امکان جدید گوگل اسیستنت: ارسال یادآور برای خانواده و دوستان

دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
مطالعه 4 دقیقه
حتماً برای شما هم پیش آمده که بخواهید پیامی را به‌طور خودکار در زمان و مکان خاصی به یکی از اعضای خانواده یا دوستانتان برسانید. گوگل اسیستنت به‌زودی این امکان را دراختیار شما قرار خواهد داد.
تبلیغات

گوگل در حال اضافه‌کردن امکان جدیدی به گوگل اسیستنت است که با استفاده از آن می‌توانید برای همه‌ی افرادی یادآور ارسال کنید که در فهرست دوستان شما در گوگل اسیستنت ثبت شده‌اند. درواقع، این امکان برای خانواده‌ها طراحی شده‌ است و ازطریق گروه خانواده (Family Groups)، در گوگل اسیستنت فعال می‌شود. با این امکان والدین می‌توانند برای فرزندانشان یادآور ارسال کنند یا همسران می‌توانند برای یکدیگر یادآور بفرستند. این یادآور به‌محض ارسال در گوشی یا نمایشگر هوشمند، به دریافت‌کننده نشان داده می‌شود. بااین‌حال، می‌توان این ویژگی را برای ارتباط با دوستان یا هم‌اتاقی‌ها یا حتی در شرکت‌ها استفاده کرد.

روند ایجاد و ارسال این یادآور بسیار ساده است. هفته‌ی گذشته و در نسخه‌ی نمایشی این فرایند، یکی از اعضای گوگل نشان داد چگونه می‌توان یادآور صوتی یا نوشتاری ایجاد کرد و به‌گونه‌ای آن را تنظیم کرد که در زمان خاصی به‌صورت پاپ‌آپ (Pop Up) روی گوشی موبایل یا نمایشگر هوشمندی که گوگل اسیستنت روی آن فعال است، به دریافت‌کننده نشان داده شود یا طوری تنظیم شود که وقتی دریافت‌کننده در مکان خاصی قرار گرفت، این یادآور به او نمایش داده‌ شود. این امکان برای شما وجود دارد یادآور را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که چندبار تکرار شود. همچنین، می‌توانید تاریخچه‌ای از یادآورهایی را مشاهده کنید که برای دیگر افراد فرستاده‌اید. این ویژگی هم مانند دیگر عملکردهای گوگل اسیستنت ازطریق عبارت Hey Google فعال خواهد شد.

gif google assistant reminder

گوگل درباره‌ی این ویژگی گوگل اسیستنت گفته‌ است آن را به این منظور ایجاد نکرده‌ است که راهی پیش‌ روی شما باشد تا پی‌درپی به دوستانتان اعتراض کنید یا اینکه از اعضای خانواده‌تان تقاضاهای خنده‌دار کنید. گوگل می‌گوید این امکان را ایجاد کرده‌ است تا بتوانید پیام‌های تشویقی بفرستید یا مکالمات روزمره را با برنامه‌ای نه‌چندان هماهنگ انجام دهید. به‌عنوان مثال، فرض کنید یکی از دوستانتان در آستانه‌ی ارائه‌ای تعیین‌کننده است و شما نمی‌توانید در زمان نزدیک به ارائه‌ی او، پیام آروزی موفقیت برایش بفرستید. در این حالت، می‌توانید یادآوری را تنظیم کنید که در زمان نزدیک به ارائه، پیام آرزوی موفقیت شما به دستش برسد. علاوه‌براین، گوگل گفته‌ است به شما اجازه می‌دهد افراد را بلاک کنید. اولین دلیل ایجاد این ویژگی آن است که فرزندان نتوانند یادآورهای بی‌دلیل و هرز برای والدین خود ارسال کنند.

google assistant reminder

برای اینکه بتوانید از این امکان استفاده کنید، باید چند قدم ساده بردارید. ابتدا باید یک گروه خانوادگی (Family Group) آنلاین در سایت families.google.com بسازید تا بتوانید یادآورهای گوشی هوشمند و نمایشگر هوشمندتان را مدیریت کنید. حتی افرادی هم که با شما یک جا زندگی نمی‌کنند، برای اینکه بتوانند یادآور دریافت کنند، باید به این فهرست اضافه شوند. همچنین، می‌توانید از امکان ایجاد چند حساب کاربری روی نمایشگر هوشمند یا اسپیکر هوشمندی استفاده کنید که دستیار در آن تعریف شده‌ است؛ اما توجه کنید باید امکان فعال‌سازی با چند صدای مختلف را در آن فعال کرده‌ باشید.

برای اینکه بتوانید برای کسی یادآور ارسال کنید، آن شخص باید در فهرست مخاطبان شما در گوگل باشد. به‌منظور ارسال یادآور برای کودکان زیر ۱۳ سال، والدین می‌توانند ازطریق پلتفرم Family Link گوگل حساب کاربری بسازند و سپس، این حساب کاربری را با صدای کودک به اسپیکر خانگی گوگل (Google Home Speaker) متصل کنند.

البته، گوگل گفته‌ است فعال‌سازی قابلیت ارسال یادآور از ماه آینده آغاز خواهد شد و ابتدا از مناطق انگلیسی‌زبان شامل آمریکا و بریتانیا و استرالیا شروع می‌شود. همچنین، این امکان در مناطقی فعال خواهد شد که نمایشگر هوشمند مشترک گوگل و نست-کو (Nest-Co)، یعنی Google Nest Hub Max، به بازار عرضه می‌شود. این نمایشگر هوشمند قرار است نهم سپتامبر معرفی و وارد بازار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات