میت 30 پرو با کسب امتیاز ۱۲۱، به صدر جدول برترین‌های DxOMark رفت

پنج‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
مطالعه 6 دقیقه
مؤسسه‌ی DxOMark ساعاتی پیش بررسی عمیق دوربین میت ۳۰ پرو را منتشر و امتیاز عالی ۱۲۱ را به آن اعطا کرد تا پرچم‌دار جدید هواوی به صدر رتبه‌بندی این مؤسسه برود.
تبلیغات

میت ۳۰ پرو جدیدترین گوشی پرچم‌دار شرکت هواوی است که مدت زیادی از معرفی رسمی آن نمی‌گذرد. این محصول از نمایشگر ۶.۵۳ اینچ OLED آبشاری موسوم به هورایزن دیپسلی بهره می‌گیرد و از باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند. پرچم‌دار جدید چینی‌ها برای پردازش وظایف مختلفی که به آن محول می‌شود، از تراشه‌ی کرین ۹۹۰ بهره‌مند است.

در پنل پشتی دستگاه شاهد مجموعا چهار دوربین هستیم که یکی از آن‌ها حسگر سه‌بعدی مدت‌پرواز (3D ToF) است؛ حسگر یادشده تبحر زیادی در تشخیص عمق محیط به‌منظور ثبت جلوه بوکه‌ی حرفه‌ای دارد. روی کاغذ، دوربین اصلی میت ۳۰ پرو مشخصاتی مشابه پی ۳۰ پرو دارد. بر این اساس پرچم‌دار جدید هواوی از حسگری ۴۰ مگاپیکسلی با پشتیبانی از فناوری Quad-Bayer (ترکیب چهار پیکسل مجاور هم) به‌عنوان دوربین اصلی استفاده می‌کند و از لنزی با دیافراگم f/1.7 بهره می‌گیرد.

این درحالی است که میت ۳۰ پرو به لنز تله‌فوتوی دارای زوم ۵ برابری پی ۳۰ پرو مجهز نشده است. میت ۳۰ پرو به‌جای آن لنز، یک لنز تله‌فوتوی دیگر دارد که امکان زوم ۳ برابری را فراهم می‌کند و از این لحاظ شباهت بسیاری زیادی به مدل معمولی پی ۳۰ دارد. دوربین مجهز به لنز فوق عریض میت ۳۰ پرو یک دوربین کاملا جدید است و از حسگر بزرگی به اندازه‌ی ۱/۱.۵۴ اینچ بهره می‌گیرد. در ضمن دوربین یادشده دیافراگم f/1.8 دارد و نسبت تصویر غیرمعمول ۳:۲ را ارائه می‌دهد.

میت ۳۰ هواوی / huawei mate 30

از لحاظ نرم‌افزاری، هواوی با بهره‌گیری از قدرت پردازشی بالای تراشه‌ی کرین ۹۹۰ و با اتکا به هوش مصنوعی، سعی کرده است قابلیت‌های میت ۳۰ پرو را در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری بهبود بخشد. بر این اساس،‌ هواوی در گوشی هوشمند جدیدش از نوعی الگوریتم جدید مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کرده است که فرایند Demosaicing را بهینه‌سازی می‌کند. در ادامه می‌توانید نظاره‌گر مشخصات کلیدی دوربین هواوی میت ۳۰ پرو باشید:

  • بهره‌مندی از دوربین چهارگانه، شامل حسگر مدت‌پرواز (ToF).
  • دوربین اصلی: حسگر ۴۰ مگاپیکسلی ۱/۱.۷ اینچ، دارای لنزی با فاصله‌ی کانونی ۲۷ میلی‌متر و دیافراگم f/1.6، پشتیبانی از فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS).
  • دوربین فوق عریض: حسگر ۴۰ مگاپیکسلی ۱/۱.۵۴ اینچ، دارای لنزی با فاصله‌ی کانونی ۱۸ میلی‌متر و دیافراگم f/1.8، پشتیبانی از فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF). 
  • دوربین تله‌فوتو: حسگر ۸ مگاپیکسلی ۱/۴ اینچ، دارای لنزی با فاصله‌ی کانونی ۸۰ میلی‌متر و دیافراگم f/2.4، پشتیبانی از فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS).
  • دوربین تشخیص عمق: حسگر سه‌بعدی مدت‌پرواز (3D ToF).
  • بهره‌مندی از فلاش دوگانه‌ی LED.
  • توانایی ضبط ویدئوی 4K (معادل 2160p) با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه؛ تنظیمات دوربین به‌صورت پیش‌فرض روی وضوح 4K و نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه قرار داده شده است.
امتیاز دوربین هواوی میت 30 پرو

هواوی میت ۳۰ پرو با کسب امتیاز کلی ۱۲۱، توانسته است به صدر جدول برترین گوشی‌ها از لحاظ دوربین در رتبه‌بندی DxOMark برود؛ این یعنی تا لحظه‌ی نگارش این خبر، میت ۳۰ پرو قدرتمدترین دوربین تاریخ را در بین گوشی‌های هوشمند دارد. رکورد جدید ثبت‌شده توسط میت ۳۰ پرو، تا حد زیادی به دلیل امتیاز عالی دوربین این گوشی در بخش عکس‌برداری (۱۳۱) به‌دست آمده است. میت ۳۰ پرو با کسب این امتیار توانسته با اختلافی پنج امتیازی نسبت به گلکسی نوت ۱۰ پلاس 5G در صدر جدول جای گیرد.

DxOMark می‌گوید که میت ۳۰ پرو می‌تواند در تقریبا تمام نوع‌های عکس‌برداری ثابت، نتایجی شگفت‌انگیز خلق کند. این مؤسسه به‌طور ویژه به توانایی بالای دوربین میت ۳۰ پرو در زمینه‌ی نمایش بافت‌ها با جزئیات بالا و همچنین کم بودن نویز تصاویر اشاره می‌کند. پرچم‌دار هواوی توانسته است در بخش‌های «بافت» و «نویز» در رده‌بندی DxOMark، بالاترین امتیاز ممکن را کسب کند که اتفاقی غیرمعمول است؛ چرا که همواره تصاویر دارای نویز کم، جزئیات کمی دارند و بافت‌ها در آن‌ها چندان چنگی به دل نمی‌زنند. اما این قانون درمورد دوربین میت ۳۰ پرو صدق نمی‌کند. DxOMark می‌گوید میت ۳۰ پرو تنها در نور بسیار کم، تصاویر دارای نویز را ثبت می‌کند و در دیگر شرایط نوری، عملکردی عالی از خود نشان می‌دهد. گوشی جدید هواوی همچنین در بخش‌های اکسپوژر و نمایش رنگ‌ها عملکردی بسیار عالی دارد.

هواوی میت 30 پرو / Huawei Mate 30 Pro

هواوی میت ۳۰ پرو نمی‌تواند از لحاظ ضبط ویدئو جایگاه گلکسی نوت ۱۰ پلاس 5G را تصاحب کند، اما در هر صورت توانایی بسیار زیادی در ثبت ویدئوهای باکیفیت دارد و این اتفاق چیزی از ارزش‌های آن کم نمی‌کند. DxOMark در نهایت مواردی نظیر جزئیات بالای تصاویر در تقریبا تمامی شرایط،‌ اکسپوژر دقیق، کنترل عالی نویز، جلوه‌ی بوکه‌ی عالی و... را به‌عنوان نکات مثبت بخش عکس‌برداری دوربین میت ۳۰ پرو ذکر می‌کند. از طرفی ظاهرا این دوربین در زمینه‌ی عکس‌برداری از مواردی نظیر اندکی دندانه‌ای شدن تصاویر (Aliasing) در تقریبا تمامی شرایط، بی‌ثباتی گاه‌‌به‌گاه فوکوس و نمایش کم جزئیات به‌هنگام زوم و... رنج می‌برد.

افزون بر این‌ها، میت ۳۰ پرو در زمینه‌ی ضبط ویدئو دارای نکات مثبتی نظیر اکسپوژر دقیق در بیشتر شرایط، کنترل خوب نویز و نمایش خوب جزئیات در محیط‌های داخلی و خارجی، نمایش دلپذیر رنگ‌ها، فوکوس خودکار سریع و دقیق و همچنین لرزش‌گیر کارآمد است. از طرفی همین دوربین در زمینه‌ی ضبط ویدئو از مواردی نظیر کاهش گاه‌به‌گاه جزئیات بافت‌ها در محیط‌های داخلی دارای نور کم، نویز اذیت‌کننده در نور کم، ضعف اندک در زمینه‌ی نمایش رنگ‌ها در محیط‌های دارای نور کم و... رنج می‌برد.

میت ۳۰ پرو هواوی / huawei mate 30 pro

DxOMark به‌دنبال بررسی موشکافانه‌ی دوربین میت ۳۰ پرو، امتیاز ۱۳۱ را به عکس‌برداری و امتیاز ۱۰۰ را به ضبط ویدئوی آن اختصاص داده است تا این گوشی امتیاز کلی ۱۲۱ را کسب کند. در واقع امتیاز کسب‌شده توسط هواوی میت ۳۰ پرو، رکورد جدیدی در تاریخ امتیازهای DxOMark به‌شمار می‌آید. میت ۳۰ پرو از لحاظ دوربین تقریبا نقطه ضعف درخورتوجهی را از خود نشان نمی‌دهد و در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. دوربین این گوشی هم می‌تواند تصاویر ثابت فوق‌العاده‌ای را بگیرد و هم در اکثر شرایط، ویدئوهایی باکیفیت را ثبت کند. کیفیت نهایی تصاویر در‌نوع خود بسیار عالی هستند، اما ویژگی متمایزکننده‌ی دوربین میت ۳۰ پرو، توانایی آن برای نمایش پرجزئیات بافت‌ها بدون افزایش سطح نویز است. 

برای مشاهد‌ه‌ی بررسی عمیق دوربین میت ۳۰ پرو توسط DxOMark به‌همراه نمونه تصاویر و موارد بیشتر، می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی هواوی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های هواوی و برند آنر در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات