اپل و فاکسکان برای تولید در هند یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند

جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌تبع جنگ تجاری بین چین و آمریکا، اپل برای تقویت خطوط تولید در هند، با همکاری شرکای خود وارد برنامه‌ی سرما‌یه‌گذاری یک میلیارد دلاری در این کشور می‌شود.
تبلیغات

آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که کوپرتینونشین‌ها با همکاری شرکای خود، وارد برنامه‌ی سرما‌یه‌گذاری یک میلیارد دلاری در بازار هند شده‌اند. نشریه‌ی تایمز هند ضمن اعلام این خبر توضیح داد اپل درتلاش است تا برای تولید محصولات خود از مرزهای چین فراتر رفته و حضور خود را در هند پررنگ‌تر کند.

ماه گذشته گزارشی از بلومبرگ منتشر شد که ادعا می‌کرد اپل قصد دارد محصولات خود را به‌صورت خرده‌فروشی در هند به‌فروش برساند. کوپرتینونشین‌ها، ضمن تأیید این خبر، اعلام کردند که مدت زمانی طول خواهد کشید تا بتوانند اولین فروشگاه رسمی اپل استور را در هند راه‌اندازی کنند.

آیفون هند / iphone india

آخرین گزارش منتشرشده از سوی منبع رسمی، تأیید می‌کند که اپل با همکاری شرکای خود وارد برنامه‌ی سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در هند می‌شود. به‌نظر می‌رسد فاکسکان یکی از شرکای اصلی اپل در این سرمایه‌گذاری خواهد بود. انتظار می‌رود محصولات اپل ساخت هند به سایر کشورهای جهان صادر شود. ظاهرا باتوجه به تقاضای محصولات شرکت در بازارهای جهانی، کوپرتینونشین‌ها تصمیم گرفته‌اند وارد چنین سرمایه‌گذاری شوند. 

علاوه بر فاکسکان، شرکت‌های دیگری نیز در سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری، اپل را همراهی خواهند کرد. در بخشی از گزارش گفته شده است:

شرکت تایوانی فاکسکان که یکی از بزرگ‌ترین شرکای اپل محسوب می‌شود، در سرمایه‌گذاری برای تولید محصولات اپل، حضور فعالی درکنار کوپرتینونشین‌ها خواهد داشت. کارخانه‌ی فاکسکان در چنای، تولید آیفون اپل را برای عرضه در بازارهای جهانی برعهده خواهد داشت. البته شرکت‌های تأمین‌کننده‌ی دیگری نیز در برنامه‌ی سرمایه‌گذاری، اپل را یاری خواهند کرد.

در ابتدا، محصولات ساخت هند با هدف فروش در بازارهای محلی، تولید می‌شدند، اما از ماه ژوئیه، اپل صادرات این محصولات به سایر کشورها را آغاز کرد. اپل در حال مذاکره با دولت‌ هند برای تسهیل تولید و مرتفع‌شدن چالش‌های صادرات از کشور هند است تا بتواند حجم تولید خود را در هند افزایش دهد. اپل بسیار مشتاق است تا تولید محصولات خود را در هند افزایش دهد و برای کوپرتینونشین‌ها فرقی نمی‌کند که این محصولات با هدف فروش در بازار‌های محلی تولید می‌شوند یا قرار است صادر شوند. با چنین رویکردی اپل نیازی به پرداخت عوارض واردات ۲۰ درصدی ندارد و از امتیاز وجود مشوق‌های صادراتی در هند نیز بهره می‌برد. 

ازسوی دیگر، با سرمایه‌گذاری در بازار هند، اپل می‌توند بخشی از زنجیره‌ی تولید خود را از چین خارج کند. پیش‌تر نیز گفته شده بود که اپل قصد دارد طی سال‌های آتی، ۱۵ تا ۳۰ درصد از فعالیت مربوط به زنجیره‌ی تأمین خود را از چین خارج کند. برنامه‌‌ریزی اپل برای سرمایه‌گذاری در هند در راستای محقق شدن همین برنامه خواهد بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات