امکان پرداخت اقساطی برای خودروهای توقیفی با جریمه‌ی بالا

جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
یک مقام رسمی در پلیس راهور، از ترخیص وسایل نقلیه که به‌علت خلافی بیش از ۱۰ میلیون ریال توقیف هستند، به‌ کمک پرداخت جرایم با اقساط ۱۲ ماهه خبر داد.
تبلیغات

براساس تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹، در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به ۱۰ میلیون ریال برسد، راهنمایی و رانندگان موظف است مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مهلت یک ماهه از تاریخ ابلاغ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه یا اعتراض به واحد مندرج در ماده (۵) این قانون اقدام نکند، راهنمایی و رانندگی مکلف به توقیف خودرو تا پرداخت جریمه است. در صورت اعتراض، واحد مزبور موظف است در خصوص این موارد ظرف یک هفته تعیین تکلیف کند.

پلیس راهور پلیس راه پلیس بزرگراه

سخنگوی نیروی انتظامی در  پاسخ به این سؤال که آیا افراد دارای جریمه های بیش از یک میلیون تومان، می‌توانند جریمه های خود را به‌صورت قسطی پرداخت کنند، افزود:

 صاحبان خودروهایی که بیش از یک میلیون تومان جریمه شده‌اند؛ می‌توانند با پرداخت بخشی از این جریمه ها از توقیف خودروی خود جلوگیری کنند. این افراد با مراجعه به سایت راهور ۱۲۰ گزینه هایی را برای پرداخت جریمه در اختیار دارند. اینکه این افراد به چه صورت می‌خواهند کل جریمه های بیش از یک میلیون تومان را پرداخت کنند، به عهده خودشان است، چرا که با انتخاب گزینه‌های اعلام شده در این سایت و پرداخت بخشی از جریمه ها، از توقیف خودروی خود جلوگیری می‌شود. زیرا در این صورت مبلغ جریمه آن‌ها کمتر از یک میلیون تومان شده و از توقیف خودرو جلوگیری به عمل می آید. 
خلافی خودرو تخلفات رانندگی پلیس راهور

پرداخت اقساطی برای خودروهای توقیف شده

یحیی دلیری، رئیس پلیس راهور شرق استان تهران، در جمع خبرنگاران اظهار کرد:

با اعلام پلیس راهور ناجا  وسایل نقلیه اشخاص حقیقی که بیش از ۱۰ میلیون ریال جریمه‌دارند و در حال حاضر در توقفگاه هستند و صرفاً دارای شکایت تبصره ماده ۸ هستند با تکمیل فرم تعهدنامه که در ۱۲ قسط به مدت یک سال خلافی خود را پرداخت کرده و وسیله نقلیه آن‌ها ترخیص می‌شود. در صورت عدم پرداخت جرائم معوقه در مدت تعیین‌شده بلافاصله به‌صورت سیستمی مجدداً شکایت تبصره ماده هشت به همراه ممنوعیت ارائه خدمات در سابقه پلاک مربوطه لحاظ می‌شود.پلیس راهور شرق استان تهران و شهرستان‌های تابعه ورامین، پاکدشت، قرچک، پیشوا، دماوند، پردیس و فیروزکوه آمادگی ترخیص وسایل نقلیه موصوف با شرایط ذکرشده را دارند و شهروندان می‌توانند به این مراکز مراجعه نمایند.

استعلام خلافی و جلوگیری از توقیف خودرو

سخنگوی نیروی انتظامی پیش از این اعلام کرده بود؛ خودروهایی که بیش از یک میلیون تومان خلافی داشته باشند توقیف و ازطریق پیامک به مالک اعلام می‌شود. البته در صورتی که شماره تلفن همراه به دیگران واگذار شده باشد، ممکن است پیامک‌ها به صاحبان خودرو نرسد براین اساس، مالکان حقیقی یا حقوقی خودروها باید با ارسال کد ۱۰ رقمی VIN پشت کارت خودرو به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰، یا ازطریق سایت راهور ۱۲۰ یا مراجعه به دفاتر پلیس 10+ در جریان میزان خلافی خود قرار گیرند. 

کارت ماشین کارت خودرو

برابر قانون، خودروی فردی که بیش از یک میلیون تومان جریمه داشته باشد به پارکینگ منتقل می‌شود تا زمانی که مفاصا حساب را ارائه دهد. از سوی دیگر پرداخت انتخابی جرائم راهنمایی و رانندگی شامل افرادی که خودروی آن‌ها به پارکینگ منتقل شده، نمی‌شود و رانندگان این دسته از خودروها باید برای ترخیص خودروی خود مفاصا حساب تحویل دهند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات