نمادین ترین پل های استانبول؛ از پل بسفر تا فاتح سلطان محمد

پنج‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
استانبول درای پل های نمادینی است که اعتبار استانبول به حساب می‌آیند. برای آشنایی با آن‌ها همراه این مقاله باشید.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و صرفا در زومیت بازنشر شده است.

هنگامی که تنگه‌ای شهری را به دو بخش تقسیم می‌کند، باید چند پل وجود داشته باشد که این دو بخش را به هم وصل کند. در استانبول بخش‌های اروپایی و آسیایی، همچنین منطقه فاتیح، ازطریق پل‌ها به هم متصل شده‌‌اند و تصاویر نمادینی از شهر در ذهن گردشگران ایجاد کرده‌اند. در تور استانبول می‌توانید حین گشت‌و‌گذار در شهر، به تماشای پل‌های مشهور نیز بروید. 

برای انتخاب  تور ترکیه و استانبول، می‌توانید به کمک کجارو قیمت تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

پل بسفر

پل بسفر استانبول

در سال‌های اخیر نام پل بسفر را به احترام قربانیان غیرنظامی کودتای ترکیه، به «پل شهدای ۱۵ جولای» تغییر داده‌اند.

این پل معلق فولادی بین سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۳ ساخته شده است.

در حال حاضر روزانه حدود ۱۸۰ هزار وسیله نقلیه از روی این پل عبور می‌کند. 

پل فاتح سلطان محمد

پل فاتح سلطان محمد استانبول

این پل معلق فولادی از Kavacik در بخش آسیای تا Hisarustu در بخش اروپایی کشیده شده است. پل فاتح سلطان محمد با نام «پل بسفر دوم» هم شناخته می‌شود؛ ساخت این پل در سال ۱۹۸۸ به پایان رسید و نام سلطان عثمانی، سلطان محمد که در سال ۱۴۵۳ قسطنطنیه را فتح کرد، بر این پل گذاشتند.

پل گالاتا

پل گالاتا استانبول

پل گالاتا که در شاخ طلایی بسفر قرار دارد، در ادبیات و تئاتر ترکیه بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ این پل در قرن ۱۹ ساخته شد.

تصویر صیادانی که در هر دو سمت پل هستند نیز یکی از تصاویر نمادینی است که از استانبول وجود دارد.

درکنار پل گالاتا رستوران‌هایی وجود دارد که ساندویچ ماهی (بالیک اکمک) سرو می‌کنند و برای طبخ این غذای خوشمزه از ماهی‌های تازه صیدشده از بسفر استفاده می‌کنند.

پل متروی شاخ طلایی

پل متروی شاخ طلایی استانبول

یکی از تازه‌ترین سازه‌های شهر، پل متروی شاخ طلایی (Golden Horn Metro Bridge) است که در سال ۲۰۱۴ ساخته شده و ازطریق مسیر M2، منطقه بی‌اوغلو را به فاتیح متصل می‌کند. این پل کابلی فولادی در طول ساختش باعث به وجود آمدن بحث‌های چالش‌برانگیز شد؛ چون سازه‌ای مدرن با منظره منطقه تاریخی شهر در تضاد بود. 

پل یاووز سلطان سلیم

پل یاووز سلطان سلیم استانبول

پل یاووز سلطان سلیم (Yavuz Sultan Selim Bridge) هم یکی دیگر از پل‌های تازه تأسیس استانبول است که در نزدیکی دریای سیاه و ورودی تنگه بسفر قرار دارد و Garipce در بخش اروپایی شهر را به Poyrazkoy در بخش آسیایی تبدیل می‌کند.

این پل معلق کابلی نمادی از رشد سریع زندگی شهری است که فضاهای سبز و تالاب‌های اطراف (که بخش اعظمی از آب شرب شهر را تأمین می‌کنند) را تهدید می‌کند. 

برای برنامه‌ریزی دقیق سفر و کسب اطلاعات بیشتر در مورد جاهایی که می‌توانید در سفر به این شهر از آن بازدید کنید، می‌توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی استانبول را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات