چگونه و از کجا بلیط ارزان هواپیما بخریم؟

شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
خرید بلیط ارزان هواپیما اعم از سیستمی یا چارتری یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسافران به‌ویژه افراد دائم‌السفر است.
تبلیغات

رقابت در زمینه قیمت بلیط هواپیما همیشه وجود داشته است و با رونق گرفتن سایت‌های فروش و رزرو اینترنتی، این رقابت شدت بیشتری نیز یافته است؛ زیرا افرادی که بودجه زیادی برای خرید بلیط هواپیما ندارند همواره به‌دنبال کمترین قیمت‌ها هستند و در فضای اینترنت قیمت‌ها راحت‌تر در دسترس است.

برای «انتخاب» پرواز ارزان باید دقت کرد. ممکن است یک پرواز را در چند آژانس و وب‌سایت مختلف با قیمت‌های مختلف پیدا کنید. همچنین پروازها خدمات مشابه و یکسانی ندارند یا حتی قیمت آن‌ها در زمان‌های مختلف فرق می‌کند. در ادامه با کجارو همراه باشید تا از مهم‌ترین نکات درباره خرید بلیط هواپیمای ارزان مطلع شوید.

۱. از موتور جستجوی پرواز برای پیدا کردن بلیط ارزان استفاده کنید

موتور جستجوی پرواز

موتورهای جستجوی پرواز به شما کمک می‌کنند ارزان‌ترین بلیط هواپیمای مورد نظرتان را ساده‌تر و سریع‌تر پیدا کنید. اگر قصد خرید بلیط هواپیما از ایرلاین‌های داخلی یا خارجی را دارید، می‌توانید از طریق موتور جستجوی پرواز کجارو بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر تهیه کنید. با استفاده از کجارو، تنها موتور جستجوی پرواز ایرانی، برای پیدا کردن بهترین قیمت پروازهای داخلی یا خارجی تنها کافی است مبدا، مقصد، تاریخ مسافرت و تعداد مسافران را وارد کنید تا همه پروازهای موجود مطابق با آن به شما نمایش داده شوند. بعد از انتخاب پرواز مطلوب خود، قیمت فروشنده‌های معتبر را با هم مقایسه کنید و بلیط را از آن سایت بخرید. با مراجعه به کجارو نیاز نیست قیمت بلیط‌ها را در چند سایت ببینید، بلکه همه آن‌ها را، چه چارتری و چه سیستمی در کنار هم یکجا می‌بینید.

۲. نسبت به زمان و روز سفر خود منعطف باشید

موتور جستجوی پرواز کجارو

قیمت پروازها با تمام امکانات، بسته به روز آن در هفته و زمان آن در سال، متغیر است. نوروز، تابستان و زمستان زمان‌های شلوغی برای پرواز هستند. قیمت بلیط هواپیما طی این فصول از سال بالاتر است؛ بنابراین تا حد ممکن در این زمان‌ها سفر نکنید.

  • وسط هفته سفر کنید. قیمت بلیط آخر هفته‌ها بیشتر است.
  • ارزان‌ترین پروازها، صبح‌های زود یا آخر شب انجام می‌شوند.
  • قیمت بلیط هواپیما درست بعد از تعطیلات، به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد.

بخش بلیط هواپیمای کجارو با فراهم کردن فیلترهای مختلف و رابط کاربری مناسب، پیدا کردن پروازی را که به زمان مورد نظر شما نزدیک باشد، بسیار آسان کرده است. همچنین می‌توانید به ترتیب دلخواه نتیاج جستجو را مرتب کنید.

۳. نسبت به مسیر سفر سختگیر نباشید

موتور جستجوی پرواز کجارو

پروازهای بدون توقف معمولا گران‌ترین پروازها هستند. پروازهای مرتبط (پروازهایی که حداقل یک توقف در جایی غیر از مقصد نهایی شما دارند)، ممکن است سفر شما را طولانی کنند؛ اما معمولا قیمت‌های ارزان‌تری دارند. پیش از خرید بلیط حتما گزینه‌های مختلف را مورد بررسی و مقایسه قرار دهید. برای مثال یک پرواز بدون توقف به آمستردام می‌تواند خیلی گران‌تر از پروازی باشد که ابتدا به استانبول، سپس (از طریق یک هواپیمایی ارزان) به آمستردام انجام می‌شود. البته این نکته در مورد پروازهای خارجی کاربرد بیشتری دارد. در کجارو توقف‌ها و مسیر هر پرواز به‌سادگی قابل مشاهده است و با استفاده از فیلتر توقف پرواز، به‌راحتی می‌توان پروازهای بدون توقف را جدا دید یا حتی تعداد توقف‌های پروازها را مشخص کرد تا سریع‌تر به نتیجه دلخواه رسید.

۴. پرواز خود را چند هفته پیش از سفر رزرو کنید

هرچند خیلی علمی نیست؛ اما پیشنهاد می‌شود که (برای پروازهای داخلی و کوتاه‌مدت) بهترین زمان برای یافتن پرواز ارزان، هفت هفته پیش از خرید بلیط هواپیما است. برای پروازهای طولانی مانند پروازهای بین قاره‌ای، ۱۸ هفته پیش از پرواز رزرو کنید.

  • معمولا بلیط هواپیما طبق کلاس‌های نرخی مختلفی فروخته می‌شود و اولین بلیط‌ها ارزان‌تر هستند. به ترتیب با پر شدن هواپیما، بلیط نیز گران‌تر می‌شود. حروف F، A و P نشان‌دهنده کلاس‌های نرخی فرست کلاس، حروف J ،R ،D علامت کلاس‌های نرخی بیزینس و حروف Y، B، H، M، K، L، W، S، N ، Q و O کلاس‌های نرخی بلیط‌های اقتصادی هستند.
  • هرگز لحظه آخر بلیط رزرو نکنید. با اینکه برخی هواپیمایی‌ها برای اینکه صندلی خالی نماند، بلیط‌های لحظه آخری را با قیمت پایین‌تری ارائه می‌دهند؛ اما این استراتژی همیشه کاربردی نیست.

۵. قیمت پروازهای یک‌طرفه را بررسی کنید

خود را محدود به بلیط‌های دوطرفه نکنید. با اندکی جست‌وجو متوجه می‌شوید خرید دو بلیط یک‌طرفه ممکن است ارزان‌تر از خرید یک بلیط دوطرفه باشد. ممکن است یک ایرلاین یک پرواز یک طرفه بسیار عالی داشته باشد و ایرلاین دیگری یک بلیط برگشت بسیار مناسب با قیمت خوب را ارائه کند. پس با جستجوی پروازهای یک طرفه در موتور جستجوی پرواز، شاید بتوانید مقدار قابل توجهی هزینه پرواز خود را کاهش دهید.

۶. از قوانین بار و هزینه‌های خدمات دیگر آگاهی پیدا کنید

موتور جستجوی پرواز کجارو

به‌طور معمول، ایرلاین‌ها برای بارهایی با اندازه‌های مختلف، هزینه‌های مختلفی می‌گیرند؛ بنابراین حتما قوانین آن‌ها را از قبل بررسی کنید و حتما از محدودیت‌های آن‌ها برای حمل بار مطلع شوید. در موتور پرواز کجارو در صورتی که محدودیتی در میزان بار مجاز وجود داشته باشد، می‌توانید در اطلاعات مربوط به آن پرواز در کنار قیمت، این محدودیت‌ها را نیز مشاهده کنید.

همچنین بعضی پروازها برای پذیرایی، غذا و حتی آب هزینه‌های جدا دریافت می‌کنند؛ پس در زمان انتخاب پرواز به این نکته توجه داشته باشید که چه خدماتی در آن پرواز ارائه می‌شود.

۷. برای هشدارهای لازم در بخش ایمیل ثبت‌نام کنید

یک موتور جستجوی پرواز مانند کجارو پیدا کنید و برای اینکه همواره از بهترین قیمت‌ها باخبر باشید از کاربران ویژه آن شوید. با این کار اطلاعات مرتبط شامل فروش بلیط، مسیرهای جدید، بلیط‌های ارزان‌قیمت، پروازهای لحظه آخری و... را برای شما ارسال می‌کنند.

۸. پرواز خود را به‌صورت آنلاین رزرو کنید

اپلیکیشن کجارو

رزرو اینترنتی بلیط هواپیما این فرصت را به شما می‌دهد تا پیش از خرید، به‌طور کامل و دقیق همه چیز را بررسی کنید و از هزینه‌های پنهان باخبر شوید. همچنین در اینترنت قیمت‌ها به سرعت و شفاف پیش روی شما قرار می‌گیرد و می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را با هم مقایسه کنید. به‌عنوان مثال با استفاده از موتور جستجوی کجارو، تنها مقصد و تاریخ مورد نظر خود را وارد کنید و تمامی پروازهای موجود را از ایرلاین‌های مختلف مشاهده کنید. سپس با استفاده از فیلترهای مختلف، مناسب‌ترین پرواز را انتخاب کنید و با دیدن قیمت‌ بلیط آژانس‌های معتبر برای آن پرواز، به‌راحتی از سایت آن‌ها خرید کنید. در بعضی پروازها، قیمت‌های بلیط توسط آژانس‌های مختلف با تفاوت‌های نه چندان کمی عرضه می‌شود؛ پس مقایسه یکجای قیمت‌ها می‌تواند هزینه‌های شما را به‌شدت کاهش دهد. برای این کار از اپلیکیشن موبایل کجارو نیز می‌توانید استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات