های سنس گوشی مجهز به نمایشگر رنگی جوهر الکترونیکی را به‌ نمایش گذاشت

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
های‌سنس به‌تازگی در نمایشگاه CES 2020، نمونه‌ی اولیه‌‌ی گوشی هوشمندی با نمایشگر جوهر الکترونیکی را به‌نمایش گذاشته است که محصول جالبی به‌شمار می‌آید.
تبلیغات

نمایشگرها راه تعامل با گوشی‌های هوشمند هستند و روی تجربه‌ی کار با این محصولات اثر مستقیمی می‌گذارند. بهره‌مندی گوشی‌ها از نمایشگرهای دارای وضوح چشمگیر و نرخ نوسازی زیاد و دقت رنگ عالی باعث می‌شود کاربران زیادی به آن‌‌ها تمایل نشان دهند. نمایشگرهای امروزی مشکل مهمی دارند و آن پرمصرف‌بودن است؛ هر ثانیه‌ای که به نمایشگر باکیفیت گوشی‌تان خیره می‌شوید، میزان درخورتوجهی از انرژی باتری مصرف می‌شود. از زمان تولد گوشی‌های هوشمند تا امروز، شرکت‌های مختلف سعی کرده‌اند میزان مصرف انرژی نمایشگرهایشان را بهینه کنند تا باتری کمتری مصرف کنند. با‌این‌حال با نگاهی گذرا به سال‌های اخیر، متوجه می‌شویم پیشرفت‌ها در‌این‌زمینه با سرعت سریعی پیگیری نشده است. نمایشگرهای دارای جوهر الکترونیکی (E-Ink) یکی از راه‌حل‌های نسبتا جدید برای حل این مشکل هستند.

های‌سنس ای ۵ (Hisense A5) گوشی هوشمندی بود که نخستین‌بار سال گذشته‌ی میلادی با نمایشگر مجهز به جوهر الکترونیکی معرفی شد؛ با‌وجوداین، گوشی مذکور از نمایشگری سیاه‌و‌سفید استفاده می‌کرد. های‌سنس به‌تازگی در نمایشگاه CES 2020 نمونه‌ی اولیه‌ی گوشی دیگری را به‌نمایش گذاشته است که این‌بار از جوهر الکترونیکی رنگی استفاده می‌کند. درواقع، این گوشی هنگام عرضه به بازار احتمالا نخستین گوشی دنیا با چنین نمایشگری خواهد بود. در‌حال‌حاضر، جزئیات مربوط به گوشی جدید های‌سنس بسیار اندک هستند و طبق ادعای برخی منابع، نمایشگر به‌کار‌رفته در گوشی جدید در‌مقایسه‌با گوشی A5 کنتراست بهتر و نرخ نوسازی بیشتری دارد.

گوشی های سنس / HiSense Phone

به‌طورکلی، نمایشگرهای تک‌رنگ جوهر الکترونیکی نرخ نوسازی کمی دارند و این نرخ نوسازی در نمایشگرهای رنگی جوهر الکترونیکی حتی کمتر هم می‌شود که نکته‌ای مثبت به‌شمار نمی‌آید و لذت کار با دستگاه را کاهش می‌دهد. البته فراموش نکنید این نوع نمایشگرها بیشتر در کتاب‌خوان‌های الکترونیکی استفاده می‌شود و کم‌بودن نرخ نوسازی برای این نوع محصولات مشکل خاصی به‌شمار نمی‌آید و روی تجربه‌ی کار با آن‌ها اثر منفی چندانی نمی‌گذارد. با‌این‌حال، استفاده از چنین نمایشگرهایی در گوشی‌های هوشمند کار عاقلانه‌ای نیست؛ زیرا محدودیت‌های زیادی به‌همراه می‌آورد و به تجربه‌ی کار با دستگاه لطمه‌ی شدیدی وارد می‌کند.

طبق گفته‌های برخی رسانه‌ها به‌نقل از منابعی مطلع،‌ پنل‌های جوهر الکترونیکی قرار است در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی وارد مرحله‌ی تولید انبوه شوند. این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که های‌سنس اعلام کرده است فعلا قصد ندارد زمان عرضه‌ی گوشی جدیدش را مشخص کند.

نمایشگرهای جوهر الکترونیکی با وجود ضعف‌هایی مثل نرخ نوسازی کم، از ویژگی‌های مثبتی نیز بهره‌مند هستند. این نوع نمایشگرها میزان خستگی چشم را بسیار کاهش می‌دهند و خوانایی بسیار زیادی دارند و همین موضوع باعث می‌شود مخصوص کتاب‌‌خوان‌های الکترونیکی نظیر کیندل‌های آمازون باشند. همچنین، استفاده از این نوع نمایشگرها در گوشی‌های هوشمند می‌تواند در نوع خود جالب باشد. اگر های‌سنس بتواند با استفاده از روشی خاص مشکل مربوط به نرخ نوسازی نمایشگر گوشی‌اش را برطرف کند، عرضه‌ی آن به بازار اتفاقی جالب خواهد بود و احتمالا استقبال مناسبی از آن خواهد شد.

 Hisense

نمایشگرهای جوهر الکترونیکی تفاوت‌های عمده‌ای با نمایشگرهای امروزی به‌کاررفته در محصولاتی نظیر گوشی‌های هوشمند دارند. نمایشگرهای LCD و OLED که امروزه در گوشی‌های جدید دیده می‌شوند، به‌منظور به‌تصویر‌کشیدن محتوای بصری به‌صورت دائمی نور رنگی ساطع می‌کنند؛ اما این اتفاق در نمایشگرهای جوهر الکترونیکی نمی‌افتد. در نمایشگرهای مذکور شاهد تنظیم مجدد موقعیت واحدهای رنگی به‌کاررفته در صدهاهزار میکروکپسول هستیم. تفاوت یادشده همچون تفاوت بین نقاشی‌کردن تصویری با ساطع‌کردن آن روی دیوار با استفاده از پروژکتور است. با خاموش‌کردن ناگهانی پروژکتور، هیچ‌‌ اثری از تصویر باقی نمی‌ماند؛ اما تصویری که نقاشی شده است، همچنان باقی می‌ماند و پاک نمی‌شود.

اگر همین موضوع را به نمایشگرها تعمیم دهیم، متوجه می‌شویم نمایشگرهای LCD و OLED هنگام روشن‌بودن به‌صورت مداوم در حال مصرف انرژی هستند تا محتوای بصری را به‌‌نمایش بگذارند؛ اما جوهرهای الکترونیکی فقط در صورتی به مصرف انرژی روی می‌آورند که قرار باشد در تصویرِ‌ به‌نمایش‌درآمده تغییری حاصل شود. موضوع یادشده ازلحاظ تئوری عالی است؛ ولی طبق گفته‌ی کارشناسان، این نوع فناوری فعلا به‌اندازه‌ی کافی برای گوشی‌های هوشمند به‌بلوغ نرسیده است.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی این صفحه‌نمایش‌ها دارید؟ تابه‌حال با کتاب‌‌خوان‌های مجهز به نمایشگر جوهر الکترونیک کار کرده‌اید؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود. همچنین، می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات