تعیین خط فرمول یک موناکو ۲۰۱۹ و درخشش مرسدس بنز

یک‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مانند چهار مسابقه‌ی قبل در تعیین خط جایزه‌بزرگ مونت‌کارلو، رانندگان مرسدس بنز موفق شدند بهترین زمان را ثبت کنند. این‌بار، لوئیس همیلتون پول‌پوزیشن گرفت تا بوتاس به خط دوم برسد.
تبلیغات

مسابقات فصل ۲۰۱۹ فرمول یک با ناکامی سریالی فراری و موفقیت‌های متوالی مرسدس بنز ادامه دارد. بین رانندگان هم، والتری بوتاس و لوئیس همیلتون با اختلاف درخورتوجه درمقایسه‌با دیگران، مشغول رقابت با یکدیگر هستند. در تعیین خط اسپانیا و آذربایجان و چین، بوتاس موفق شده بود پول‌پوزیشن ثبت کند؛ اما همیلتون در موناکو توانست با اختلاف اندک، سریع‌تر از هم‌تیمی خود باشد.

f1 ferrari

پس از پایان دورهای تمرینی و تعیین خط، لوئیس همیلتون با زمان یک دقیقه و ۱۰.۱۶۶ ثانیه اول شد. والتری بوتاس با اختلاف ۰.۸۶ ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت و مکس ورشتاپن، راننده‌ی ردبول، با زمان یک دقیقه و ۱۰.۶۴۱ ثانیه سوم شد. سباستین فتل، راننده‌ی فراری، پی‌یر گسلی، از تیم ردبول هوندا و دنیل ریکیاردو، از تیم رنو، به‌ترتیب در رده‌های چهارم تا ششم جای گرفتند. چارلز لکلرک، راننده‌ی دوم فراری، با حذف از زمان‌گیری‌های دوم و سوم، جایزه‌بزرگ موناکو را از خط ۱۶ شروع خواهد کرد. این شرایط به‌دلیل ناهماهنگی بین اعضای تیم فراری برای لکلرک اتفاق افتاد.

گرندپری موناکو فرمول یک

در تقویم مسابقات اتومبیل‌رانی جهان، جایزه‌بزرگ مونت‌کارلو اهمیت زیادی دارد. این رقابت به‌دلیل قدمت و شرایط خاص برگزاری در منطقه‌ی بسیار زیبای موناکو، مهم‌ترین مسابقه‌ی فصل فرمول یک محسوب می‌شود. اولین دوره از مسابقات فرمول یک موناکو، در سال ۱۹۲۹ برگزار شد. مسیر این رقابت تغییر خاصی درمقایسه‌با ۴۵ سال گذشته نکرده است و امروزه با طول ۳,۳۳۷ کیلومتر و مجموع ۷۸ دور و مسیر نهایی ۲۶۰ کیلومتر برگزار می‌شود. آیرتون سنا، راننده‌ی افسانه‌ای و فقید مک‌لارن، با ۶ مقام قهرمانی در مونت‌کارلو، رکورددار تاریخ این رقابت است و پشت‌سر او، گراهام هیل، راننده‌ی مشهور سال‌های ۱۹۶۰ و میشائیل شوماخر با پنج قهرمانی هستند. دیگر نکته‌ی جالب این است که نیکو رزبرگ، راننده‌ی بازنشسته‌ی تیم مرسدس بنز، سه‌بار پشت‌سرهم در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ به قهرمانی موناکو رسید.

f1 nikki

فرمول یک موناکو با ادای احترام به نیکی لائودا، راننده‌ی افسانه‌ای برگزار خواهد شد که هفته‌ی گذشته از دنیا رفت. پیش از آغاز رقابت جایزه‌بزرگ مونت‌کارلو، لوئیس همیلتون با ۱۱۲ امتیاز صدرنشین است. هم‌تیمی او، بوتاس، ۱۰۵ امتیاز دارد و در رده‌ی سوم، مکس ورشتاپن ۶۶ امتیازی دیده می‌شود. در جدول تیم‌های شرکت‌کننده، مرسدس با ۲۱۷ امتیاز دست‌نیافتنی به‌نظر می‌رسد و فراری و ردبول با ۱۲۱ و ۸۷ امتیاز به‌ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

رقابت نهایی موناکو ساعت ۱۷:۴۰ عصر امروز برگزار خواهد شد. این مسابقه را شبکه ورزش سیمای ملی مستقیم پخش نمی‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات