روزهای بارانی استانبول؛ بهترین زمان شهرگردی!

یک‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
یک روز بارانی در استانبول را در نظر بگیرید؛ از کافه‌های زیبا در محله‌های استانبول تا بناهایی که می‌توانید در زیر آن‌ها به دیدن منظره‌ی بارانی بنشینید.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومیت بازنشر شده است.

استانبول مانند لندن یا برلین شهر پربارانی نیست، اما زمانی‌که باران می‌بارد جاهای زیادی برای پناه گرفتن وجود دارد؛ از موزه‌های متعدد گرفته تا کافه‌های دنج، از گالری‌های هنری تا کتاب‌فروشی‌‌ها. در این مقاله می‌خواهیم بهترین جاها برای سپری کردن در یک روز بارانی در استانبول را به شما معرفی کنیم.

در کافه جوما قهوه نوش جان کنید

کافه جوما استانبول

یکی از دنج‌ترین کافه‌های استانبول در محله چوکورجوما (Çukurcuma) قرار دارد؛ این محله به‌خاطر مغازه‌های فروش اشیای عتیقه و موزه معصومیت شهرت دارد. کافه جوما (Cafe Cuma) در طبقه دوم قرار دارد؛ از پله‌ها بالا بروید و روی مبلی کنار پنجره بنشینید و از طعم کیک تازه، تارت، کوکی و یک فنجان قهوه یا چای داغ لذت ببرید.

از نمایشگاه‌های هنری آپارتمان میصیر دیدن کنید

آپارتمان میصیر که دقیقا در خیابان شلوغ استقلال قرار دارد، نمونه‌ای عالی از معماری اروپایی است که زمانی کل استانبول را دربر گرفته بود. این آپارتمان که به سبک هنر نو بنا شده، سال ۱۹۰۵ ساخته شد و امروزه میزبان گالری‌های هنری در تمامی طبقات است؛ شما می‌توانید ساعت‌ها در این آپارتمان قدم بزنید و از تماشای آثار هنر معاصر لذت ببرید.

در کلیسای چورا پناه بگیرید

کلیسای چورا

اگر به تاریخ علاقه دارید، باران که زد می‌توانید به کلیسای چورا بروید و زیر سازه‌ی تاریخی آن پناه بگیرید. این کلیسا در اوایل قرن چهار میلادی ساخته شده و تزئینات داخلی آن از زیباترین تزئینات محافظت‌شده تاریخی است.

کلیسای چورا یکی از اصلی‌ترین جاهای دیدنی شهر است که در تور استانبول باید ببینید. روی موزائیک‌هایی که در طراحی داخلی این کلیسای بیزانسی استفاده شده، صحنه‌هایی از زندگی حضرت مسیح به تصویر کشیده شده است. 

خستگی سفر را در حمام کیلیچ علی پاشا به در کنید

حمام کیلیچ علی پاشا

به‌ندرت کسی پیدا می‌شود که دوست داشته باشد زیر باران خیس شود، اما خیس شدن در بخار حمام گرم ترک چیزی نیست که کسی به‌راحتی از آن بگذرد. حمام کیلیچ علی پاشا لوکس‌ترین و برجسته‌ترین حمام شهر است و اینجا می‌توانید پس از حمام کردن، خدمات ماساژ هم دریافت کنید.

در دنیای کتاب‌های پاندورا یا هومر غرق شوید

کتابخوان‌ها عاشق هوای بارانی هستند، چون به آن‌ها بهانه‌ی خوبی برای گذراندن وقت در کتابفروشی‌ها می‌دهد. اگر به تاریخ و سیاست علاقه دارید، چند ساعتی را در کتابخانه هومر بگذرانید؛ اینجا مجموعه‌ای بی‌نظیر از کتاب‌های انگلیسی و سایر زبان‌ها پیدا می‌کنید. اگر هم به کتاب‌های تخیلی علاقه دارید، پاندورا بهترین جا برایتان است تا بهترین کتاب‌های تخیلی انگلیسی از نویسندگان مختلف را پیدا کنید و بخرید.

در سالت گالاتا مشغول انجام کارهای روزمره‌تان شوید

سالت گالاتا استانبول

اگر فریلنسر هستید و دوست دارید تا بند آمدن باران بخشی از کارهایتان را انجام دهید، هیچ جایی بهتر از سالت گالاتا نیست که در ساختمان بانک سابق عثمانی قرار دارد. کتابخانه تحقیقاتی سالت گالاتا ترکیبی از دکور مرمری تاریخی و طراحی داخلی مدرن است. اینجا یکی از بهترین جاهای شهر برای کار کردن است. در این ساختمان یک کتابفروشی، کافه، رستوران و گالری هنری نیز وجود دارد و قطعا بازدید از آن ارزشش را دارد.

در رستوران هونکار ناهار بخورید

هیج چیز بهتر از خوردن غذای گرم و خوشمزه خانگی در یک روز سرد بارانی نیست. هونکار (Hünkar) از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران‌های بازاری استانبول است که غذاهای کلاسیک ترکی را طبق رسپی اصلی و با بهترین مواد طبخ می‌کند. در این رستوران که فضایی شبیه کافه دارد، غذا سفارش دهید و از طعم ناب آن لذت ببرید.

گشتی در موزه‌های باستان شناسی استانبول بزنید

موزه باستان شناسی استانبول

مجموعه باستان‌شناسی، شرق باستان و موزه‌ هنر اسلامی، موزه باستان‌شناسی استانبول را شکل می‌دهد. در این مجموعه قطعا چند ساعت سرگرم خواهید شد. فقط به یاد داشته باشید که این موزه ساعت هفت عصر بسته می‌شود. 

در کافه ماورا استراحت کنید 

یکی دیگر از کافه‌های دنج استانبول، کافه ماورا است که به نمادی از محله گالاتا تبدیل شده است. شما در کافه ماورا (Mavra) مثل مردم محلی احساس راحتی خواهید کرد و قطعا از طعم غذاهای خوشمزه آن و کیک‌های تازه شکلاتی‌اش لذت خواهید برد.

اگر تمایل دارید که سفری برنامه‌ریزی شده و راحت به استانبول داشته باشید، می‌توانید تور لحظه آخری استانبول را در کجارو به‌سادگی جست‌وجو کنید، از میان فهرست تورهای ده‌ها آژانس معتبر، بهترین تورها را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه و در نهایت ارزان‌ترین تور را انتخاب کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات