نمایشگر ۵۵ اینچی OLED چهارهزاردلاری Alienware دل ۸ مهر به بازار عرضه می‌شود

سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
نمایشگر بزرگ ۵۵ اینچی OLED گیمینگ ایلین‌ور که سال گذشته معرفی شد، ۳۰ سپتامبر (برابر با ۸ مهر) به بازار عرضه خواهد شد.
تبلیغات

دی‌ سال گذشته هم‌زمان با رویداد CES، ایلین‌ور نمایشگر اولد ۵۵ اینچی خود را برای گیمرها معرفی کرد. نمایشگر ۵۵ اینچی OLED ایلین‌ور از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد و از فناوری FreeSync AMD پشتیبانی می‌کند که باعث کاهش بریدگی صفحه (Screen Tearing) می‌شود. این نمایشگر جدید با حاشیه‌های بسیار باریک یک پورت DisplayPort 1.2، سه عدد پورت HDMI 2.0، چهار عدد پورت USB، جک هدفون و خروجی صدای SPDIF دارد.

نمایشگر  ۵۵ اینچی OLED ایلین‌ور

حذف پورت HDMI 2.1 ممکن است باعث ناامیدشدن برخی کاربران شود؛ ولی علاقه‌مندان می‌توانند از مزایای پورت HDMI برای تصاویر ویدئویی 4K با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره‌مند شوند. پایه‌ی نگه‌دارنده‌ی مانیتور از اتصال استاندارد VESA پشتیبانی می‌کند؛ درنتیجه، امکان استفاده از نمایشگر با پایه‌های پشتیبان یا نصب آن روی دیوار یا حتی استفاده از استندهای شرکت‌های دیگر وجود دارد. 

زمان پاسخ‌گویی نمایشگر ۵۵ اینچی ایلین‌ور ۰.۵ میلی‌ثانیه (خاکستری به خاکستری) و به ریموت مجهز است که انتظار می‌رود عملکرد بهتری در مقایسه با نمایشگر نمایشگر بزرگ BFGD اچ‌پی Omen X داشته باشد.

اچ‌پی هم‌زمان با نمایشگاه دی ماه گذشته‌ی CES، نمایشگر ۶۵ اینچ گیمینگ خود را با رزولوشن 4K HDR و نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز معرفی کرد. پیش‌تر نیز، معرفی نمایشگرهای ۶۵ اینچی شرکت‌های ایسر و ایسوس را شاهد بوده‌ایم؛ ولی هیچ‌کدام از این نمایشگرها OLED نبوده‌اند. نمایشگرهای OLED با توجه به کنتراست درخورتوجه و زاویه‌ی دید عالی و از همه مهم‌تر، رنگ مشکی عمیقشان، گزینه‌ی بسیار مناسب و محبوبی محسوب می‌شوند. 

نمایشگر  ۵۵ اینچی OLED ایلین‌ور

متأسفانه دل در نمایشگر ایلین‌ور از HDR پشتیبانی نمی‌کند؛ به‌ همین دلیل، کاربران به استفاده‌ی از این دستگاه برای هر دو منظور گیمینگ و تماشای ویدئوهای 4K یا برنامه‌های تلویزیونی علاقه‌ای ندارند. با وجود آنکه تمایز قائل‌شدن بین تلویزیون و نمایشگر کمی سخت و مبهم به‌نظر می‌رسد، همچنان امید آن می‌رود که تلویزیون یا نمایشگری به بازار عرضه شود که تمامی ویژگی‌های مخصوص گیمینگ و در‌عین‌حال مشاهده‌ی تصاویر ویدئویی را داشته باشد.   

نمایشگر ایده‌آل می‌تواند نمایشگری ۶۵ اینچی 4K OLED با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز یا بیشتر با پشتیبانی از HDR10 + و Dolby Vision به‌علاوه‌ی بهره‌مندی از پورت‌های HDMI 2.1 و پورت DisplayPort 2.0 و همچنین پشتیبانی از فناوری‌های G-Sync و FreeSync باشد. 

نمایشگر  ۵۵ اینچی OLED ایلین‌ور

هنوز چنین نمایشگری معرفی نشده است؛ البته احتمال دارد در سال ۲۰۲۰، معرفی نمایشگرهای OLED با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز یا بیشتر و پشتیبانی از فناوری‌هایی همچون FreeSync را شاهد باشیم. شرکت‌های مایکروسافت و سونی در حال توسعه و ارتقای کنسول‌های نسل بعدی خود هستند و انتظار می‌رود نسل بعدی کنسول‌ها از رهگیری پرتو (Ray tracing) و رزولوشن تصویر 8K یا بیشتر و تمرکز بیشتر روی بهبود نرخ تازه‌سازی با هدف بهره‌مندی از مزایای نمایشگرهایی با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و بیشتر پشتیبانی کنند. 

با ارتقای کنسول‌های بازی، انتظار می‌رود تلویزیون‌های سنتی که در اتاق نشیمن استفاده می‌شوند، به‌روزرسانی شوند تا بتوانند از چنین کنسول‌های ارتقایافته‌ای پشتیبانی کنند. دل قصد دارد نمایشگر ایلین‌ور ۵۵ اینچی OLED مخصوص گیمینگ را ۳۰ سپتامبر (برابر با ۸ مهر) با قیمت چهارهزار دلار به بازار عرضه کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات