بهترین سوغاتی‌هایی که در سفر به استانبول باید بخرید

دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
در استانبول، با وجود بازارچه‌های رنگارنگ و فروشگاه‌های متعدد سوغات، که متنوع‌ترین محصولات را عرضه می‌کنند، هیچ محدودیتی برای خرید سوغات ندارید.
تبلیغات

وقتی به استانبول سفر می‌کنید، پیدا کردن سوغاتی خاص، کار سختی نیست. همه‌ی فروشگاه‌های سوغات در این شهر پر از سوغاتی‌ها و صنایع دستی خاص است و هدایای فرهنگی و هنری زیادی از این فروشگاه‌ها و بازارچه‌ها می‌توانید برای عزیزان‌تان بخرید. برای هر کسی با هر سلیقه‌ای، یک سوغاتی جذاب و دوست‌داشتنی پیدا می‌شود و از نظر قیمت‌ها نیز، محصولاتی که عرضه می‌شوند، بسیار تنوع دارند. با هر بودجه‌ای که دارید، می‌توانید سوغاتی خوبی در استانبول بخرید.

خرید کردن در ترکیه می‌تواند هم خیلی ارزان و هم خیلی گران تمام شود و این به خود شما بستگی داد که چه محصولاتی را انتخاب کنید و از کجا خرید کنید و چقدر توانایی در چانه زدن داشته باشید. ولی گذشته از این‌ها، خرید کردن در این کشور، تجربه‌ای جذاب و فراموش‌نشدنی است. با وجود بازارهای رنگارنگ و دیدنی و تنوع محصولات بومی و بین‌المللی، دست خالی از ترکیه برنمی‌گردید.

با هر بودجه‌ای که دارید، می‌توانید سوغاتی خوبی در استانبول بخرید

به غیر از محصولاتی که همه جای دنیا پیدا می‌شوند، مثلا ماگ، تی‌شرت و پوشاک برند، هر شهر و کشوری، سوغات سنتی خاص خود را دارد. بهترین انتخاب برای سوغات، همین محصولات سنتی و بومی است که غالبا کار هنرمندان محلی است. با خرید این سوغات سنتی و بومی و صنایع دستی، قدمی در جهت به ثمر رساندن گردشگری مسئولانه برمی‌دارید. هدف از این گردشگری این است که سفر و تفریح شما، باعث رونق اقتصادی برای اهالی همان منطقه شود. به همین دلیل بهتر است تا جایی که می‌توانید از خرید محصولات خارجی در سفرهای خود اجتناب کنید و سوغات بومی و صنایع دستی محلی حمایت کنید.

در ادامه تعدادی از مشهورترین سوغاتی‌های استانبول را معرفی می‌کنیم که یکی دو نمونه از آن‌ها در چمدان همه‌ی مسافرانی که تور استانبول را انتخاب می‌کنند، پیدا می‌شود.

در صورتی که علاقه‌مند به سفر به ترکیه هستید، می‌توانید تور ترکیه را به‌راحتی در کجارو جست‌وجو کرده و بهترین تور را از میان فروشندگان معتبر با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.

چای‌ها و دمنوش‌های ترکی و ست‌های چای‌خوری

سوغات استانبول

چای، یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر فرهنگ ترکی است و درست مثل ایران، مصرف آن بسیار رواج دارد و برای پذیرایی از مهمان و دورهمی‌های دوستانه، به‌عنوان یک نوشیدنی مورد توجه قرار دارد. در طول تاریخ، اهالی ترکیه از مهمانان خود با چای پذیرایی می‌کردند و این کار را نشانه‌ای از مهمان‌نوازی میزبان می‌دانستند. چای سیاه را در قوری‌ها و کتری‌های مخصوصی به نام caydanlik دم می‌کنند. البته در طول زمان، به غیر از چای سیاه، انواع دمنوش‌های گیاهی نیز در ترکیه رواج پیدا کرده است به‌خصوص در بین گردشگران که سعی می‌کنند چند نمونه از این دمنوش‌های معطر را به‌عنوان سوغات بخرند یا در چایخانه‌ها و کافه‌های شهر، امتحان کنند.

این دمنوش‌های گیاهی درکنار انواع ادویه‌جات، در بازارچه‌ها و فروشگاه‌ها به‌صورت باز یا بسته‌بندی عرضه می‌شوند و طعم‌های متنوعی دارند؛ از سیب و گلاب گرفته تا انار و گل ختمی. این سوغاتی مورد توجه بزرگ‌ترها و دوستداران چای قرار می‌گیرد و حمل‌و‌نقل آن بسیار راحت است و قیمت‌های بسیار مناسبی هم دارد.

قهوه ترکی و جذوه

سوغات استانبول

قهوه ترکی را سراسر دنیا می‌شناسند. در خانه می‌توانید با قهوه‌ساز معمولی، قهوه ترکی درست کنید، ولی اگر می‌خواهید طعم واقعی قهوه ترکی را در منزل تجربه کنید، باید جذوه بخرید. جذوه یا همان قهوه جوش ترکی، قهوه‌جوش خاصی است که با آن قهوه ترکی را آماده می‌کنند. این قهوه‌جوش از جنس مس تهیه می‌شود. در ترکیه سنت ساخت این قهوه‌جوش‌ها سابقه‌ای طولانی دارد. شما هم اگر خواستید جذوه بخرید، سعی کنید انواع دست‌ساز را بخرید تا از این سنت بومی حمایت کرده باشید و محصولی باکیفیت بخرید. در استانبول، در همه‌ی بازارچه‌ها به‌راحتی این جذوه‌ها در ابعاد مختلف پیدا می‌شوند.  حمل‌و‌نقل آن‌ها راحت است و قیمت آن‌ها به کیفیت و ابعادشان بستگی دارد.

اشیای ساخته شده با سنگ اونیکس

اونیکس یا سنگ باباغوری یکی از سنگ‌های قیمتی بسیار زیبا است که در ترکیه فراوان است و هنرمندان محلی با استفاده از آن اشیا و زیورآلات زیبایی می‌سازند. اشیای تزیینی، مهره‌های شطرنج، زیرسیگاری، گلدان، جعبه جواهرات و اشیایی از این دست را می‌توانید از فروشگاه‌های سوغات برای عزیزان خود بخرید. سوغاتی‌های تهیه شده از سنگ اونیکس، گرانقیمت هستند، چون کاملا با دست ساخته می‌شوند. بعضی از کارگاه‌های تولیدی این محصولات، نمایشگاه‌های مختلفی برگزار می‌کنند تا بتوانید هنرمندان را حین کار کردن روی این سنگ‌ها، ببینید. این هنرمندان سال‌ها برای یادگیری این هنر تلاش کرده‌اند و هزینه‌ای که بابت کار هنری آن‌ها پرداخت می‌کنید، بدون شک ارزش دارد. در مقابل، سوغاتی ارزشمندی می‌خرید که ذوق و تلاش هنرمند را در گوشه و کنار آن خواهید دید و زیبایی آن با هیچ پولی قابل معاوضه نیست.

اگر علاوه‌بر خرید سوغاتی، به فکر تفریح و گشت‌و‌گذار در استانبول هستید، توصیه می‌کنیم فهرست کاملی از جاهای دیدنی استانبول را در کجارو ببینید و اطلاعات کاملی از قبیل آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، تصاویر و... درباره هر کدام از آن‌ها را به‌دست آورید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات