وسترن دیجیتال از درایوهای ظرفیت بالا تا ۲۰ ترابایت رونمایی کرد

شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
مطالعه 4 دقیقه
وسترن دیجیتال از جدیدترین درایوهای حافظه‌ی خود تا ظرفیت ۲۰ ترابایت رونمایی کرد که پاسخ مناسبی به نیازهای بالای بازار دیتاسنتر خواهند بود.
تبلیغات

مشتریان حوزه‌ی دیتاسنتر نیازهای خاصی در بخش ذخیره‌سازی دارند؛ آن‌ها به‌دنبال بهترین انتخاب به نسبت مجموع هزینه‌های مالکیت (TCO) هستند تا وظایف ذخیره‌سازی سرویس‌های خود را به آن‌ها محول کنند. وسترن دیجیتال یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در این حوزه، برای برطرف‌کردن نیازهای رو به افزایش این نوع از مشتریان، به طراحی محصولات حرفه‌ای‌تر و پیشرفته‌تر می‌پردازد. آن‌ها از پلتفرم جدید مکانیکی ۹ دیسکی خود رونمایی کردند که با فناوری ضبط پیشرفته Energy-Assisted، ظرفیت بالاتری را به مشتری ارائه می‌کند. رویکرد جدید به حفظ موقعیت برتر وسترن دیجیتال در بازار حافظه کمک می‌کند.

محصولات جدید وسترن دیجیتال قطعا برای کاربران عادی کارایی آن‌چنانی نخواهند داشت. آن‌ها با تمرکز بر شرکای تجاری و خصوصا مشتریان حوزه‌ی دیتاسنتر، از درایوهای جدید رونمایی کرده‌اند. محصولات جدید به‌نام 18TB Ultrastar DC HC550 CMR HDD و 20TB Ultrastar DC HC650 SMR HDD تا پایان سال جاری برای مشتریان منتخب شرکت ارسال می‌شوند. شروع فرایند تولید انبوه این دو درایو نیز از ابتدای سال ۲۰۲۰ خواهد شد.

درایوهای حرفه‌ای SMR در خدمت شرکت‌هایی همچون دراپ‌باکس

عرضه‌ی سریع محصولات نهایی فناوری SMR از سوی وسترن دیجیتال نشان‌دهنده‌ی برنامه‌ی جدی آن‌ها برای نفوذ هرچه بیشتر بر بازار است. شرکت فناوری مذکور را در ژوئن سال جاری معرفی کرد و با رشد اکوسیستم و افزایش تقاضا از سوی مشتریان، به تولید و عرضه‌ی سریع‌تر محصولات روی آورد. به‌هرحال وسترن دیجیتال پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۳، نیمی از ظرفیت‌های فروش‌رفته در درایوها ذخیره‌سازی‌اش از نوع SMR باشند.

وسترن دیجیتال در برنامه‌ی پیش‌روی خود در عرضه‌ی محصولات، خانواده‌ای کامل و متنوع از محصولات تحت عنوان Capacity Enterprise HDD عرضه خواهد کرد که پیکربندی‌هایی حرفه‌ای برای رفع نیازهای هر بخش از بازار ذخیره‌سازی دارند. به‌علاوه محصولات مذکور از لحاظ هزینه هم صرفه‌ی بالایی برای مشتریان خواهند داشت. خانواده‌ی محصولات تجاری آینده شامل موارد زیر می‌شود:

  • هارد درایو هوایی ۱۰ ترابایتی مجهز به ۶ دیسک: Ultrastar DC HC330
  • هارد درایو هلیومی ۱۴ ترابایتی مجهز به ۸ دیسک: Ultrastar DC HC530
  • هارد درایو هلیومی ۱۸ ترابایتی مجهز به ۹ دیسک: Ultrastar DC HC350
  • هارد درایو هلیومی ۲۰ ترابایتی مجهز به ۹ دیسک: Ultrastar DC HC650

رویکرد تهاجمی و سریع وسترن دیجیتال در عرضه‌ی هاردهای با ظرفیت بالا،‌ خصوصا در محصول Ultrastar DC HC530 HDD3 باعث افزایش مناسب سهم این شرکت خواهد شد. محصول مذکور، تنها درایو هشت دیسکی ۱۴ ترابایتی CMR موجود در بازار محسوب می‌شود. TRENDFOCUS پیش‌بینی می‌کند که تا میانه‌ی سال ۲۰۲۰، ظرفیت‌های ۱۴ ترابایتی جزو پرطرفدارترین نیازهای صنعت باشند.

Western Digital

اخلی گوپتا، معاون ارشد مهندسی در دراپ‌باکس، پیرامون نیازهای شرکتش در حوزه‌ی ذخیره‌سازی می‌گوید:

ما در دراپ‌باکس همیشه تلاش می‌کنیم تا بازدهی و قدرت را در دیتاسنترهای خود افزایش دهیم. خوشحال هستیم که درایوها SMR با ظرفیت ۲۰ ترابایت به بازار راه پیدا می‌کنند. ما با استفاده از ابزارهای جدید می‌توانیم همکاری بهتری با مشتریان داشته باشیم و ارزش بیشتری به آن‌ها ارائه کنیم.

کریستوفر برگی، معاون ارشد و مدیر کل بخش Data Center Devices در وسترن دیجیتال، درباره‌ی محصولات جدید می‌گوید:

وسترن دیجیتال به رویکرد نوآورانه‌ی خود ادامه می‌دهد تا حافظه‌هایی با بازدهی بالا و متمرکز بر وظایف گوناگون به‌همراه TCO عالی به مشتریان عرضه کند. ما ترکیبی بهینه از ظرفیت، نوآوری‌های مکانیکی و پیشرفت‌هایی در حوزه‌ی مواد را طبف جدیدترین استانداردهای صنعت عرضه می‌کنیم. ما با استفاده از برتری فناوری Energy-Assisted و تخصص خود در طراحی مکانیکی، این پلتفرم HDD جدید را با قابلیت‌ افزایش ظرفیت به مشتریان عرضه می‌کنیم که افزایش قابل‌توجه از ۱۴ ترابایت به ۱۸ ترابایت را برای آن‌ها به‌همراه خواهد داشت.

محصولات ۱۰ و ۱۴ ترابایتی وسترن دیجیتال که در بالا معرفی شدند، اکنون برای خرید در دسترس هستند. شرکت سازنده نمونه‌های ۲۰، ۱۸ و ۱۶ ترابایتی را نیز تا پایان سال جاری به‌صورت نمونه برای مشتریان منتخب ارسال می‌کند. عرضه‌ی نهایی نیز در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۰ شروع خواهد شد.

مشخصات و قیمت هارد اکسترنال را در بخش محصولات زومیت ببینید؛ هارد وسترن دیجیتال، هارد اکسترنال ای دیتا، هارد وسترن دیجیتال، قیمت هارد سیگیت و دیگر برندها را با یکدیگر مقایسه کرده و محصول موردنظرتان را از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی خریداری کنید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات