همکاری سرویس نقشه و مسیریاب بلد با پلیس راهور برای بهبود ترافیک

دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
مطالعه 3 دقیقه
سرویس نقشه و مسیریاب بلد در اقدامی جدید برای بهبود وضعیت ترافیکی تهران و تبادل اطلاعات، همکاری‌های علمی و دوجانبه‌ای با پلیس راهنمایی و رانندگان تهران بزرگ آغاز کرد.
تبلیغات

روز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه تفاهم‌نامه دوجانبه ایجاد همکاری‌های علمی و اطلاع‌رسانی میان پلیس راهنمایی و رانندگی تهران و نقشه و مسیریاب بلد با حضور محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، امضا شد.

حسام آرمندهی، به‌دنبال امضای این تفاهم‌نامه درباره آینده نقشه و مسیریاب بلد گفت:

تحلیل نقشه‌های ترافیکی تهران، با استفاده از اطلاعات ذخیره‌شده بر سرورهای نقشه بلد و با استفاده از دانش هوش مصنوعی قابل انجام است. این کار در مدت زمان کوتاه به اطلاع‌رسانی صحیح وضعیت ترافیکی و مسیریابی بهینه در نقشه بلد می‌انجامد. قطعا اطلاعات، تجربه و شناخت پلیس راهور در مورد ترافیک تهران، در نقشه بلد به کار گرفته می‌شود.

طبق این تفاهم‌نامه راهکارهایی برای رفع مدیریت ترافیک تهران، شناسایی گره‌های ترافیکی و اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص محدودیت‌های تردد و همچنین آخرین وضعیت ترافیکی مطرح شد.

همکاری بلد و پلیس راهور

سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران پس از امضای این تفاهم نامه ضمن حمایت از تولیدات داخلی گفت:

به‌دنبال این هستیم که در مرکز کنترل ترافیک تهران از نقشه‌ی بومی استفاده کنیم. به منظور استفاده از ظرفیت‌های داخلی به‌خصوص در حوزه IT بنا گذاشته‌ایم از مسیریاب داخلی که جوانان وطن با همت بلندشان تولید کرده‌اند، استفاده کنیم.

نمایش و جستجوی نقاط مهم و معروف روی نقشه، یکی از مواردی است که به کاربران بلد کمک می‌کند تا مسیر مناسب را روی نقشه انتخاب کنند. تکمیل اطلاعات این مراکز، که توسط سیستم تصویربرداری اختصاصی بلد انجام گرفته است، می‌تواند در موضوع شناسایی گره‌های ترافیکی نیز تاثیر گذار باشد.

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به ترافیک شهر تهران گفت:

روزانه ۲۰ میلیون تردد در شهر تهران اتفاق می‌افتد، طبیعی است که برای کنترل این حجم از ترافیک نیازمندیم تا از توانایی‌های حوزه IT و ITC استفاده کنیم. استفاده از اپلیکیشن نقشه و مسیریاب بلد می‌تواند موجب کاهش زمان سفر و هدایت ترافیک شود.

سرویس نقشه و مسیریاب بلد پیش از این نیز با سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در رابطه با بهبود وضعیت ترافیکی تهران به توافقاتی دست یافته بود. همکاری‌های بلد با نهادهای ناظر و تصمیم‌گیر بر ترافیک شهری امکان کنترل هوشمند ۶۰۰ چراغ راهنمایی در سطح شهر تهران درکنار دریافت خودکار اطلاعات از دوربین‌های شهری را فراهم می‌کند که به کمک آن می‌‌توان حجم خودروی ورودی، تصادفات لحظه‌ای در سطح شهر و نقاط مستعد حادثه را پیش‌بینی کرد.

به‌گفته سردار مهماندار ممنوعیت و محدودیت‌های تردد و بستن خیابان‌هایی که روزانه در سطح شهر ایجاد می‌شود، باعث اختلال در شهر می‌گردند، اما با افزایش همکاری و  ارتباط بین پلیس راهنمایی و رانندگی و نقشه و مسیریاب بلد می‌توان اطلاعات تغییرات ایجادشده در مسیرها را در کوتاه‌ترین زمان به مردم اطلاع داد و این موضوع می‌تواند یک برتری نسبت به مسیریاب‌های خارجی باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات