معروف ترین غذاهای آنتالیا که باید امتحان کنید

چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
آنتالیا طی سالیان اخیر پیشرفت چشم‌گیری هم در زمینه گردشگری و هم خوراک داشته است. ازاین‌رو بهترین غذاهای آنتالیا را در اینجا فهرست کرده‌ایم.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و صرفا در زومیت بازنشر شده است.

در طول سال‌های گذشته شهر آنتالیا پیشرفت‌ شایانی در حوزه گردشگری کشور ترکیه داشته و به یکی از مراکز جذب گردشگر از اقصی نقاط جهان و از جمله ایران تبدیل شده است. ازاین‌رو، رستوران‌های این شهر نیز سعی بر آن دارند تا منوی متنوعی از آشپزخانه‌های کشورهای مختلف نظیر فرانسه، چین و... را به گردشگران عرضه کنند.

ولی از آنجایی که شهر آنتالیا در جوار دریای مدیترانه قرار دارد، غذاهای این منطقه نیز از مواد اولیه جالب و متنوعی شامل محصولات دریایی، میوه‌ها و سبزیجات خاص تهیه شده و امتحان آن‌ها پس از گذراندن روزی پر هیجان خالی از لطف نخواهد بود.

 غذاهای محلی آنتالیا بسیار متنوع و فراوان است و از جمله نمونه‌های آن می‌توان به سالاد پیاز (Taratorlu piyaz)، لابا (laba)، هیبش (hibeş)، کباب ساج (sac kavurması)، کباب تنوری (tandir kebabı)، شاکشوکا (saksuka)، انواع بورک (borek)، کشکک (keskek) اشاره کرد.

ساج

ساج وسیله‌ای شبیه به ماهی تابه است که از آن برای تهیه نان استفاده می‌شود، ولی در آنتالیا از این وسیله برای تهیه غذایی از گوشت گاو استفاده می‌شود و نام غذا نیز برگرفته از آن (sac kebabi) است. از جمله مواد اولیه این غذا می‌توان به گوشت گاو، پیاز، فلفل، گوجه فرنگی، نمک و سایر ادویه‌ها اشاره کرد.

کباب تنور بره

کباب تنوری بره نیز یکی از محبوبترین و خوشمزه‌ترین غذاهای آنتالیا است که گوشت بره با ادویه‌هایی مانند نمک و آویشن پخته شده و دارای طعم ترد و لذیذی است.

بورک آنتالیا

بورک غذایی است که از ترکیب خمیر یوفکا (خمیر بسیار نازک) و انواع مواد غذایی تهیه می‌شود و در اقصی نقاط کشور ترکیه با مواد (گوشت، انواع سبزیجات محلی و...) و شکل‌های مختلفی (رول، لقمه و...) به وفور یافت می‌شود.

سالاد پیاز آنتالیا

پیاز برخلاف وجه تسمیه آن در فارسی نام نوعی سالاد است که از ترکیب لوبیای سفید، سیر، روغن زیتون، سرکه، لیموی تازه و ارده به‌عنوان چاشنی درکنار غذاها به‌ویژه محصولات دریایی عرضه می‌شود. هیبش نیز ترکیبی مشابه به پیاز داشته و در آن به‌جای لوبیا از ادویه‌جات مختلف استفاده می‌شود.

شاکشوکا

شاکشوکا (saksuka) نیز یکی دیگر از چاشنی‌ها یا به عبارتی دورچین‌هایی است که از ترکیب سبزیجات تازه مانند بادمجان، فلفل و گوجه فرنگی به همراه سس مخصوص درکنار غذاها سرو می‌شود.

غذا دریایی در آنتالیا

آنتالیا شهری ساحلی محسوب می‌شود و ازاین‌رو، انواع محصولات دریایی شامل ماهی، میگو، کالاماری و.... صید روز با چاشنی‌های مختلف تهیه و با دورچین‌های مختلف عرضه می‌شوند. بنابراین، اگر طرفدار غذای دریایی هستید، رستوران‌های دریایی آنتالیا را از دست ندهید. گفتنی است تفاوت طعم را می‌توان در شیوه‌های پخت نیز تجربه کرد؛ یکی از این غذاهای دریایی معروف ماهی با سس سیر تابه‌ای (taratorlu balik tavasi)  است.

تور آنتالیا

این منطقه به‌دلیل شرایط آب و هوایی محیط بسیار مناسبی برای پرورش سبزیجات تازه‌ است که به طبع آن دسرهای آنتالیا نیز از همین محصولات تهیه می‌شوند. از جمله این دسرهای طبیعی و خوشمزه می‌توان دسر بادمجان، دسر کدو تنبل، ملاس نارنج و ترنج را نام برد. همچنین آنتالیا به‌دلیل برخورداری از آب و هوای معتدل محیط بسیار مناسبی برای رشد و پرورش مرکباتی مانند گریپفروت، لیمو، پرتقال، نارنج، ترنج و سایر اعضای این خانواده است.

اهالی منطقه نیز مرباهای تازه و خوشمزه‌ای را از این میوه‌ها تهیه می‌کنند، که می‌توان به هنگام گذر از بازارچه‌های محلی به قیمت مناسبی آن‌ها را تهیه کرد. دسر کدو تنبل یکی از خوشمزه‌ترین دسرهای آنتالیا به شمار می‌رود که با استفاده از کدو تنبل، ارده، گردو و شکر تهیه شده و پس از صرف غذاها و به‌ویژه غذاهای دریایی توسط رستوران‌ها به مشتریان پیشنهاد می‌شود.

برای سفر به آنتالیا و بازدید از جاهای دیدنی آنتالیا و امتحان کردن غذاهای بی‌نظیر آن، ارزان‌ترین آفر تور آنتالیا را در کجارو از فروشنده‌های معتبر به‌راحتی تهیه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات