بهترین موقعیت های دبی برای عکاسی را بشناسید

یک‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
خیلی از ما در سفرها به‌دنبال مکان‌هایی می‌گردیم که درکنار تفریح، بتوانیم عکس‌های زیبایی از سفرمان برای اینستاگرام بگیریم. دبی نقاط بی‌نظیری برای گرفتن چنین عکس‌هایی دارد.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و بخشی از آن در زومیت بازنشر شده است.

دبی شهری است که در آن فرهنگ‌های گوناگون و جاذبه‌های متنوع در هم می‌آمیزند. دبی به‌خاطر جاذبه‌های متنوع خود، فرصتی عالی برای عکاسی فراهم می‌آورد؛ خصوصا برای اینستاگرام. از بازارهای قدیمی گرفته تا پیست اسکی، در دبی فرصت‌های فراوانی برای عکاسی وجود دارد. به قدری تعداد و تنوع جاذبه‌ها در دبی زیاد است که نمی‌دانید از کدام باید شروع کنید.

اگر قصد سفر به دبی را دارید، آفرهای تور دبی را از آژانس‌های مختلف را به کمک کجارو جست‌وجو کرده و بعد از مقایسه قیمت‌ها، ارزان‌ترین تور دبی را از آژانس‌های مسافرتی معتبر خریداری کنید.

در ادامه ده موقعیت عالی برای عکاسی در دبی را معرفی می‌کنیم.

ساحل عمومی جمیرا

ساحل جمیرا دبی

در ساحل جمیرا می‌توانید مناظری از اولین هتل هفت ستاره دنیا در غروب آفتاب ببینید. برج العرب با ظاهری شبیه به قایق در ساحل عمومی جمیرا و در غروب خورشید، چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. اینجا فرصت خوبی برای شنا و انداختن عکس از منظر ساحلی است.

نکته عکاسی: تنظیمات دوربین را روی عکاسی از حالت ابری قرار دهید تا رنگ‌های گرم منظره تقویت شوند و عکس جذاب‌‌تری بگیرید.

برج خلیفه

برج خلیفه

برج خلیفه ۸۲۸ متر ارتفاع دارد و یکی از بلندترین سازه‌های دنیا است. سکوی بازدید برج در ارتفاع ۵۵۵ متری قرار دارد و از آنجا می‌توانید مناظری خیره‌کننده از دبی را تماشا کنید و تصاویر هوایی زیبایی ثبت کنید. بهتر است که صبح به این سکوی بازدید سر بزنید و اگر خوش‌شانس باشید، زمانی به عکاسی می‌رسید که شهر زیر مه پنهان شده و فقط برج‌های بلند از درون مه سر به فلک کشیده‌اند.

نکته عکاسی: وقتی در ارتفاع عکاسی می‌کنید، دوربین را تا جایی که ممکن است، به شیشه‌ها نزدیک کنید تا انعکاس نور باعث خراب شدن عکس نشود. بهترین جا برای ثبت منظره‌ای زیبا از برج خلیفه، پل سوق البحار است. از آن نقطه غیر از برج می‌توانید تصاویری از آب‌نمای موزیکال دبی را نیز ثبت کنید. هتل Palace Hotel هم چشم‌اندازهای زیبایی از برج خلیفه دارد.

تپه‌های بیابانی دبی

تپه‌های بیابانی دبی

از مرکز شهر دبی با ماشین فاصله کمی تا چشم‌اندازهای بیابانی دارید.

تپه‌های شنی بیابانی درکنار آبی بی‌کران آسمان، منظره‌ای جذاب و خیره‌کننده دارند. دوربین خود را آماده نگه دارید، چون ممکن است به‌طور اتفاقی، غزال یا شتری در مسیر خود ببینید. پرواز با بالن هوای داغ در زمان طلوع آفتاب یکی از تفریحات جذاب دبی است. از آن بالا می‌توانید عکس‌های زیبایی از بیابان و تغییر رنگ آن موقع طلوع آفتاب ثبت کنید.

نکته عکاسی: روی شن‌های بیابان دنبال الگوهای خاص یا رنگ‌های خاص بگردید. اگر در بالن عکاسی می‌کنید، سرعت شاتر را بیشتر کنید چون حرکات بالن ممکن است باعث تار شدن عکس‌ها شود.

مدینه جمیرا

مدینه جمیرا دبی

کانال‌های آب از این مجموعه لوکس می‌گذرند. این مجموعه در قسمت ساحلی برج العرب قرار دارد. برای اینکه از قسمت‌های عمومی این مجموعه بازدید کنید، لازم نیست مهمان مدینه جمیرا باشید. در نتیجه می‌توانید در بازار آن گشتی بزنید یا بیرون، سوار قایق‌های سنتی شوید.

نکته عکاسی: از ورودی اصلی بازار، چشم‌انداز زیبایی از برج‌العرب به همراه درختان نخل و کانال‌های آب دیده می‌شود که فرصت خوبی برای عکاسی است. از سکوی بازدید رستوران‌های این مجموعه هم می‌توانید تصاویر زیبایی از دبی ثبت کنید.

بازارهای دبی

بازارهای دبی

بازارهای دبی یکی از جاهای دیدنی دبی هستند که نباید فرصت عکاسی در آن‌ها را از دست بدهید. از بین بازارهای محبوب و دیدنی دبی می‌توان به بازار پارچه اشاره کرد که معمولا به‌عنوان زیباترین بازار شهر شناخته می‌شود و این زیبایی به‌خاطر رنگ‌های بی‌نظیر و متنوع پارچه‌ها است. بازار طلا و بازار ادویه از دیگر بازارهای دبی است که فرصت‌های خوبی برای عکاسی دارند.

نکته عکاسی: برای عکاسی از بازار می‌توانید ایزو را کاهش دهید و اپرچر را روی f/11 یا بالاتر تنظیم کند. سرعت شاتر را کاهش دهید و از حرکت مردم در بازار عکاسی کنید.

منطقه تاریخی الفهیدی

منطقه تاریخی الفهیدی

منطقه تاریخی الفهیدی فرصت‌های فراوانی برای عکاسی دارد. این منطقه و جذابیت‌های آن با طرف مدرن و امروزی شهر، تضاد جالبی دارد. در این منطقه می‌توانید سفری به گذشته‌ی شهر داشته باشید و فرهنگ بومی منطقه را ببینید. این منطقه ابتدا در دهه ۱۹۰۰ میلادی توسط تاجرانی از ایران پایه‌گذاری شد. قلعه الفهیدی قدیمی‌ترین ساختمان موجود در دبی است و در آن می‌توانید موزه دبی را ببینید.

نکته عکاسی: این محله بسیار آرام‌تر و خلوت‌تر از سایر مناطق دبی است؛ بنابراین برای ثبت عکس‌های پرتره فرصت خوبی است.

نخل جمیرا

نخل جمیرا

نخل جمیرا یک مجمع‌الجزایر مصنوعی است که در نزدیکی سواحل دبی قرار دارد. اگر در یکی از ریزورت‌های ساحلی آن اقامت ندارید، باز هم می‌توانید از آن بازدید کنید و چشم‌اندازهای زیبایی از دبی ببینید. هتل‌های نخل جمیرا استخرهای فوق‌العاده با چشم‌اندازهایی دیدنی دارند.

نکته عکاسی: موقع غروب آفتاب را برای عکاسی در نخل جمیرا انتخاب کنید. علاوه‌بر عکاسی، این تفریحگاه‌های ساحلی فرصتی عالی برای شنا هستند.

خور دبی

خور دبی

خور دبی از سال ۱۹۰۲ که یک بندر تجات آزاد شد، میزبان فعالیت‌های متعددی است. کشتی‌هایی در ابعاد و اندازه‌های مختلف از مسیرهای آبی خور دبی می‌گذرند و منظره‌ای جذاب برای عکاسی ایجاد می‌کنند. عبور از خور دبی با قایق‌های سنتی یکی از بهترین روش‌ها برای گشت‌وگذار در این منطقه است و البته ارزان‌ترین راه برای این است که دبی را از آب ببینید و عکس‌های زیبایی از افق شهری آن ثبت کنید.

نکته عکاسی: موقع عکاسی در حین قایق‌سواری مراقب باشید که آب روی دوربین نپاشد. منتظر پرندگان دریایی باشید و عکس‌هایی از تضاد جالب دریا، آسمان و شهر ثبت کنید.

خیابان آلسرکال

خیابان آلسرکال

اینجا در ابتدا یک منطقه‌ی صنعتی بوده؛ ولی حالا به یک فضای شیک و جذاب برای نمایش آثار هنرمندان تبدیل شده است. از سال ۲۰۰۷، خیابان آلسرکال قطب فرهنگی و هنری شهر دبی است و تعداد زیادی گالری هنری و کافه دارد. اگر دوست دارید تصاویری شیک و مینی‌مالیستی از دبی بیاندازید، حتما به اینجا سر بزنید. علاوه‌بر این، می‌توانید در نمایشگاه‌هایی شرکت کنید که به‌طور مرتب اینجا برگزار می‌شود.

نکته عکاسی: خیابان آلسرکال فرصت خوبی برای عکاسی با لنز ۵۰ میلی متری و توجه به جزییات است. دنبال گوشه‌ها و زوایا برای عکاسی بگردید که جنبه‌های مینی‌مال این فضا را بهتر نشان دهد.

باغ معجزه دبی

باغ معجزه دبی

باغ معجزه دبی میزبان ۵۰ میلیون گل با رنگ‌های مختلف است؛ هر رنگی که تصور کنید. این باغ به نمایشگاه‌های مختلف تقسیم‌بندی شده است و اگر دوست دارید تصاویری رنگارنگ و جذاب ثبت کنید، باید حتما به اینجا سر بزنید. می‌توانید در مسیر قلبی شکل قدم بزنید و پشت رزهای سرخ عکس بیاندازید یا از هواپیمای A380 دیدن کنید که تماما از گل ساخته شده است. این باغ در ماه‌های تابستانی معمولا بسته است؛ ولی اگر بین ماه‌های نوامبر تا مه به دبی سفر می‌کنید، حتما برای دیدن این باغ بلیط بگیرید.

نکته عکاسی: تونل گل‌ها بهترین جا برای ثبت عکس‌های پرتره است. خانه پروانه بخش دیگری از این مجموعه است که در آن می‌توانید از ۳۵ هزار گونه پروانه عکاسی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات