سرعت عملکرد تراشه A12 Bionic در آیپد جدید مشابه آیفون است

چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
تراشه‌ی A12 Bionic در آیپد جدید اپل به‌همراه حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی، سرعت عملکردی مشابه آخرین گوشی هوشمند آیفون دارد.
تبلیغات

اپل در تاریخ ۲۷ اسفندماه ۱۳۹۷، آیپد مینی جدید خود را با نمایشگر ۷.۹ اینچی رتینا و تراشه A12 Bionic به‌همراه آیپد ایر ۱۰.۵ اینچی معرفی کرد. هر دو دستگاه جدید از تراشه‌ی جدید A12 Bionic که اولین‌بار در گوشی‌های آیفون ۲۰۱۸ مورد استفاده قرار گرفتند، بهره می‌برند.

به‌ فاصله‌ی زمانی کوتاهی از رویداد رونمایی، اطلاعات اولین بنچمارک یکی از مدل‌های جدید آیپد با نام آیپد ۱۱.۲ منتشر شد. نتایج بنچمارک سرعت عملکرد فوق‌العاده‌ی تراشه‌ی جدید را تأیید می‌کند. A12‌ Bionic با فرکانس ۲.۴۹ گیگاهرتزی، سرعت عملکردی مشابه آخرین گوشی‌ آیفون دارد.

بنچمارک گیک‌بنچ

آیپد مورد استفاده در بنچمارک، از حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی بهره می‌برد. این بدان معنی است که حافظه‌ی رم این دستگاه، یک گیگابایت کمتر از آیپد پرو و یک گیگابایت بیشتر از آیپد ۹.۷ اینچی بوده است. همچنین حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی مشخصاتی مشابه گوشی هوشمند آیفون XR دارد. درنظر داشته باشید که آیفون XS و آیفون XS Max از حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی بهره می‌برند. در مقطع زمانی فعلی دقیقا مشخص نیست که منظور از تبلت اپل با نام آیپد ۱۱.۲، آیپد مینی ۵ است یا آیپد ایر ۱۰.۵ اینچی؛ اما باتوجه‌به شباهت‌هایی که بین مشخصات این دو دستگاه وجود دارد، به‌نظر می‌رسد که هر دو مدل دارای سرعت عملکرد مشابه یکدیگر باشند.

آیپد ۱۱.۲ در بنچمارک گیک‌بنچ موفق به دریافت امتیاز ۴۸۰۶ در آزمون تک‌هسته‌ای و امتیاز ۱۱۶۰۷ در آزمون چند هسته‌ای شد. نتایج، عملکرد سریع‌تر تراشه را باتوجه‌به بهبود و ارتقاء نسخه‌ی iOS 12.2 نشان می‌دهد. باوجودی که آیپد ایر و آیپد مینی ۵ ظاهرا مشخصات مشابهی دارند و ممکن است از حافظه‌ی رم یکسانی نیز بهره ببرند، اما باز هم باید منتظر نتایج بیشتری از بنچمارک گیک‌بنچ باشیم تا اطلاعات فعلی را تأیید کنند.

فروش آیپد ایر و آیپد مینی ۵ ازطریق وبسایت اپل آغاز شده است و انتظار می‌رود خریداران بتوانند تا پایان ماه مارس، دستگاه خریداری‌شده را دریافت کنند. iPad Air یا نمایشگر ۱۰.۵ اینچی رتینا، تاچ‌آیدی، جک هدفون و پشتیبانی از اپل پنسل به بازار عرضه خواهد شد. قیمت نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی این دستگاه ۴۹۹ دلار است. آیپد مینی ۵ نیز با نمایشگر ۷.۹ اینچی رتینا، پشتیبانی از اپل پنسل، تاچ آیدی، دوربین پشتی ۸ مگاپیکسلی و جک هدفون به بازار عرضه می‌شود. آیپد مینی ۵ با ظرفیت حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی با قیمت ۳۹۹ دلار به‌فروش می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات