واقعیت مجازی ترس از پرواز را از بین می‌برد

شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
هواپیمایی بیریتش ایرویز قصد دارد با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی، ترس مسافران خود از پرواز را از بین ببرد.
تبلیغات

مسافرت با هواپیما می‌تواند آزادهنده و ترسناک باشد. اما اکنون روش جدیدی برای آرام کردن مسافرانی که موقع برخاستن هواپیما از زمین دچار اضطراب می‌شوند، ارائه شده است. هواپیمایی بیریتش ایرویز اعلام کرد که در حال آزمایش هدست واقعیت مجازی خود در پروازهای بین فرودگاه هیترو لندن و فرودگاه جان اف کندی نیویورک است. این هدست‌ها سرگرمی‌های مختلفی را در فرمت دوبعدی، سه‌بعدی و ۳۶۰ درجه به مسافر نشان می‌دهند. همچنین بیریتش ایرویز در حال تدارک برنامه‌های درمانی بیشتری برای کسانی است که از پرواز می‌ترسند. برنامه‌های این هدست‌ها شامل مراقبه و صدا درمانی است. در قسمت پیشخوان بلیط‌فروشی این خط هوایی در فرودگاه هیترو صفحه نمایشی نصب شده که به مسافران نشان می‌دهد تجربه‌ی پرواز در قسمت فرست‌کلس هواپیما و استفاده از این هدست‌ها در آن چگونه است تا مسافران ترغیب شوند و بلیط‌ خود را به فرست‌کلاس انتقال دهند.

برخی دیگر از خطوط هوایی نیز تلاش کرده‌اند تا استفاده از واقعیت مجازی را به مسافران خود پیشنهاد دهند. سال گذشته خطوط هوایی آلاسکا، لوفت هانزا، ایرفرانس و کانتاس برنامه‌های واقعیت مجازی را امتحان کردند.

درگذشته اغلب بحث‌ها پیرامون واقعیت مجازی فقط در حوزه‌ی صنعت بازی بود اما با این اقدام هواپیمایی بیریتیش ایرویز سایر صنایع نیز به فکر افتاده‌اند که از چه راه‌هایی از تکنولوژی جدید استفاده کنند. مرکز سلامت و بیمارستان کودکان استنفورد در لس‌آنجلس، دو مرکز مراقبت‌های سلامت هستند که اکنون روی برنامه‌های واقعیت مجازی کار می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات