آلفارومئو 8C تورینگ برلینتا؛ کلاسیک ایتالیایی با قیمت ۲۵ میلیون دلار

پنج‌شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آلفارومئو نماد زیبایی، قدرت و شکوه است. یکی از باشکوه‌ترین این خودروها، 8c برلینتا است. برای آشنایی با این خودرو با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آلفارومئو هنوز هم برندی است که علاقمندان به خودرو آن را می‌پرستند اما در سال‌های دورتر، اوضاع کمی فرق می‌کرد. این آلفارومئوی 8C تورینگ برلینتای مدل ۱۹۳۹ دقیقا بعد از اتمام جنگ جهانی دوم در اروپا ساخته شده است.

این خودرو در سالی ساخته شد که فراری و لامبورگینی هنوز تأسیس نشده بودند. آلفارومئو نماد خودروهای لوکس و قوی ایتالیایی در آن دوران بود و همین موضوع قیمت ۲۵ میلیون دلاری این خودرو را که به‌تازگی به حراج گذاشته شده است، توجیه می‌کند. مدل ۲۹۰۰ از اول با هدف مسابقه طراحی شد که در آن از شاسی 8C گرندپری استفاده شده بود. مدل تولید انبوه این خودرو با موتور خطی ۸ سیلندر ۲.۹ لیتری و دو سوپرشارژر تولید شد. مدل B این خودرو کمی از لحاظ راحتی و قابل اعتماد بودن تفاوت داشت اما قدرت و ظاهر آن همچنان مانند مدل قبلی بی‌نظیر بودند. این خودروی خاص مدل برلینتا نام دارد که توسط شرکت ایتالیایی تورینگ طراحی شده و تنها پنج عدد از آن ساخته شده است.

آلفارومئو 8c برلینتا

این خودرو در سال ۱۹۳۹ خریداری و به انگلیس ارسال شده و در این کشور ۴ مالک مختلف داشته است. پدر مالک فعلی این خودرو، آن را در سال ۱۹۷۶ خریده است. قیمت حدودی گذاشته‌شده روی این خودرو، ۲۵ میلیون دلار است. این خودروی لوکس و قوی متعلق به دوران طلایی آلفارومئو است و همین موضوع ارزش بالای این خودرو را می‌رساند.

آلفارومئو 8c برلینتا
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات