در سفر به استانبول از کدام محله ها دیدن کنیم؟

دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
قدم زدن در خیابان‌ها و محله‌های معروف استانبول یکی از بهترین تجربه‌هایی است که در سفر به ترکیه می‌توانید داشته باشید. محله‌هایی که شما را به مردم استانبول نزدیک‌تر می‌کند.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده صرفا در زومیت بازنشر شده است.

استانبول با بیش از ۱۴ میلیون نفر جمعیت، نه‌تنها یک شهر بسیار بزرگ، بلکه نماینده‌ای از کل یک کشور است. هیچ کدام از محله‌های این شهر شبیه دیگری نیست که این به‌خاطر تنوع ساکنان آن از پیشینه‌های فرهنگی و عقاید متنوع است. استانبول به بهترین شکل ممکن، نمایانگر یک پارادوکس است، از مناطق سنتی گرفته تا محله‌های مدرنی که پر از بوتیک، گالری هنری، رستوران و بار است. ما بهترین محله‌های این شهر را در این مقاله گرد آوردیم، جاهایی که در تور استانبول عاشق گم شدن و پرسه زدن میان نماهای تاریخی و جاهای تازه افتتاح‌شده‌ی آن می‌شوید. 

برای انتخاب انواع تورهای ترکیه و استانبول، می‌توانید به کمک کجارو قیمت تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

گالاتا

گالاتا

گالاتا که بخشی از منطقه بزرگ بی‌اوغلو است، با برج مشهور و تاریخی گالاتا شناخته می‌شود که مشرف بر خیابان‌های سنگ‌فرش و ساختمان‌های نئوکلاسیک است. برای رسیدن به میدان برج گالاتا باید از خیابان Galip Dede عبور کنید؛ حتما سری هم به خیابان Serdar-ı Ekrem بزنید تا ویترین بهترین مغازه‌های محله را نیز تماشا کنید. 

در گالاتا در هر طرف خیابان، چیزهای جالبی برای کشف کردن و دیدن وجود دارد؛ به همین دلیل پرسه‌زدن در این منطقه بهترین ایده برای مواجه شدن با چیزهای شگفت‌انگیز است. اگر می‌خواهید استراحت کنید، می‌توانید به محبوب‌ترین کافه محله، یعنی کافه ماورا (Mavra) بروید؛ جایی که مردم محلی در طول روز برای سپری کردن اوقات بیکاری‌شان به آنجا می‌روند. 

چوکورجوما

چوکورجوما

چوکورجوما (Cukurcuma) نیز بخشی از منطقه بزرگ بی‌اوغلو است و محله عتیقه‌فروشی شهر به‌شمار می‌رود؛ اینجا پر از مغازه‌های عتیقه‌فروشی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «A La Turca»، «تاریخ مدرن» (Modern Tarih) و «Asli Gunsiray» اشاره کرد. اما خودتان به همه جای محله و مغازه‌های آن سرک بکشید، چون جاهای جذابی دارد که می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. همچنین چوکورجوما به‌خاطر موزه معصومیت، مشهور است؛ اینجا موزه‌ای ادبی است که توسط نویسنده ترک برنده جایزه نوبل، اورهان پاموک، با الهام از رمانی به همین نام تأسیس شده است.

کاراکوی 

کاراکوی

کاراکوی (Karakoy) دقیقا درکنار اسکله‌ای قرار دارد که قبلا یکی از مهم‌ترین بنادر شهر بود. این محله به حال خود رها شده بود و کیفیت و اهمیت خود را از دست داده بود، تا اینکه از سال ۲۰۱۲ در کانون توجهات قرار گرفت. در حال حاضر بناهای تاریخی این منطقه خریداری شده و به نوبت بازسازی می‌شوند و خریداران آن‌ها را به کافه، رستوران و بوتیک‌های زیبا تبدیل می‌کنند. 

آخر هفته‌های کاراکوی پر است از مردم محلی و گردشگرانی که از محبوبیت این منطقه شنیده‌اند. یکی از اولین کافه‌هایی که در کاراکوی افتتاح شد، کافه کاراباتاک (Karabatak Cafe) بود. کاراکوی لوکانتاسی (Karakoy Lokantasi) نیز از رستوران‌های پرطرفدار این محله است که برای صرف شام باید از قبل میز رزرو کنید. 

بالات

محله بالات استانبول

بالات که قبلا محله ارتدکس‌های یونانی و ارمنستانی بود، پر از خانه‌های قدیمی رنگارنگ و کلیسا است. از مهم‌ترین جاهای دیدنی این محله می‌توان به Fener Lycee (سازه قلعه‌مانند قرمز رنگ آجری که مشرف بر محله است) و کلیسای سنت جرج (Church of St. George) اشاره کرد. 

در بالات جوانانی را می‌بینید که در خیابان‌های تاریخی محله، کسب و کارشان را به راه انداخته‌اند؛ در خیابان‌های تاریخی این محله مثل خیابان ییلدیریم (Yildirim) و ودینا (Vodina) کافه‌ها، آتلیه‌های آثار سرامیکی، گالری‌های هنری و... زیادی وجود دارد. 

آرناووت‌کوی 

آرناووت‌کوی

آرناووت‌کوی در حال حاضر، قلب زندگی شبانه استانبول به‌شمار می‌رود

آرناووت‌کوی (Arnavutkoy) در حال حاضر، قلب زندگی شبانه استانبول به‌شمار می‌رود؛ این محله که یکی از محله‌های ثروتمند شهر است، درست درکنار تنگه بسفر واقع شده و به‌خاطر عمارت‌های مقابل اسکله و رستوران‌های دریایی‌اش شهرت دارد.

عصرها می‌توانید برای تجربه زندگی شبانه در استانبول، به این خیابان بروید و از جو شاد آن لذت ببرید. در طول روز هم این خیابان جذاب است و می‌توانید در گوشه و کنار آن پرسه بزنید و خانه‌های زیبا و نماهای فوق‌العاده جذاب محله را تماشا کنید.

مدا

مدا استانبول

اگر می‌خواهید از دور به تماشای بخش اروپایی استانبول بنشینید، ساحل مدا همانجایی است که باید بروید

بخش آسیایی استانبول گاهی آنچنان که سزاوار است، به گردشگران شناسانده نمی‌شود؛ چون هنوز به مقصد محبوبی برای بازدیدکنندگان تبدیل نشده است. با این‌ حال، محله مدا (Moda) بدون هیچ‌گونه ادعا یا تظاهر، ارزش بازدید دارد؛ چون می‌توانید مثل مردم بومی در آن قدم بزنید و زندگی روزمره آن‌ها را به تماشا بنشینید. در این محله کافه‌ها، رستوران‌ها، بارها و فروشگاه‌های زیادی وجود دارد که توسط جوانان کارآفرین اداره می‌شود.

اگر می‌خواهید از دور به تماشای بخش اروپایی استانبول بنشینید، ساحل مدا همان جایی است که باید بروید؛ علاوه‌بر این، اینجا مکان فوق‌العاده‌ای برای پیاده‌روی طولانی مدت است. شب‌ها هم مردم به خیابان Kadife می‌روند و در کافه‌های آن وقت‌شان را می‌گذارند.

برای برنامه‌ریزی دقیق سفر و کسب اطلاعات بیشتر در مورد جاهایی که می‌توانید در سفر به این شهر از آن بازدید کنید، می‌توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی استانبول را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات