بهترین جاهای کوالالامپور برای عکاسی کدامند؟

پنج‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 10 دقیقه
کوالالامپور دارای جاهای دیدنی بسیاری است که خیلی از آن‌ها به‌درد عکاسی نیز می‌خورند. برای آشنایی با این نقاط همراه این مقاله باشید.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومیت بازنشر شده است.

کوالالامپور را به‌خاطر معماری تاریخی و مملو از جزییات، طبیعت چشم‌نواز و جاذبه‌های فرهنگی زیبا می‌شناسند، هرچند که یکی از شهرهای محبوب دنیا برای عکس‌های اینستاگرامی نیز به حساب می‌آید.

از همین رو این مقاله از کجارو را به معرفی برخی از شگفت‌آورترین جاهای دیدنی جدید و قدیم کوالالامپور اختصاص داده‌ایم که برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی معرکه هستند. برای سفر به مالزی و بازدید از جاهای دیدنی کوالالامپور می‌توانید تور مالزی را از طریق آژانس‌های مسافرتی که با ما همکاری دارند، خریداری کنید. ما در کجارو این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلو پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس، این دو سازه‌ی نمادین ۸۸ طبقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با پل اسکای به هم متصل شده‌اند و در هر لحظه از شبانه‌روز، باشکوه و زیبا به نظر می‌رسند. برای اینکه بهترین عکس را از این برج‌ها بگیرید، راهی پارک کی ال سی سی شوید؛ علاوه بر این، می‌توانید به طبقه‌ی ۸۶ این برج‌ها بروید و چشم‌اندازی پانوراما از کوالالامپور داشته باشید.

برج کوالالامپور

برج کوالالامپور

برج کوالالامپور، هفتمین برج بلند ارتباطی در دنیا است؛ با آسانسور به بالاترین طبقه‌ی آن بروید و از تماشای چشم‌انداز فوق‌العاده‌ی شهر نهایت لذت را ببرید و عکس بگیرید. در عین حال خود را به صرف یک وعده شام دلچسب در رستوران گردان آن مهمان کنید و زیبایی وصف‌ناپذیر کوالالامپور در طول شب را بستایید.

خیابان پتالینگ

خیابان پتالینگ

خیابان پتالینگ که روزگاری پایگاه تولید آرد تاپیوکا در طول جنگ داخلی سلانگور بود، امروزه به بهشت خرید گردشگران تبدیل شده است و مردم محلی هر روز به فروش کالا و تهیه و فروش غذا مشغول هستند. فانوس‌های قرمزرنگ را نیز می‌توان در کل این خیابان مشاهده کرد.

معبد سری ماهاماریامان

معبد سری ماهاماریامان

معبد باشکوه سری ماهاماریامان در Jalan Tun HS Lee واقع شده است و به مریدان هندو اختصاص دارد؛ افرادی که برای عبادت روزانه‌ به این مکان می‌آیند. مجسمه‌های رنگی و مملو از جزییات خدایان هندو و کاشی‌کاری‌های سقف و ستون‌ها واقعاً خارق‌العاده هستند.

مرچنت لین

مرچنت لین

مرچنت لین به یکی از کافه‌های معروف خیابان پتالینگ تبدیل شده که مناسب عکس‌های اینستاگرامی است. این کافه که منوی متنوعی از غذاهای مالزیایی و ترکیبی دارد، با دکوراسیونی زیبا و گیاهان گرمسیری تزیین شده است و می‌تواند محلی ایده‌آل برای فرار از ازدحام و شلوغی شهر باشد.

APW Bangsar

APW Bangsar

APW Bangsar که زمانی یک کارخانه‌ی تولید رنگ با مدیریت خانوادگی بود، به نسل جوان این خانواده رسید که آن را به محوطه‌ای فرهنگی و محلی برای زندگی شبانه تبدیل کرد. در این محل معروف، رستوران‌هایی نیز فعالیت می‌کنند که یکی از معروف‌ترین نقاط عکاسی این مجموعه، پله‌های بتنی مجاور رستوران ژاپنی Makirito است.

بریک فیلدز

بریک فیلدز

بریک فیلدز که بیشتر با نام «هندوستان کوچک» شناخته می‌شود، یک محوطه‌ی پرپیچ‌وخم رنگارنگ شامل مغازه‌های فروش پارچه‌، جواهر، ادویه، خواروبار، گل‌، رستوران و غرفه‌های غذا است. اما این همه‌ی ماجرا نیست و در اینجا می‌توان معابد شگفت‌انگیز هندو و کلیساهای فوق‌العاده زیبا با چندین قرن قدمت را نیز مشاهده کرد. اگر به این منطقه سر زدید، حتماً غذاهای خوشمزه‌ و محلی هندی را امتحان کنید.

غار باتو

غار باتو

غار باتو، معبدی در ۱۳ کیلومتری شمال شهر کوالالامپور در کشور مالزی است که غارها و معابد غاری متعددی دارد. مریدان هندو اغلب از آن دیدن می‌کنند و هر سال برای برگزاری جشن تایپوسام در این مکان مقدس گرد هم می‌آیند. پیش از آنکه بازدیدکنندگان از ۲۷۲ پله‌ی بتنی این معبد بالا بروند تا به غارها برسند، با مجسمه‌ی طلایی خدای موروگان مواجه خواهند شد. سپس اگر هنگام بالارفتن از این پله‌ها، توقف کنند و نگاهی به اطراف بیندازند، قطعاً می‌توانند خط افق شهر کوالالامپور از جمله برج کوالامپور و برج‌های دوقلوی پتروناس را در دوردست مشاهده کنند.

مسجد پوترا

مسجد پوترا

مسجد پوترا با گنبد صورتی رنگش، از سنگ گرانیت صورتی ساخته شده است. این مسجد از سه بخش تشکیل می‌شود: سالن نماز، حیاط و امکانات آموزشی و اتاق‌ مراسم‌ها. معماری ظریف این مسجد با الهام از مسجد پادشاه حسن مراکش و مسجد شیخ عمر سهروردی بغداد بوده است.

پارک جنگلی کوالالامپور

پارک جنگلی کوالالامپور

در قلب کوالالامپور، یک طبیعت جذاب و دیدنی به نام پارک جنگلی کوالالامپور وجود دارد. با قدم‌زدن روی مسیرهای محصور مختلفی که در گوشه‌وکنار پارک قرار دارد، می‌توانید بخش‌های گوناگون این پارک از جمله قدیمی‌ترین جنگل حفاظت‌شده‌ی شهر را تماشا کنید، در عین حال که امکان مشاهده‌ی برج کوالالامپور در دوردست نیز وجود دارد.

تقاطع بوکیت بینتانگ

تقاطع بوکیت بینتانگ

تقاطع بوکیت بینتانگ، جالان بوکیت بینتانگ و جالان سلطان اسماعیل را به یکدیگر متصل می‌کند که یکی از معروف‌ترین نقاط کوالالامپور برای خریداران و گردشگران به حساب می‌آید. در این منطقه علاوه بر چراغ‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، می‌توان شاهد عبورومرور مردم، خودروها و صدای مونوریل نیز بود. تا در اینجا هستید حتماً سری هم به مرکز خرید Sungai Wang Plaza ،Fahrenheit 88 و Lot 10 بزنید.

بار Heli Lounge

بار Heli Lounge

کسانی که دوست دارند خط افق کوالالامپور را هنگام غروب و در طول شب تماشا کنند، حتماً به Heli Lounge بروند که محلی ایده‌آل به شمار می‌رود؛ به‌خصوص که می‌توانند در سکوی فرود بالگرد یا هلی‌پد، از زندگی شبانه لذت ببرند.

ساختمان Zhongshan

ساختمان Zhongshan

ساختمان Zhongshan یکی از فروشگاه‌های به‌هم‌پیوسته‌ی دهه‌ی ۱۹۵۰ در Kampung Attap است که به یک مرکز هنری مستقل تغییر کاربری داد. این مرکز در اختیار هنرمندان محلی قرار دارد تا آثار هنری منحصربه‌فرد خود را خلق کنند. گردشگرانی که عاشق کشف هنر، فرهنگ و موسیقی هستند، می‌توانند از این مرکز دیدن کنند. فضای هنری آن دارای یک گالری، استودیوی چاپ ریسوگراف، کافه‌ای کوچک، فروشگاه محصولات موسیقی، فروشگاه خیاطی و کتاب‌فروشی است.

معبد تین هو

معبد تین هو

معبد تین هو، قدیمی‌ترین معبد ۶ ردیفی مالزی است که به‌عنوان معبد الهه‌ی بهشت نیز شناخته می‌شود. پیروان بودا برای زیارت الهه‌ی رحمت و برگزاری جشنواره‌های چینی نظیر روز بودا و جشن نیمه‌ی پاییز به این معبد می‌آیند. این معبد دارای نقوش معماری معاصر و سنتی از بودیسم، تائوئیسم و کنفوسیانیسم است.

باغ‌ دریاچه

باغ دریاچه

باغ دریاچه شامل چندین پارک و باغ مختلف می‌شود، نظیر باغ ارکیده و پارک پروانه کوالالامپور. اینجا محلی عالی برای فرار از حجم انبوه ساختمان‌های شهری و پیوستن به طبیعت است. علاوه بر دویدن در مسیرهای پیاده‌روی، می‌توان از طبیعت سرسبز و دوست‌داشتنی این محل نهایت استفاده را برد.

رستوران The Bee

رستوران The Bee

رستوران The Bee نه‌تنها یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای اجرای زنده‌ی موسیقی است، بلکه محلی معرکه برای گرفتن عکس با دوستان‌تان نیز به شمار می‌رود. دیوارهای این محیط سرزنده‌ با چراغ‌های نئون و پوسترهایی از اجراهای زنده تزیین شده‌اند.

مرکز خرید پاویلیون

مرکز خرید پاویلیون

پاویلیون با اینکه یک مرکز خرید است؛ اما فرصتی خوب برای گرفتن عکس با ژست‌های مد روز به حساب می‌آید. برخی گردشگران هم از فواره‌ی LIULI Crystal برای عکاسی استفاده می‌کنند. در فصل جشن، همه جا از جمله مرکز پاویلیون مزین به تزیینات شگفت‌انگیزی می‌شود که برای جمع‌شدن و پایکوبی فوق‌العاده است.

خیابان جالان الور

خیابان جالان الور

خیابان جالان الور مملو از غرفه‌های غذاهای خیابانی و رستوران‌های غذاهای دریایی است که با انواع و اقسام غذاهای مالزیایی پذیرای بازدیدکنندگان است. تابلوهای پرنور رستوران‌ها و ازدحام جمعیت، حس‌وحال جذابی به این خیابان داده‌اند. علاوه بر این، گردشگران می‌توانند عکس‌ها و ویدیوهای جذابی از غذاهای خوشمزه‌ی مالزی برای اینستاگرام خود بگیرند.

رستوران Chocha Foodstore

رستوران Chocha Foodstore

رستوران Chocha Foodstore، فضای داخلی جذابی دارد، به‌طوری که با مبلمان معاصر، نورپردازی قدیمی و حیاطی آرام‌بخش، فضای دلنشینی را برای مهمانان فراهم کرده است. عطش خود را با یک فنجان چای چینی برطرف کرده و حضورتان در این رستوران را با چند عکس اینستاگرامی ثبت کنید.

کافه Leaf & Co

کافه Leaf & Co

کافه Leaf & Co که روزگاری یک سالن غذاخوری سربازخانه بود، در زیر یک هاستل بوتیک قرار دارد. این کافه با تیرهای چوبی قدیمی تقویت شده است و میزها و صندلی‌های کلاسیک در آن به چشم می‌خورد؛ باغ کوچکی از گلدان‌ها در جلوی دیوار بتنی آن اضافه شده است و فضایی استعماری با طراحی معاصر دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات