زوم‌کست: هر آنچه در ارتباط با SSD باید بدانید

دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هارددیسک‌ (HDD) و حافظه SSD با دو تکنولوژی متفاوت، اصلی‌ترین حافظه‌های ذخیره‌سازی رایانه‌های شخصی به حساب می‌آیند. در این زوم‌کست در مورد پایه‌ای‌‌ترین مفاهیم مربوط به SSD صحبت می‌کنیم.
تبلیغات

حافظه و دستگاه‌های ذخیره‌سازی در دنیای امروز با پیشرفت سریع فناوری به تعاریف جدیدی از سرعت و ظرفیت رسیده‌اند. مفهوم ضبط دیجیتال داده‌ها، شیوه‌ی دسترسی به آن و فناوری‌هایی همانند فلش از عوامل مؤثر در این رشد و شکوفایی خیره‌کننده هستند. به جرات می‌توان گفت جهان ذخیره‌سازی اطلاعات در حال تجربه‌ی جنگ ستارگان است؛ ستارگانی متفاوت از جنس ذخیره‌سازهای اطلاعات با تکنولوژی و فرهنگ متفاوت ضبط داده‌ها که رودررو با یکدیگر و در کشمکش سنگینی در مبارزه برای تصاحب قلمرو بزرگ‌تر گرفتار شده‌اند.

عواملی که می‌تواند خرید دستگاه ذخیره‌سازی را برای کاربران به چالش تبدیل کند، فقط مربوط‌به شناخت انواع هارد و ظرفیت آن نیست و مسائل مهم دیگری نیز در این بین مطرح است؛ به‌عنوان مثال اگر احساس می‌کنید وارد مرحله‌ای شده‌اید که نیاز به خرید فضای ذخیره‌سازی سوم دارید، بهتر است نگاهی به روش‌های ترکیب هارد بیندازید. این باعث می‌شود که خرید هارد جدید شما با تدبیر و دوراندیشی بهتر و البته صرف هزینه‌ی کمتر انجام شود.

در ادامه با نوید شوکتی، مدیر بازاریابی محصولات ای‌دیتا در استودیو زومیت همراه شدیم تا در قالب زوم‌کست به اصلی‌ترین مفاهم مربوط به SSD بپردازیم. این نسخه از زوم‌کست به‌صورت پادکست نیز قابل دسترسی است.

تماشا در آپارات | تماشا در یوتیوب | تماشا در IGTV (به‌زودی)

نسخه صوتی در anchor.fm | ناملیک | شنوتو

برای کسب اطلاعات تکمیلی در مورد حافظه‌ها،‌ توصیه می‌کنیم «راهنمای خرید SSD» زومیت را نیز مطالعه کنید؛ در این مقاله به‌طور کامل با تفاوت‌های SSD و HDD، برتری‌های و ضعف‌ها، انواع و ... آشنا خواهید شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات