آذری جهرمی: تصمیم گیری در مورد رمز ارزها بر عهده شورای پول و اعتبار است

پنج‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
صبح امروز در جریان نشست خبری افتتاحیه الکامپ ۲۵ وزیر به سوالات خبرنگاران در مورد ارز دیجیتال و موضوعات دیگر پاسخ گفت.
تبلیغات

نشست خبری افتتاحیه‌ی الکامپ ۲۵ با حضور وزیر ارتباطات کشورمان و وزرای مرتبط از کشورهای قطر، عراق، آذربایجان و ارمنستان برگزار شد و خبرنگاران سوالات خود در مورد موضوعات مختلف از جلمه رمز ارز‌ها، کارت سوخت، سرویس‌ جدید اینترنت VDSL و اندروید بومی را مطرح کردند. ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر به موضوع داغی در دنیای فناوری تبدیل شده است؛ کشورهای مختلف رویکردهای متفاوتی در مورد این نوع جدید ارزها در پیش گرفته‌اند از این رو بخشی از سوالات نشست خبری افتتاحیه‌ی الکامپ سال ۹۸ به این موضوع و رویکرد ایران اختصاص داشت. 

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات کشورمان در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد رویکرد این وزرات‌خانه در قبال رمز ارزها صحبت‌های خود را چنین آغاز کرد:

سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در مورد هر ارزی از جمله رمز ارزها بر عهده‌ی شورای پول و اعتبار بوده و مجری آن نیز بانک مرکزی است. آنچه که ما توسعه‌ی آن را اعلام کردیم، کارکرد رمز ارز و تکنولوژی تولید رمز ارزها است. ما در حقیقت مدل مفهومی آن را در داخل کشور توسعه می‌دهیم. 

طبق اعلام وزیر ارتباطات، این وزرات‌خانه وظیفه‌ی تحقیق و پژوهش در مورد چنین موضوعاتی را برعهده دارد؛ مدل داخلی که با حمایت پست‌بانک توسعه داده شده است خوشبختانه موفقیت‌آمیز بوده و چالش‌های و نتایج به بانک مرکزی گزارش شده است. آذری جهرمی در این نشست به‌صورت مشخص تصمیم‌گیری در مورد تمام مسائل مربوط به ارز دیجیتال در ایران را سازمان‌های دیگر از جمله بانک مرکزی دانست. وزیر ارتباطات در پاسخ به سؤال دیگری در مورد ارز دیجیتال منطقه‌ای و مطرح کردن آن با وزرای دعوت شده به این رویداد چنین گفت:

ارز دیجیتال منطقه‌ای به ما [وزارت ارتباطات] مربوط نمی‌شود و در صبحت‌های خود با وزرای منطقه‌ اشاره‌ای به این موضوع نداشتیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات