حسگر جدید ایزوسل سامسونگ با رزولوشن بالا ۲۱ مرداد معرفی می‌‌‌شود

شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس اخبار منتشرشده در توییتر، سامسونگ قصد دارد ۲۱ مرداد حسگر جدید ایزوسل خود را با رزولوشنی چشمگیر معرفی کند.
تبلیغات

سامسونگ قصد دارد این هفته، حسگر جدید ایزوسل با رزولوشن درخورتوجه برای گوشی‌های هوشمند را معرفی کند. خبر رویداد معرفی حسگر ایزوسل با هشتگ NextGenCapture# ازطریق توییتر تأیید شده و انتظار می‌رود طرفداران سامسونگ باید منتظر معرفی حسگری متفاوت باشند. 

انتظار می‌رود دوشنبه ۱۲ آگوست (۲۱ مرداد) شاهد رونمایی حسگر جدید ایزوسل سامسونگ باشیم. با توجه به اینکه هفته‌ی گذشته پرچم‌داران سامسونگ معرفی شدند، احتمالا کره‌ای‌ها در نظر دارند پرچم‌داران نسل بعدی خود یا گوشی‌های هوشمند میان‌رده‌ی نسل بعدی را با حسگر جدید به بازار عرضه کنند. حسگر دوربین اصلی گلکسی نوت ۱۰ همان حسگر دوربین گلکسی اس ۱۰، یعنی S5K2L4 بود؛ اما به‌نظر می‌رسد گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۰، یعنی گلکسی اس ۱۱ یا سری گلکسی A، با حسگر جدید ایزوسل به بازار عرضه شوند.

سنسور فوق‌باریک ایزوسل سامسونگ / Samsung Ultra-Slim ISOCELL Image Sensor

حسگر ایزوسل از رزولوشن بیشتری بهره می‌برد 

درحالی‌که سامسونگ هنوز جزئیات فنی و اطلاعاتی از حسگر جدید دوربین خود منتشر نکرده است، در آگهی‌های تبلیغاتی منتشرشده به برخی ویژگی‌های مهم این حسگر اشاره شده است. تیترهای تبلیغاتی به‌صورت مستقیم به رزولوشن درخورتوجه حسگر ایزوسل اشاره می‌کنند. درنتیجه، به‌نظر می‌رسد باید منتظر حسگر جدیدی با قابلیت تصویربرداری باکیفیت در مقایسه با سایر حسگرهای بازار باشیم. با توجه به این توضیحات، به‌نظر می‌رسد حسگر جدید از چیدمان متفاوتی بهره ببرد و با تغییراتی در تعداد پیکسل‌ها معرفی شود.   

در سال‌های اخیر، با توجه به اهمیتی که شرکت‌های تولیدکننده برای تصویربرداری در نور کم قائل هستند، رویکرد افزایش تعداد پیکسل‌ رونق خود را از دست داده بود. باوجوداین، شایعه‌ها و وقایع اخیر حاکی از آن است که شرکت‌های تولیدکننده وارد رقابت جدیدی در تولید حسگر با تعداد بیشتر پیکسل شده‌اند.

وضعیت کاربری حسگر جدید سامسونگ مشخص نیست؛ حسگری برای میان‌رده‌ها یا پرچم‌دارها؟

هنوز مشخص نیست سامسونگ قصد دارد گلکسی اس ۱۱، پرچم‌دار بعدی خود را با حسگر جدید ایزوسل به بازار معرفی کند یا خیر. کره‌ای‌ها ابتدای سال جاری حسگر ISOCELL Bright GW1 را با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل معرفی کردند که انتظار می‌رود در گوشی هوشمند سری ردمی شیائومی به‌کار برده شود. حسگر ایزوسل Bright GW1 رزولوشنی بیشتری از سایر حسگرهایی دارد که در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار سامسونگ به‌کار برده شده است.

با توجه به فشاری که رقبای چینی در بازار گوشی‌های هوشمند وارد می‌کنند، پیش‌تر نیز گفته شده بود احتمالا گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار ۲۰۲۰ سامسونگ ازنظر مشخصات دوربین در مقایسه با دستگاه‌های قبلی ارتقا پیدا کنند. با معرفی حسگر جدید ایزوسل می‌توان تصویر روشن‌تری از مشخصات دوربین دستگاه‌های بعدی کره‌ای‌ها داشت.

البته، این احتمال نیز وجود دارد که سامسونگ میان‌رده‌های بعدی خود را با حسگر جدید به بازار عرضه کند. انتظار می‌رود چندین مدل گوشی هوشمند از سری گلکسی A سال آینده به بازار معرفی شوند و رقابت درباره‌ی تعداد پیکسل حسگر می‌تواند برای این سری گوشی‌های هوشمند متناسب باشد. افزون‌براین، حسگر ایزوسل Bright GW1 نیز می‌تواند برای گوشی‌های هوشمند سری گلکسی A سال ۲۰۲۰ گزینه‌ی مناسبی باشد. باید ببینیم کره‌ای‌ها درنهایت چه تصمیمی درباره‌ی گوشی‌های هوشمند سری A می‌گیرند و با کدام حسگر دوربین دستگا‌ه‌های میان‌رده‌ی خود را به بازار عرضه خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات