر از سایر کشورها می‌توان به آن‌ها سفر کرد. حتی می‌توان با حذف یک سری از هزینه‌هایی که گفته می‌شود، متوسط هزینه‌ها را کمتر نیز کرد.

۱۰. ورشو، لهستان

ورشو
  • متوسط هزینه روزانه: ۷۰٫۶۰ دلار

در پایتخت لهستان روزانه ۲۰ دلار صرف غذا و ۲ دلار صرف نوشیدنی در محبوب‌ترین کافه‌های شهر می‌شود. حتی می‌توانید به فعالیت‌های سرگرم‌کننده بپردازید. موزه قیام ورشو در روزهای یکشنبه و موزه ملی در روزهای سه‌شنبه رایگان هستند. شاید این شهر محاصره در خشکی در نظر شما شهری ساحلی نباشد اما در تابستان به اینجا بیایید و در سواحل رودخانه ویستولا یا در پارک لازینکی (Lazienki Park) آفتاب بگیرید. آخر شب هم می‌توانید در هتل‌هایی ساکن شوید که متوسط هزینه اتاق‌هایشان شبی ۵۰ دلار است.

۹. بوئنوس آیرس، آرژانتین

بوئنوس آیروس
  • متوسط هزینه روزانه: ۶۰٫۱۰ دلار

شاید دوستی داشته باشید که سال‌ها پیش چند هفته‌ای را در آرژانتین گذرانده باشد و تا به امروز از استیکی که آن‌جا خورده و تمرینات رایگان تانگو و رستوران ارزان TGI Friday’s تعریف می‌کند. حق با او است؛ اغراق نمی‌کند. اگر شما نیز به استیک علاقه‌مند هستید می‌توانید با هزینه کم از غذاهای بئونس آیرس لذت ببرید. قیمت غذاها به‌ندرت از ۲۰ دلار بالاتر می‌روند. پس از اینکه از خوردن گوشت قرمز سیر شدید می‌توانید به کافه‌های منطقه پالرمو بروید که قیمت قهوه‌هایش کمتر از ۲ دلار هستند. موزه ملی هنرهای زیبا و فستیوال Feria de Mataderos (بازار غذا و صنایع‌دستی که به‌خاطر گوشوهای سوار بر اسب و اجراهای تانگوی زنده معروف است) هزینه ورودی ندارند. همچنین هزینه اتاق‌هایی که چندان ضرری به کیف پول شما وارد نکنند به‌طور متوسط شبی ۳۶ دلار هستند.

۸. لیما، پرو

لیما
  • متوسط هزینه روزانه: ۵۹٫۴۸ دلار

اگر دوست دارید در بهترین رستوران‌های لیما غذا میل کنید احتمالا روزانه بیشتر از ۵۹ دلار هزینه برمی‌دارد؛ اما زمانی‌که در خواربارفروشی‌های کنار ساحل یک سویچه تازه می‌خورید، متوجه می‌شوید که این شهر آشپزی بی‌نظیری دارد که بهای برخی از آن‌ها روزانه به ۱۶ دلار می‌رسد. هتل‌ها خیلی بد نیستند و یک اتاق مشترک با دوستتان، متوسط شبی ۴۵ دلار هزینه دارد.

بازدید از کلیساهای تاریخی مانند کلیسای لیما و کلیسای سان فرانسیسکو رایگان هستند. تعویض شبانه نگهبانان عمارت دولت (Palacio del Gobierno) نیز رایگان است. بهای تور باغ‌وحش ۳ دلار و روزهای یکشنبه موزه هنر لیما ۳۰ سنت است. معمولا ورودی موزه ۹ دلار است.

۷. مراکش، مراکش

مراکش
  • متوسط هزینه روزانه: ۵۷٫۶۷ دلار

مراکش مقصد عجیبی است که بیشتر چیزهایی که در آن می‌بینیم رایگان هستند؛ بنابراین پرسه زدن در شهر، مسجدها، مناره‌ها و کوچه‌هایی که مراکش را معروف کرده‌اند، هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت. حتی اگر تصمیم به خرید سوغاتی بگیرید همیشه جا برای تخفیف هست.

غذا نیز ارزان است. کباب از هر غرفه‌ای که باشد کمتر از ۳ دلار است و طاجین و کباب بره در رستوران‌های بزرگ نیز زیر ۱۰ دلار هستند. در این مکان نوشیدنی‌های الکلی سرو نمی‌شود؛ اما بیرون رفتن و پول خشکشویی به‌خاطر بوی شدید سیگار شبی ۲۰ دلار هزینه برمی‌دارد. از طرف دیگر هزینه منزل نیز بسیار ارزان است. به‌طور متوسط اجاره هر اتاق به ازای هر نفر ۳۹ دلار است.

۶. بانکوک، تایلند

بانکوک
  • متوسط هزینه روزانه: ۵۶٫۸۸ دلار

هزینه متوسط هتل‌ها در بانکوک به‌طور متوسط شبی ۴۱ دلار است و اگر بدانید کجا باید بروید هزینه‌ کافه شما در منطقه Patpong کمتر از ۱۵ دلار خواهد شد. موزه‌هایی چون موزه بانکوک (Bangkokian Museum)، موزه فیل‌های سلطنتی، موزه و یادبود سین فیراسی (Silpa Bhirasri Memorial and Museum) برای هنر مدرن، و موزه اصلاح (Correction Museum) واقع در زندان سابق رایگان هستند. بازدید و عکاسی از معبدها و زیارتگاه‌ها نیز رایگان هستند و هزینه یک روز با غذا ۱۷ دلار می‌شود.

۵. پکن، چین

پکن
  • متوسط هزینه روزانه: ۵۲٫۶۴ دلار

متوسط هزینه اقامتگاه شبی ۲۹ دلار است و هزینه یک روز با غذا حدود ۱۲ دلار می‌شود. اگر به غذاهای ماجراجویانه تمایل دارید به خیابان اسنک‌فروشی وانگ‌فوجینگ (Wangfujing Snack Street) بروید. در اینجا سیرابی‌های آب‌پز بسیار مطبوع و تنها چند دلار هستند. بازدید از میدان تیان‌آن‌من (Tiananmen Square) و موزه ملی با هنرهای چینی باستانی، اسلحه‌ها و آثار برنزی رایگان هستند. راه رفتن در کوچه‌های باریک که به hutong معروف‌ هستند نیز رایگان است. می‌توانید پس از یک بازدید عصرگاهی از پارک المپیک، با تور از بقایای المپیک ۲۰۰۸ نیز دیدن کنید.

۴. کوالالامپور، مالزی

کوالالامپور
  • متوسط هزینه روزانه: ۵۰٫۸۰ دلار

با اینکه کوالالامپور رشد سریعی در مراکز مالی دنیا دارد؛ اما همچنان قیمت‌های پایینش را حفظ کرده است. از لحاظ هزینه شبیه سنگاپور است که متوسط هزینه هتل هر شب ۳۲ دلار است و خرید روزانه‌ی غذا از غرفه‌ها تنها حدود ۱۱ دلار می‌شود. با وجود ورود رایگان به گالری هنری ملی و گالری پتروناس (Petronas Gallery) می‌توانید با هزینه ناچیزی با فرهنگ این کشور آشنا شوید. گالری پتروناس کلاس‌های هنر رایگان برگزار می‌کند. طبیعت‌گردی نیز هزینه چندانی ندارد؛ چراکه بهترین جنگل محافظت‌شده‌ی دنیا در پارک KL Forest Eco کاملا رایگان است. صخره‌های آهکی غارهای باتو نیز رایگان هستند. این منطقه با فاصله ۱۰ دقیقه‌ای در خارج از شهر قرار دارد. برای پیدا کردن بهترین تورهای مالزی از کجارو کمک بگیرید.

۳. استانبول، ترکیه

استانبول
  • متوسط هزینه روزانه: ۴۴٫۷۴ دلار

استانبول از لحاظ فرهنگ یکی از غنی‌ترین شهرهای دنیا است؛ شهری که غرب و شرق را به هم متصل می‌کند و بازدیدکنندگان صبح‌ها در بازار بزرگ ۶۰۰ ساله‌اش با دست‌فروشان چانه می‌زنند. سپس از کنار خانه‌های عثمانی عبور می‌کنند و عصر که می‌شود سری به پارک ییلدیز (Yildiz Park) می‌زنند. هتل‌ها شبی ۲۲ دلار هستند و شما می‌توانید یک دل سیر سیمیت‌های شیرین و ساندویچ‌های بالیک اکمک (Balik ekmek) را به بهای کمتر از ۶ دلار در روز بخورید. می‌توانید تمام پول‌هایی که در بخش هتل و غذا صرفه‌جویی کردید صرف حمام ترکی کنید. ورودی آن‌ها ۱۵ دلار و ماساژ ۲۳ دلار است. اگر دوست داشتید که به تور موزه بپیوندید، موزه‌های هنر معاصر و موزه یهودیان ترکیه رایگان هستند.

از همین الان آماده سفر به استانبول شوید. تور استانبول را در کجارو از لحاظ قیمت با هم مقایسه کرده و آفر موردنظرتان را از فروشنده‌های معتبر همکار، پیدا و با پایین‌ترین هزینه تهیه کنید.

۲. قاهره، مصر

قاهره
  • متوسط هزینه روزانه: ۳۶٫۸۲ دلار

بزرگ‌ترین جاذبه قاهره، اهرام جیزه، بسیار از شهر دور هستند و اگر قصد دیدنش را دارید هزینه سفرتان دو برابر می‌شود. اگر این هزینه برایتان زیاد است به‌راحتی می‌توانید با اتوبوس با هزینه کمتر از ۱ دلار تا آن‌جا بروید و آن‌ها را از بیرون تحسین کنید. اما اگر برای هتل ۱۸ دلار و برای غذا ۹ دلار در روز هزینه کنید، هزینه ۴۰ دلاری تور دیگر آزاردهنده نخواهد بود. خود شهر مناطق زیبایی چون Coptic Cairo (منطقه محاصره‌شده قدیمی مسیحی که خیابان‌هایش پر از نقاشی‌ها و کاشی‌کاری‌های زیبا است) در همسایگی دارد. در Fatimid Cairo به تاریخ اسلامی قاهره پی می‌برید. با وجود موزه‌ها و گالری‌های رایگان فراوان مانند المشربیا (Al-Mashrabeya)، صفرخان (Safar Khan)، آرت لانج (Art Lounge) و جیپسام گالری (Gypsum Gallery) می‌توانید از هنرهای این شهر نهایت لذت را ببرید.

۱. دهلی، هند

دهلی
  • متوسط هزینه روزانه: ۳۵٬۵۶ دلار

دهلی، ارزان‌ترین شهر در این تحقیق، اتاق‌هایی با هزینه شبی ۲۰ دلار دارد و یک نوشیدنی تنها ۲ دلار است. این شهر همچنین پر از فعالیت‌های رایگان و سرگرم‌کننده است؛ از به نمایش گذاشتن فیلم‌ها در India Habitat Centre و دیگر مکان‌ها گرفته تا گالری هنری Vadehra با ورودی رایگان. دهلی گه‌گاهی بسیار شلوغ می‌شود که برای فرار از این شلوغی می‌توانید به باغ لودهی (Lodhi Gardens) و باغ حواس پنجگانه (Garden of Five Senses) پناه ببرید که هزینه‌ای بسیار ناچیز دارند. غذا خوردن در دهلی بسیار ارزان است و البته لذت‌بخش. متوسط هزینه غذا کمتر از ۹ دلار است.

اگر علاقه‌مند به سفر به هند و دهلی هستید، انواع تور دهلی را می‌توانید در کجارو مشاهده کرده و بهترین و ارزان‌ترین گزینه را از فروشنده‌های معتبر همکار کجارو انتخاب و تهیه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات