ارز دانشجویی برای سال ۹۸ تعیین تکلیف شد

یک‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد متقاضیان ارز دانشجویی از امروز می‌توانند برای ثبت‌نام به منظور دریافت ارز مورد نیاز اقدام کنند.
تبلیغات

دکتر مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از تعیین تکلیف نهایی ارز دانشجویی در ۶ ماهه‌ی اول سال ۹۸ خبر داد و همچنین اعلام کرد نرخ ارز برای دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور در ۶ ماهه‌ی اول سال ۹۸ دقیقا مشابه نرخ ارز در ۶ ماهه‌ی دوم سال ۹۷ است. درواقع ارز دانشجویی در سال ۹۸ همانند ۶ ماهه‌ی دوم سال گذشته به‌صورت آزاد محاسبه می‌شود.

وی در ادامه افزود براساس اعلام بانک مرکزی نرخ ارز دانشجویان در ۶ ماهه‌ی اول سال ۹۸ به‌صورت ارز شناور که هر روز بانک اعلام می‌کند (ETS) محاسبه می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم شرایط ثبت‌نام برای دریافت ارز دانشجویی را مشابه شرایط ثبت‌نام در ۶ ماهه‌ی دوم سال ۹۷ اعلام کرد. یعنی متقاضیان ارز دانشجویی باید ویزای دانشجویی داشته باشند و در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری تحصیل کنند و همچنین ارز دانشجویی در دوره‌ی کارشناسی نیز به کسانی تعلق می‌گیرد که تحصیل خود را قبل از اردیبهشت سال ۹۷ شروع کرده‌اند.

dollar

معاون وزیر علوم در ادامه توصیه کرد که تنها متقاضیان واقعی برای دریافت ارز ثبت‌نام کنند. زیرا سازمان امور دانشجویان، دانشجو بودن متقاضیان را تأیید و برای دریافت ارز به بانک تجارت و سامان معرفی می‌کند. وی در مورد ارز دانشجویی برای فرصت مطالعاتی دانشجویان گفت:

ارز مورد نیاز برای فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری همان شرایط سال ۹۷ را دارد و ما در سال ۹۸ به دانشگاه‌ها یک سری سهمیه به منظور اعزام دانشجویان به فرصت مطالعاتی اختصاص می‌دهیم اما به‌دلیل محدودیت‌های موجود، سهمیه‌ی اختصاصی برای فرصت مطالعاتی در سال ۹۸ محدود است.

دکتر صدیقی در پایان اضافه کرد در حال حاضر سهمیه برای اعزام دانشجویان دوره‌ی دکتری به فرصت مطالعاتی خارج از کشور برای ۶ ماهه‌ی اول سال ۹۸ به دانشگاه‌ها اعلام شده است و دانشگاه‌ها براساس اولویت‌های خود دانشجویان را به منظور دریافت ارز مورد نیاز به سازمان امور دانشجویان معرفی می‌کنند.

به‌گفته‌ی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ثبت‌نام برای دریافت ارز دانشجویی آزاد یا ارز شناور از امروز ازطریق سایت سازمان امور دانشجویان آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات