۱۱ کیک روسی که نمی‌توان از خوردنشان دست برداشت

یک‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
کیک‌ها و شکلات روسی به قدری خوشمزه هستند که نه‌تنها از آن‌ها زده نمی‌شوید، بلکه دوست دارید انواع مختلف و بیشتری از آن‌ها را امتحان کنید!
تبلیغات

دسرها همواره روی میز روسی جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند و فرهنگ غذایی این ملت، پر از کیک‌های لذیذ است. معمولا این کیک‌ها با خامه شیرین پوشیده می‌شود و با آجیل و میوه آن‌ها را تزئین می‌کنند. در سفر به روسیه، طعم این کیک‌ها را امتحان کنید؛ قطعا باز هم هوس می‌کنید که از این خوشمزه‌های شیرین میل کنید. در تابستان پیش رو می‌توانید هم برای لذت بردن از آب و هوای خنک و جاهای دیدنی و تاریخی این کشور و هم برای چشیدن دسرها و کیک‌های لذیذ آن، تور روسیه را رزرو کنید و سفری شیرین به خاطرات به یادماندنی‌تان اضافه کنید.

اگر می‌خواهید برای روسیه برنامه‌ی سفر بریزید، ما به شما در انتخاب بهترین تور کمک می‌کنیم؛ برای انتخاب تور ترکیبی روسیه، می‌توانید به کمک کجارو تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

کیک مسکو

کیک مسکو
مقاله‌های مرتبط:

    کیک مسکو به‌تازگی و در سال ۲۰۱۵ به فهرست کیک‌های روسی اضافه شده است و می‌توانید آن را از تمامی شیرینی‌فروشی‌های پایتخت تهیه کنید. این کیک با تزئینات خامه‌مانند پوشیده می‌شود و جزو کیک‌های اسفنجی به حساب می‌آید؛ همچنین لایه‌های میانی‌اش را با گردو و شیر غلیظ پر می‌کنند. این کیک حقیقتا یک کیک مردمی است؛ بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم مسکو به آن رای دادند. کیک مسکو در رای‌گیری یادشده، حق این را به دست آورد که نام پایتخت روسیه را یدک بکشد و نماینده‌ای از این شهر باشد.

    کیک کیف (Kiev)

    کیک کیف (Kiev)

    کیک کیف از اواسط دهه ۵۰ میلادی، در دوران اتحاد جماهیر شوروی تولید و خیلی زود، به یکی از دسرهای محبوب در سراسر این کشور تبدیل شد.

    این کیک از پنج مغز آجیل متفاوت از جمله فندق و بادام هندی تهیه می‌شود

    این کیک از پنج مغز آجیل متفاوت از جمله فندق و بادام هندی تهیه می‌شود که آن‌ها را در لایه‌های میانی کیک اسفنجی پخش می‌کنند؛ چنین کیک‌هایی در آشپزی دوران شوروی رایج نبود.

    باوجود کمبود مواد غذایی شدید، کیک کیف نشان‌دهنده سبک پخت کیک پرملات و نسبتا گران در اوایل قرن بیستم است؛ در دستور اصلی این کیک از ۶۰۰ گرم کاستارد (نوعی فرنی با تخم‌مرغ، شیر و شکر و...) و ۴۰۰ گرم سفیده تخم‌مرغ استفاده می‌شود.

    کیک پراگ

    کیک پراگ

    منبع عکس: وب‌سایت newslinq

    کیک پراگ هیچ ارتباطی با جمهوری چک ندارد

    این کیک شکلاتی غلیظ با شیر تغلیظ‌شده و ۷ عدد تخم‌مرغ تهیه می‌شود. کیک پراگ هیچ ارتباطی با جمهوری چک ندارد. در دهه ۷۰ میلادی، سرآشپز رستوران مشهوری به نام «رستوران پراگ»‌ در مسکو این کیک را می‌پخت و به همین دلیل، نام رستوران را روی کیک گذاشتند. این رستوران در دوران شوروی غذاهای بسیار خوشمزه‌ای عرضه می‌کرد و در صنعت غذا، شهرت و اعتبار زیادی داشت. این کیک شکلاتی خوشمزه، یکی از اشتهابرانگیزترین دسرهای این رستوران محسوب می‌شد.

    کیک شیر پرنده

    کیک شیر پرنده

    کیک شیر پرنده نماد ریاضت دوران حکومت شوروی است؛ این کیک در آن زمان ابداع شد و واکنشی به کیک‌های گران و پرملات دهه ۵۰ میلادی و موفقیت دیگری از رستوران پراگ محسوب می‌شد. تیم آشپزی این رستوران در طول ۶ ماه آزمون و خطاهای بسیاری انجام دادند تا به مقدار صحیح مواد تشکیل‌دهنده این کیک برسند.

    کیک شیر پرنده با نام Ptichye Moloko شناخته می‌شود و ترکیبی از بیسکوئیت اسفنجی با لایه‌ای از موس (حاوی سفیده تخم‌مرغ، خامه و ژله) یا سوفله و حتی مارشمالو است که با لایه‌ای از شکلات پوشانده شده است. در دوران شوروی این کیک طرفداران زیادی پیدا کرد و هنوز هم محبوبیت خود را بین روس‌ها حفظ کرده است.

    کیک موراوینیک (Muraveynik)

    کیک موراوینیک

    منبع عکس: وب‌سایت rbth

    کیک موراوینیک، شکلی شبیه به لانه مورچه دارد و به همین دلیل به آن کیک لانه مورچه‌ای نیز می‌گویند. اگر نمی‌توانید خمیر خامه‌ای تهیه کنید، می‌توانید از بیسکوئیت تکه‌شده یا کیک اسفنجی استفاده کنید. بیسکوئیت‌ها با کره شکلاتی و گردو ترکیب می‌شود و در نهایت کیک را به شکل تپه سرو می‌کنند. روی کیک را با شکلات تزئین می‌کنند؛ این کیک، دسر فوق‌العاده‌ای در کنار چای عصرگاهی محسوب می‌شود.

    کیک مدوویک (Medovik)

    کیک مدوویک

    در ابتدا این کیک توسط سرآشپز شخصی تزار الکساندر اول پخت می‌شد

    کیک عسلی روسی نوعی کیک لایه‌ای است که با خامه ترش (سرشیر) یا خامه زده‌شده تهیه می‌شود و برای کسانی که طعم شیرینی ملایم را ترجیح می‌دهند، مناسب است. قدمت این کیک به قبل از دوران شوروی بازمی‌گردد که در ابتدا توسط سرآشپز شخصی تزار الکساندر اول پخت می‌شد. عسل یک شیرین‌کننده سنتی در آشپزی روسی است و هنوز هم به همراه شیر تغلیظ شده (که به بیسکوئیت طعم کارامل بسیار خوشمزه‌ای می‌دهد) به خمیر بیسکوئیت اضافه می‌شود.

    کیک پلیوت (Polyot Cake)

    کیک پلیوت

    منبع عکس: وب‌سایت http://erma-c.ru

    این کیک کرم کره‌ای و مرینگی در دهه ۵۰ میلادی در دوران شوروی ابداع شد. کیک پلیوت نیز مانند کیک کیف، نماینده‌ای از دسرهای تجملاتی است که در آن زمان طرفداران زیادی داشت. امروزه این کیک را با بادام هندی یا فندق تهیه می‌کنند. در گذشته کیک پلیوت را در فستیول‌ها یا مناسبت‌های خاص سرو می‌کردند، اما این روزها هر زمان که بخواهید، می‌توانید این کیک را نوش جان کنید. 

    کیک Skazka 

    کیک Skazka

    Skazka که به‌معنی «قصه و افسانه پریان» است، یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین کیک‌های دوران حکومت شوروی بود. علاوه بر این، پختن این کیک بسیار آسان است و به همین دلیل، امروزه نیز مانند زمان اتحاد جماهیر شوروی، طرفداران زیادی دارد. این کیک ترکیبی از بیسکوئیت و عصاره پرتغال است که با شکر و تخم‌مرغ و میوه‌های قندی تزئین می‌شود. 

    کیک ناپلئونی

    کیک ناپلئونی

    منبع عکس: وب‌سایت alyonascooking

    کیک ناپلئونی نام خود را از خمیرهای لایه‌ای که شبیه کلاه ناپلئون بود، گرفته است؛ این کیک در سال ۱۹۱۲ در مراسم سالگرد پیروزی روسیه در برابر روسیه در جنگ میهن‌پرستانه پخته شد. لابه لای این خمیرها کاستارد می‌مالند و روی آن خرده نان می‌پاشند. با این حال در دوران شوروی کیک‌های متنوعی پخت می‌شد و کیک ناپلئون در دوران کمبود مواد غذایی، نتوانست با کیک‌های ساده‌تر خوب رقابت کند. در نتیجه این کیک جایی در شیرینی‌فروشی‌ها نداشت و مردم در خانه آن را می‌پختند، جایی که آزاد بودند از هر مواد اولیه‌ای استفاده کنند.

    پانچو (Pancho)

    کیک پانچو

    پانچو یکی دیگر از کیک‌هایی است که به‌تازگی به فهرست کیک‌های روسی اضافه شده است. دستور اصلی این کیک براساس نوشته‌های خانم‌های خانه‌دار تهیه می‌شود. شکل این کیک به‌گونه‌ای است که گویی ذوب شده، اما ظاهر عجیب و غریب آن بخشی از جذابیتش محسوب می‌شود و لقب «کیک آتشفشانی» را کسب کرده است.

    لایه‌های شکلاتی و وانیلی با خامه وانیلی ترکیب شده و با آجیل و گیلاس تزئین می‌شود و در نهایت روی آن شکلات آب‌شده می‌ریزند. اگر دوست دارید کیک پرملات و غلیظ‌تری داشته باشید، می‌توانید به لایه‌های میانی سرشیر هم اضافه کنید.

    کیک لمونیک (Lemonnik

    کیک لمونیک

    منبع عکس: وب‌سایت myrecipes

    لمونیک بیشتر شبیه شیرینی است تا کیک و حتی بسیار سبک‌تر و کم‌کالری‌تر از شیرینی‌ها و دسرهایی است که با خامه ترش و کره زیاد تهیه می‌شود. این کیک برای تابستان بسیار مناسب است و لیموی استفاده شده، کمی به کیک مزه ترشی می‌دهد. این کیک از خمیر بریزه تهیه می‌شود و روی آن را تکه‌هایی از لیمو که با شکر مخلوط شده است، می‌پوشانند.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات