شگفت‌انگیزترین سواحل باکو برای تفریحات تابستانی

سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
باکو که در کرانه دریای خزر واقع شده، سواحل متعددی دارد که برای علاقه‌مندان به طبیعت و ساحل، مقصد فوق‌العاده‌ای است. بهترین سواحل باکو که دچار آلودگی نفتی نشده‌اند، کدام‌اند؟
تبلیغات

جمهوری آذربایجان در منطقه قفقاز، در غرب دریای خزر بیش از ۵۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد. پایتخت آذربایجان نیز در سواحل این دریا واقع شده و درحالی‌که اکثر سواحل باکو به‌شدت دچار آلودگی نفتی شده‌اند، برخی دیگر تمیز و مناسب برای سفر خانواده‌ها است. کسانی که عاشق تفریحات ساحلی هستند، می‌توانند در ماه‌های گرم سال تور باکو را رزرو کنند. در این مقاله می‌خواهیم برخی از بهترین سواحل باکو را که آلودگی ندارند، به شما معرفی کنیم. 

علاقه‌مندان به دریا و ساحل برای انتخاب انواع تور باکو زمینی و هوایی، می‌توانند به کمک کجارو تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنند؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

ساحل شیخوف (Shikhov Beach)

باکو

ساحل شیخوف، معروف‌ترین مجموعه ساحلی باکو، در ۹٫۵ کیلومتری جنوب مرکز شهر قرار دارد. اتوبوس‌ها گردشگران را در عرض ۱۵ دقیقه از ایچری شهر (بخش تاریخی باکو) به ساحل شیخوف می‌برند. در مجاورت این مجموعه پارک آبی به همراه سرسره‌های آبی، ۲ استخر بزرگ و یک استخر برای کودکان وجود دارد؛ همه این‌ها درکنار سایر امکانات مجموعه شیخوف، این مکان را به یکی از برترین سواحل باکو تبدیل کرده است.

شما می‌توانید با پرداخت هزینه ورودی ۷ دلاری از چترهای رنگارنگ، تخت‌های ساحلی و همچنین امکانات بار استفاده کنید. اگرچه شیخوف را نمی‌توان بهترین ساحل دنیا نامید؛ اما همچنان جای خوبی برای گذراندن یک بعدازظهر دل‌انگیز تابستانی است. 

ساحل بیلگاه (Bilgah Beach)

باکو

برخی از بهترین سواحل باکو داخل شهر قرار ندارند. بیلگاه که در شمال شرق این شهر و در امتداد شبه جزیره آبشرون قرار دارد، ساحل شنی و آب پاک و شفافی دارد. اگر به باکو سفر کردید، یک خودرو اجاره کنید و مسافت ۳۰ دقیقه‌ای بین باکو و این ساحل را با ماشین طی کنید.

برای ورود به بیلگاه نیاز به پرداخت هزینه ورودی نیست؛ اما اگر بخواهید از امکانات آن مثل اتاق‌های تعویض لباس، چترها و تخت‌های ساحلی استفاده کنید، هزینه کمی باید بپردازید. در امتداد این ساحل چندین هتل و تفرجگاه نیز وجود دارد. 

ساحل سی‌زون باکو (SeaZone Beach Baku)

باکو

اگر به‌دنبال ساحلی تمیز به دور از ازدحام جمعیت هستید، حتما سری به ساحل سی‌زون باکو بزنید. این ساحل در نارداران (Nardaran)، در شمال شبه جزیره آبشرون قرار دارد و دارای شن‌های تمیز و تخت آفتابی است و مکانی فوق‌العاده برای استراحت محسوب می‌شود. سی‌زون حدودا ۳۸ کیلومتر از ایچری شهر فاصله دارد و در یکی از مناطق محافظه‌کار و اسلامی جمهوری آذربایجان واقع شده است. اگر خواستید به این ساحل بروید، حتما از نارداران نیز دیدن کنید، چون واقعا ارزشش را دارد. 

باکو علاوه‌بر این سواحل زیبا، شگفتی‌های طبیعی زیاد دیگری نیز دارد که می‌تواند هر علاقه‌مند به طبیعت را برای سفر به این شهر و اطراف آن مشتاق کند. شما می‌توانید فهرست کاملی از زیبایی‌های طبیعی و جاهای دیدنی باکو را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات