تعیین خط گرندپری مجارستان ۲۰۱۹؛ اولین پول پوزیشن مکس وشتاپن در فرمول یک

شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
دور تعیین خط گرندپری فرمول یک مجارستان ۲۰۱۹ با پول پوزیشن مکس وشتاپن از تیم استون مارتین ردبول ریسینگ به پایان رسید؛ والتری بوتاس و لوئیس همیلتون، دوم و سوم شدند.
تبلیغات

پس از ۳ دور تمرینی، رانندگان تیم‌های حاضر در فرمول یک ۲۰۱۹ برای تعیین خط به میدان رفتند که درنهایت با پیشتازی مکس وشتاپن همراه شد تا این راننده‌ی جوان علاوه بر ثبت رکورد پیست، به اولین پول پوزیشن خود در فرمول یک دست یابد. به این ترتیب راننده‌ی هلندی ردبول فردا رقابت اصلی گرندپری فرمول یک مجارستان ۲۰۱۹ را از خط اول آغاز خواهد کرد. به‌دنبال وشتاپن، والتری بوتاس و لوئیس همیلتون از مرسدس قرار گرفتند. در روز عملکرد خوب ردبول، تیم فراری موفق نبود و رانندگان این تیم پس از تیم مرسدس بنز قرار گرفتند.

مکس وشتاپن فرمول یک ردبول

دور اول تمرین با عملکرد خوب لوئیس هملیتون و مکس وشتاپن پایان یافت؛ در تمرین دوم هم پیر گسلی و مکس وشتاپن از تیم استون مارتین ردبول ریسینگ عملکرد بهتری نسبت به سایر رانندگان داشتند. تمرین سوم که ساعاتی پیش به پایان رسید، باز هم با موفقیت لوئیس همیلتون و مکس وشتاپن همراه شد تا رانندگان برای مرحله‌ی تعیین خط آماده شوند.

2019 Hungarian formula one Grand Prix / گرندپری فرمول یک مجارستان 2019

مرحله‌ی اول تعیین خط فرمول یک مجارستان با حذف رابرت کوبیتسا، لنس استرول، دنیل ریکیاردو، سرجیو پرز و جورج راسل از زمان‌گیری و باز ماندن از راهیابی به مرحله‌ی دوم تعیین خط ادامه یافت. در این دور وشتاپن، همیلتون و بوتاس از در رده‌های اول تا سوم ایستادند؛ در حالی که چارلز لکلرک و سباستین فتل از تیم فراری نتوانستند زمان‌های خوبی را ثبت کنند. خودروی لکلرک نیز به دلیل وارد شدن ضربه به بال عقب در پیچ آخر، با مشکل مواجه شد.

2019 Hungarian formula one Grand Prix / گرندپری فرمول یک مجارستان 2019

دور دوم مرحله‌ی تعیین خط گرندپری فرمول یک ۲۰۱۹ باز هم با پیشتازی همیلتون، وشتاپن و بوتاس ادامه یافت؛ در حالی که کوین مگنوسن، آنتونیو جوویناتزی، دنیل کویات، الکس آلبون و نیکو هالکنبرگ از راهیابی به مرحله‌ی سوم تعیین خط باز ماندند. به این ترتیب رانندگان تیم‌های مرسدس، فراری، ردبول، آلفارومئو، هاس و مک‌لارن توانستند در مرحله‌ی پایانی تعیین خط حضور داشته باشند.

2019 Hungarian formula one Grand Prix / گرندپری فرمول یک مجارستان 2019

در نهایت دور سوم مرحله‌ی تعیین خط گرندپری ۲۰۱۹ فرمول یک مجارستان با پیشتازی مکس وشتاپن از تیم استون مارتین ردبول ریسینگ و ثبت زمان ۱ دقیقه و ۱۴/۵۷۲ ثانیه به پایان رسید. پس از وشتاپن، راننده‌ی فنلاندی مرسدس با ۰/۰۱۸ ثانیه اختلاف نسبت به پیشتاز در جایگاه دوم ایستاد. پس از والتری بوتاس نیز لوئیس همیلتون با ۰/۱۹۷ اختلاف نسبت به پیشتاز در مکان سوم تعیین خط گرندپری فرمول یک مجارستان ایستاد. چارلز لکلرک، سباستین فتل، پیر گسلی، لندو نوریس، کارلوس ساینز، کیمی رایکونن و رومن گروژان نیز در جایگاه چهارم تا دهم قرار گرفتند.

رتبه

راننده

تیم

۱

مکس وشتاپن

ردبول

۲

والتری بوتاس

مرسدس

۳

 لوئیس همیلتون

مرسدس

۴

چارلز لکلرک 

فراری

۵

سباستین فتل

فراری

۶

پیر گسلی

ردبول

۷

لندو نوریس

مک‌لارن

۸

کارلوس ساینز

مک‌لارن

۹

کیمی رایکونن

آلفارومئو

۱۰

رومن گروژان

هاس

مرحله‌ی اصلی فرمول یک مجارستان ۲۰۱۹، یک‌شنبه ۱۳ مرداد ماه ۹۸ از ساعت ۱۷ و ۴۰ دقیقه به وقت تهران آغاز خواهد شد و احتمالاً‌ شبکه ورزش سیما نیز آن را به‌طور مستقیم پخش خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات