تویوتا از اتوبوس برقی مخصوص المپیک 2020 توکیو رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
تویوتا از اتوبوس برقی جدید خود رونمایی کرد که قرار است در بازی‌های المپیک سال ۲۰۲۰ توکیو استفاده شود.
تبلیغات

تویوتا با رونمایی از اتوبوس جدید خود در حال آماده شدن برای استقبال از بازی‌های المپیک و پارا المپیک ۲۰۲۰ توکیو است. این اتوبوس با نام Accessible People Mover یا به اختصار APM شناخته می‌شود و برای جابجایی ورزشکاران و بازدیدکنندگان در المپیک استفاده خواهد شد. APM یک اتوبوس برقی با طراحی بدون در محسوب می‌شود. راننده در APM در بخش بخش وسط جلوی خودرو می‌نشیند و پشت سری او دو ردیف صندلی برای مسافران تعبیه شده است؛ این چیدمان ظرفیت پنج سرنشین را به APM می‌دهد. 

Toyota Custom Electric Shuttle

از آن‌جایی که افراد مختلفی به تماشای بازی‌های المپیک می‌روند، APM به گونه‌ای طراحی شده است که افراد مسن و معلولان به راحتی سوار آن شوند. این خودرو حتی امکان حمل صندلی چرخ‌دار را نیز دارد؛ برای این کار صندلی‌های ردیف دوم تا شده تا راه برای ورود صندلی چرخ‌دار باز شود. برای وارد شدن صندلی چرخ‌دار یک سطح شیب هم به‌صورت یکپارچه درون رکاب خودرو کار گذاشته شده است. 

Toyota Custom Electric Shuttle

علاوه مدل مورد بحث، یک مدل امدادرسانی از APM نیز تولید خواهد شد که اتاق آن فضای کافی برای دو امدادگر را دارد. حدود ۲۰۰ دستگاه خودروی APM در حاشیه‌ی بازی‌های المپیک استفاده خواهند شد. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۳.۹، ۱.۶ و ۲ متر است. تویوتا هنوز هیچ اطلاعاتی از مشخصات فنی APM منتشر نکرده است اما شنیده‌ها حاکی از آن است که این خودرو شعاع حرکتی معادل ۱۰۰ کیلومتر و حداکثر سرعت ۱۹ کیلومتر بر ساعت دارد. 

Toyota Custom Electric Shuttle

اتوبوس APM تنها بخشی از پروژه‌ی تویوتا برای تولید خودروهای ابتکاری و نوآورانه است. APM همچنین یکی از مدل‌هایی محسوب می‌شود که تویوتا در کنار مدل میرای FCV برای المپیک توکیو ۲۰۲۰ طراحی کرده است. در سال ۱۹۶۴ تویوتا ۹۵ دستگاه خودرو را برای بازی‌های المپیک توکیو و در سال ۱۹۹۸ نیز ۱۵۲۰ دستگاه المپیک را برای بازی‌های المپیک زمستانی ناگانو تأمین کرده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات