سازندگان نمونه‌های کپی فراری و لامبورگینی در برزیل دستگیر شدند

پنج‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پلیس برزیل کارگاهی در این کشور کشف کرد که در آن، نسخه‌های کپی از لامبورگینی و فراری تولید می‌شد.
تبلیغات

پلیس برزیل کارگاهی در شهر ایتاژای را به‌دلیل دریافت گزارش‌هایی درباره تولید نسخه‌های کپی از لامبورگینی و فراری پلمب کردند. وب‌سایت موتوروان ادعا می‌کند تحقیق درباره‌ی این موضوع از دو ماه پیش آغاز شد و به‌دنبال شکایت یکی از دفاتر حقوقی نماینده‌ی فراری و لامبورگینی در سائوپائولو، مقام‌های دولتی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند. 

lamborghini ferrari / لامبورگینی فراری

پلیس شهری ایتاژای هشت خودرو نمونه‌ی کپی در این کارگاه کشف کرد. علاوه‌براین، ابزار و قالب‌هایی که برای ساخت خودروهای کپی استفاده می‌شدند، درکنار لوگوهای این برندهای تجاری و سایر قطعات یافت و پدر و پسر سازنده‌ی این خودروهای تقلبی نیز دستگیر شدند.

lamborghini ferrari / لامبورگینی فراری

تصاویر این کارگاه در فضای مجازی به‌اشتراک گذاشته شد که حداقل چهار دستگاه لامبورگینی هوراکان و یک دستگاه گالاردو LP560-4 در میان آن‌ها وجود دارد. علاوه‌بر‌این، نسخه‌ای کپی از فراری F430 و صندلی‌های اسپرت لامبورگینی و نشان‌ها و لوگوهای فراری در داخل کارگاه در میان آن‌ها مشاهده می‌شود.

lamborghini ferrari / لامبورگینی فراری

پدر و پسر دستگیرشده ادعا می‌کنند این خودروها نمونه‌های پروتوتایپ قانونی هستند؛ اما اعتقاد بر این است که آن‌ها به جرم نقض حقوق و مالکیت صنعتی متهم خواهند شد. همچنین، گفته می‌شود مقام‌های برزیلی در حال تحقیق درباره کسانی هستند که سفارش‌هایی برای خرید این مدل‌ها درخواست داده‌اند. اگر مشخص شود مشتریان می‌دانستند این خودروها کپی هستند، مقام‌ها می‌توانند آن‌ها را دستگیر کنند.

lamborghini ferrari / لامبورگینی فراری

به‌احتمال زیاد، ده‌ها شرکت در سراسر جهان مدل‌های کپی لامبورگینی و فراری را می‌سازند. عملکرد پلیس بزریل نشان می‌دهد این خودروسازان به‌طور مرتب به‌دنبال یافتن و پلمب‌کردن چنین شرکت‌هایی هستند. بنابر گزارش پلیس، خودروهای این کارگاه قیمتی بین ۴۸ تا ۶۷ هزار دلار دارند و اداره‌کنندگان آن از شاسی و پیشرانه‌ی خودروهای فرسوده استفاده و بدنه را نیز با استفاده از فایبرگلاس شبیه‌سازی می‌کردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات