شاسی بلند لوکس مرسدس بنز میباخ در آمریکا تولید خواهد شد

چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت میباخ تا اواخر سال جاری شاسی‌بلند GLS خود را معرفی می‌کند. این نمونه گران‌ترین خودرو ساخته‌شده در خاک آمریکا خواهد بود.
تبلیغات

منطقه Marysville ایالت اوهایو جایی است که آکورا NSX ساخته می‌شود. این خودرو تاکنون لقب گران‌ترین خودرو تولیدی در خاک آمریکا را یدک می‌کشید اما اکنون مرسدس با برند زیرمجموعه خود یعنی میباخ با ساخت اولین نمونه GLS Maybach در تاریخ، این عنوان را از آن خود خواهد کرد. انتظار می‌رود که این خودرو تا اواخر سال جاری میلادی روانه بازار شود.

مرسدس بنز مایباخ / Maybach GLS

مرسدس بنز نمونه GLS میباخ (با تلفظ صحیح آلمانی مایباخ) را برای رقابت با بی‌ام‌و X7 معرفی خواهد کرد. اخبار منتشرشده از تولید این نمونه در خط تولید توسکالوسا در آلباما آمریکا خبر می‌دهد. در این خط تولید هم‌اکنون نمونه‌های دیگری هم‌چون C-Class سدان، GLE، GLE کوپه و GLS هم ساخته می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود که شاسی‌بلند فول سایز میباخ نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار قیمت داشته باشد. این رقم ۴۲,۵۰۰ دلار از آکورا NSX بیشتر است. دیگر جزئیات این خودرو هنوز مشخص نشده است، اما طبق گزارش‌ها به‌دست‌آمده این خودرو دارای موتور ۸ سیلندر توربوشارژ با بیش از ۵۶۰ اسب‌بخار خواهد بود. پروژه ساخت مرسدس بنز میباخ GLS توسط دیتمار اکسلر، مدیرعامل بخش مرسدس بنز آمریکا رهبری شده و به‌گفته مسئولان این شرکت، این شاسی‌بلند جدید یک خودرو درخشان برای آن‌ها است. مرسدس بنز اعلام کرده که زیرمجموعه میباخ تنها روی مدل‌های قدرتمند این شرکت کار می‌کند و نباید به این ‌زودی‌ها منتظر A-Class میباخ باشید.

مرسدس بنز مایباخ / Maybach GLS

انتظار می‌رود که مدل جدید GLS در کشور چین رونمایی شود و از آنجایی که دو سوم خودروهای میباخ S-Class تولیدی در بازار این کشور فروخته شد، بازار هدف GLS هم چینی ها خواهند بود. شایعاتی مبنی بر معرفی این خودرو در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۹ هم وجود دارد اما با قطعیت نمی‌توان به آن‌ها استناد کرد.

مرسدس بنز مایباخ / Maybach GLS

باتوجه‌به عکس‌های جاسوسی از مدل جدید میباخ، می‌توان گفت که این خودرو با طرح مفهومی معرفی‌شده که نیمی شاسی‌بلند و نیمی سدان بود، کاملا متفاوت است. محصول جدید میباخ یک شاسی‌بلند فول سایز با ارتفاع زیاد نسبت به زمین را نشان می‌دهد که این خودرو را در کلاس نمونه‌ّهایی همچون بی‌ام‌و X7 و بنتلی بنتایگا قرار می‌دهد.

مرسدس بنز مایباخ / Maybach GLS

هنوز مشخص نیست که فاصله محوری این خودرو نسبت به مرسدس بنز GLS معمولی بیشتر می‌شود یا خیر، اما فضای در اختیار سرنشینان عقب یک معیار مهم برای خریداران چینی به‌شمار می‌رود. فروش شاسی‌بلند میباخ GLS از اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات