فرناندو آلونسو در تمرین ایندی 500 تصادف کرد

جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
مطالعه 4 دقیقه
فرناندو آلونسو، راننده اسپانیایی تیم مک‌لارن و قهرمان جهان دو دوره فرمول یک در تمرین مسابقات ایندی ۵۰۰ تصادف کرد.
تبلیغات

عصر چهارشنبه فضای گاراژ تیم مک‌لارن ریسینگ در پیست ایندیاناپولیس بسیار خاص بود؛ تمام پرسنل مشغول بودند و همگی بدون ترس و اضطراب و با حداکثر اطمینان کار می‌کردند. در سمت دیگر گاراژ مکانیک‌ها با سروصدا برای تعمیر خودروی اصلی تیم و آماده‌سازی خودروی پشتیبان حضور داشتند. مهندسان تیم در اطراف میز با لپ‌ تاپ و مانیتور جمع شده بودند تا درباره گام بعدی بحث کنند. 

چند ساعت قبل از این، فرناندو آلونسو در خودروی اصلی شورولت شماره ۶۶ تیم در پیچ ۳ کنترل خود را از دست داد و به کنار پیست برخورد کرد. ژیل دی‌فران، مدیر تیم مک‌لارن باید درباره استفاده از یکی از دو خودروی اصلی یا پشتیبان برای شرکت در صد و سومین مسابقه ایندی ۵۰۰ تصمیم‌گیری می‌کرد. 

Fernando Alonso / فرناندو آلونسو

ژیل دی‌فران در این زمینه به وب‌سایت IndyCar گفت:

اجتناب از ترس و اضطراب برای بهبود روند کار تیم ضروری است. به‌معنای واقعی کلمه، شرایط سختی داریم و باید با آن روبه‌رو شویم و با شیوه‌ای آرام و مصمم، با آن برخورد کنیم. اتفاقی بود که افتاد اما ما گروهی عالی داریم که فوق‌العاده سخت کار می‌کنند. به‌زودی خواهیم دید که چه اتفاقی در مسابقه خواهد افتاد و برای آن آمادگی داریم. 

روز چهارشنبه در هنگام تمرین ایندی ۵۰۰، خودروی فرناندو آلونسو به دیوار پیست برخورد کرد. آلونسو که به‌شدت تحت تاثیر این تصادف قرار گرفته بود، گفت:

خودرو دچار کم‌فرمانی شد و من به‌طور کامل کنترل چرخ‌های جلو و باله‌های آیرودینامیکی را از دست دادم. با سرعت به دیواره پیست نزدیک شدم و متأسفانه اتفاق بدی افتاد. ما زمان زیادی را برای شرکت در مسابقه اصلی از دست خواهیم داد. من متاسف هستم، اما از این تجربه ما یاد خواهیم گرفت و امیدوارم فردا و روزهای آینده قوی‌تر شویم. 
فرناندو آلونسو / Fernando Alonso

بدترین جنبه تصادف را می‌توان از دست دادن زمان تیم در پیست دانست. آلونسو روز سه‌شنبه نیز در هنگام تمرین به‌دلیل مشکل برقی خودرو نتوانست بیش از ۵۰ دور ثبت کند. روز چهارشنبه هم قبل از تصادف توانست ۴۶ دور بزند؛ این در حالی است که ۶ راننده توانستند به رکورد ۱۰۰ دور برسند و ۱۳ راننده نیز بیشتر از ۱۰۰ دور به نام خود ثبت کردند. 

ژیل دی‌فران گفت:

اصلاً نمی‌توانیم انکار کنیم که طی دو روز گذشته مشکلات بزرگی در روند آماده‌سازی ایجاد شده است؛ نه‌تنها خودرو، بلکه تجهیزات توسعه خودرو نیز دچار مشکل شد. همه می‌دانند که در مسابقات ایندی ۵۰۰ روند تکامل آهسته اما پایدار برای توسعه خودرو، نقش اساسی در موفقیت هر تیم دارد. وقتی رویدادهایی مثل تصادف اتفاق می‌افتد، وقفه‌ای در مسیر تکامل پیش می‌‌آید.

آلونسو قبل از تصادف به مهندسان تیم گفت که خودرو روز چهارشنبه فرمان‌پذیری بهتری نسبت به سه‌شنبه دارد. او در ادامه گفت:

احساس بهتری نسبت به روز گذشته دارم. قطعاً ما در مسیر درست حرکت می‌کنیم و امیدوارم با تجربیاتی که از امروز یاد گرفتیم، بتوانیم گام‌های کوچکی برای موفقیت در آینده برداریم. 
ایندی 500 آلونسو indy 500   2017

تصادف و منحرف شدن خودروی فرناندو آلونسو در مسابقات ایندی ۵۰۰ سابقه دارد و در سال ۲۰۱۷ همچنین مشکلی برای او پیش آمد. در سال ۲۰۱۷ که آلونسو احساس خوبی از همکاری مک‌لارن با آندرتی اتواسپرت (Andretti Autosport) داشت، برای اولین‌بار هنگام تمرین تصادف کرد. قهرمان دو دوره مسابقات فرمول یک جهان هنگام تمرین برای شرکت در مسابقه اصلی ایندی ۵۰۰، درحالی‌که ۲۷ دور را طی کرده بود، به‌دلیل نقص فنی خودروی خود از ادامه مسابقه باز ماند. 

دی‌فران گفت:

بعضی اوقات شما نمی‌خواهید تصادف کنید اما شرایط به‌گونه‌ای اتفاق می‌افتد که چاره‌ای جز تصادف ندارید. ما تلاش کردیم تا بتوانیم هر دو خودروی اصلی و پشتیبان را آماده کنیم. همه اعضای تیم با تمام وجود تلاش کردند تا خودروها برای مسابقه آماده شوند. اکنون ما دورنمای روشنی از مسیر توسعه خودرو داریم که می‌تواند به پیشرفت کمک کند.
فرناندو آلونسو / Fernando Alonso

راننده اسپانیایی تیم مک‌لارن که سودای کسب عنوان سه‌گانه موتوراسپرت جهان را در سر می‌پروراند، تلاش زیادی برای موفقیت در مسابقه اصلی ایندی ۵۰۰ کرده است. فرناندو آلونسو در گرندپری فرمول یک موناکو و مسابقات ۲۴ ساعته لمانز به مقام قهرمانی رسید و یک گام دیگر تا رسیدن به رکورد گراهام هیل فاصله دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات